Thursday, January 7, 2010

သံသရာကူးေျမာက္ေရးတရားေတာ္ (၂) - မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး


သံသရာဆိုတာ

အဲဒီလို ေရွ႕စိတ္ေတြခ်ဳပ္ ေနာက္စိတ္ေတြျဖစ္၊ ေရွ႕႐ုပ္ေတြခ်ဳပ္ ေနာက္႐ုပ္ေတြျဖစ္နဲ႔ တစ္ဘဝလံုးမွာ ႐ုပ္နဲ႔နာမ္ေတြ မျပတ္ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျဖစ္ေနတဲ့ အစဥ္ဟာ တစ္ဘဝအတြင္း သံသရာပဲ။

ဟိုဘဝနဲ႔ ဒီဘဝ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနတာလဲ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္ေတြပဲ။ အဲဒီ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္ေတြက ဘဝေပါင္း မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ မ်ားခဲ့ၿပီ။ အဲဒါကို သံသရာ ေခၚတယ္။

အဲဒီ သံသရာဟာ လူတစ္ေယာက္ သံသရာတစ္ခုပဲ။

ကုိယ့္သံသရာနဲ႔ ကိုယ္ပဲ။ နတ္တစ္ေယာက္လဲ သံသရာတစ္ခုပဲ။ ဒိျပင္ သတၱဝါေတြမွာလဲ သတၱဝါတစ္ဦး တစ္ဦး သံသရာ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီပဲ။ ကိုယ့္သံသရာနဲ႔ ကိုယ္ပဲ။

သံသရာရွည္တယ္ဆိုတာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားကို မက်င့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ ထပ္ကာ ထပ္ကာ ဘဝေတြျဖစ္ၿပီးေတာ့ အိုရ နာရ ေသရတယ္။ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္ေတြ မျပတ္ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျဖစ္ေနတယ္။
အဲဒီလို ရွည္စြာ ျဖစ္ေနတာဟာ သံသရာရွည္ေနတာပဲ။


သံသရာဆံုးတယ္ဆိုတာ

ေရွးေရွးက ပြင့္ေတာ္မူၾကတဲ့ ဘုရားေတြ ကိေလသာၿငိမ္းလို႔ ဘဝသစ္ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ မျဖစ္ဘဲနဲ႔ ဆင္းရဲခပ္သိမ္းၿငိမ္းတဲ့ နိဗၺာန္ကို ေရာက္သြားၾကတယ္။

အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ သံသရာတိုတာေပါ့။
သူတို႔မွာ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္က ျပတ္သြားၿပီ။

အဲဒီ ျမတ္စြာဘုရားတို႔၏ တပည့္သားျဖစ္တဲ့ သာဝကေတြလဲ တရားအားထုတ္ၿပီး ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏၲာတိုင္ေအာင္ အစဥ္အတိုင္း ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ကိေလသာ ၿငိမ္းတယ္။

ကိေလသာၿငိမ္းေတာ့ အဲဒီဘဝက စုေတတဲ့အခါ ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတယ္လို႔ ဆိုရတယ္။
အဲဒီလိုကေန ဆံုးသြားလို႔ရွိရင္ ဘဝသစ္ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာေတြ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။

ဘဝအသစ္ မျဖစ္ေတာ့ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာအစဥ္ ျပတ္သြားတာပဲ။
အဲဒီ ေရွးေရွးက နိဗၺာန္ဝင္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ သံသရာတိုတယ္လို႔ ဆိုရတာေပါ့။ သံသရာဆံုးၿပီလို႔ ဆိုရတယ္။


ဒီမွာဘက္ကမ္းနဲ႔ ဟိုမွာဘက္ကမ္း

ေရွးေရွး ဘုရားလက္ထက္က နိဗၺာန္မဝင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အခုထက္ထိ ရွိေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက သံသရာရွည္တယ္လို႔ ဆိုရမယ္။

အခု ဘုရားလက္ထက္မွာ တရားႏွလံုးသြင္း အားထုတ္ၿပီးေတာ့ ရဟႏၲာျဖစ္မယ္၊ ယခု ဘဝတြင္ မဟုတ္ေပမယ္လို႔ ေနာက္ဘဝ ေနာက္ဘဝေတြ ရဟႏၲာျဖစ္သြားမယ္ဆိုရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြကလဲ က်န္ရစ္မယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔စာရင္ သံသရာတိုတယ္လို႔ ဆိုရမွာပဲ။

အခု ဘုရားလက္ထက္မွာ တရားလဲ အားထုတ္လို႔ တရားထူးလဲ မရဘူး၊ ကိေလသာလဲ မကင္းေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဘဝေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အပါယ္ေလးပါးမွာ ျဖစ္တတ္တယ္။

႐ုပ္နာမ္အစဥ္ေတြက ဒီလိုျဖစ္ေနတာပဲ။ အဲဒီလိုျဖစ္ေနတဲ့ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္ေတြဟာ အင္မတန္ ရွည္လ်ားတဲ့ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္ပဲ။ သံသရာရွည္တယ္ဆိုတာ ဒါပဲ။

သံသရာမရွည္ခ်င္လို႔ရွိရင္ ျမတ္စြာဘုရား ၫႊန္ၾကားဆံုးမတဲ့ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္မွ … ဒါမွ အရိယာမဂ္ဖိုလ္ေတြ ေရာက္ၿပီးေတာ့ ကိေလသာေတြ ၿငိမ္းတယ္။

ကိေလသာမရွိမွ ဘဝေတြလို႔ဆိုရတဲ့ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာအစဥ္ သံသရာဟာ ျပတ္ၿငိမ္းသြားတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္ ျပတ္ၿငိမ္းေအာင္ အားထုတ္ဖို႔ရာ အေရးႀကီးပါတယ္။ ကိေလသာမကင္းေသးရင္ ဘဝအသစ္ျဖစ္ရမယ္။ ျဖစ္ရင္ ျဖစ္ရာဘဝမွာ အိုရမယ္၊ နာရမယ္၊ ေသရမယ္၊ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲေတြနဲ႔ ေတြ႕ရမယ္။ မည္သူမွ မတိမ္းေရွာင္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒါေတြ ေတြ႕ေနရမွာပဲ။

အဲဒီလို ျဖစ္ေနရတဲ့ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္က ဒီဘက္ကမ္းပဲ။
ဒီဘက္ကမ္းက အိုရမယ္၊ နာရမယ္၊ ေသရမယ္။ အခု ေတြ႕ေနရတဲ့ အတိုင္းပါပဲ။ ဘာမွ ထူးထူးဆန္းဆန္း မဟုတ္ပါဘူး။

တရားေတြ နက္နဲတယ္လို႔ မေအာက္ေမ့နဲ႔။ ဘာမွ မနက္နဲဘူး။ အခု ေတြ႕ေနၾကတာပဲ။ အဖိုးႀကီးေတြ အဖြားႀကီးေတြ ကိုယ္နဲ႔စပ္တဲ့ အဖိုးတို႔ အဖြားတို႔၊ အေမ အေဖတို႔၊ အရီးတို႔ အေဒၚတို႔ စသည္ျဖင့္ အဖိုးႀကီးေတြ အဖြားႀကီးေတြ အိုၾကရတယ္။ မက်န္းမမာ နာၾကရတယ္။ တစ္ေန႔က်ေတာ့ ေသၾကရတယ္။

ေသၿပီးေတာ့လဲ ၿပီးေရာလားဆိုေတာ့ မၿပီးေသးဘူး။ ကိေလသာ မကင္းေသးရင္ ဘဝအသစ္က ျဖစ္ျပန္ၿပီ။

အကုသိုလ္ကံက အက်ိဳးေပးလို႔ အပါယ္ေလးပါးမွာ ျဖစ္ရင္ အဆင္းရဲဆံုးေပါ့။

ကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပးလို႔ လူ႕ဘဝ နတ္ဘဝ ျဖစ္ျပန္ရင္လဲ ျဖစ္ရာဘဝမွာ အိုရ နာရ ေသရျပန္တာပဲ။

ဘဝတိုင္း ဘဝတိုင္း ဆင္းရဲေတြ ေတြ႕ေနရတယ္။ အဲဒီ ဆင္းရဲေတြက ဘာတုန္းဆိုရင္ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲေတြပဲ။


ဒီဘက္ကမ္းနဲ႔ ဟိုဘက္ကမ္း

အဲဒီ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲေတြ ရွိၿပီးေနတဲ့ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္ သံသရာက ဒီဘက္ကမ္း၊ သံသရာဆိုတဲ့ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္ ျပတ္ၿငိမ္းတဲ့ နိဗၺာန္က ဟိုဘက္ကမ္း။

နိဗၺာန္က်ေတာ့ ဘဝအသစ္ မျဖစ္လို႔ ႐ုပ္နာမ္ေတြလဲ မရွိဘူး။

႐ုပ္နာမ္မရွိရင္ မအိုဘူး။ ႐ုပ္ကုိယ္ႀကီး ရွိလို႔ အိုေနတာ။ ႐ုပ္ကိုယ္ႀကီး မရွိရင္ ဆံျဖဴတာ ရွိပါ့မလား?
(မရွိပါဘုရား)
ဆံပင္တို႔ ေခါင္းတို႔ … ရွိမွ မရွိပဲ။ ဆံပင္လဲ မျဖဴဘူး။ သြားက်ိဳးတာလဲ ရွိပါ့မလား?
(မရွိပါဘုရား)

ခါးကိုင္းျခင္း၊ နားထိုင္းျခင္း၊ မ်က္စိမႈန္ျခင္း … ဒါေတြလဲ မရွိဘူး။ ႐ုပ္က ရွိမွ မရွိဘဲဟာကိုး။ အေရအသားေတြ ေလ်ာ့ျခင္းဆိုတဲ့ ဒီလိုဟာလဲ မရွိဘူး။ ပိန္ခ်ံဳးေနျခင္းဆိုတာလဲ မရွိဘူး။
မက်န္းမမာ ေရာဂါေဝဒနာေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ႐ုပ္ရွိလို႔ပဲ။ ႐ုပ္မရွိရင္ မက်န္းမမာျဖစ္ပါ့မလား?
(မျဖစ္ပါဘုရား)

႐ုပ္နာမ္ရွိေနလို႔ ေနာက္ဆံုး စုတိစိတ္ကေလး ျပတ္ၿပီးေတာ့ ေသတယ္လို႔ ေခၚရတာ။
အဲဒါ ဘဝသစ္ မျဖစ္လို႔ရွိရင္ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ မရွိရင္ မအိုရ မနာရ မေသရဘူး။ ဆင္းရဲခပ္သိမ္း ၿငိမ္းတယ္။
အဲဒီလို ဆင္းရဲခပ္သိမ္းၿငိမ္းတာက ဟိုဘက္ကမ္းပဲ။

အခု လူေတြ ေမးၾကည့္ရင္ အိုခ်င္သလား … မအိုခ်င္ဘူးလား ဆိုရင္ ဘယ္လို ေျဖမတုန္း?
(မအိုခ်င္ပါဘုရား)

လူတိုင္းလူတိုင္း မအိုခ်င္ၾကဘူး။ ဒါေတာ့ က်ိန္းေသပဲ။
မအိုခ်င္ဘူးဆိုတာ လူႀကီးေတြအတြက္လဲ အေရးႀကီးတယ္။ လူႀကီးေတြက အိုေနၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ေရွ႕ေလွ်ာက္ ဒီထက္အိုသြားမွာ သာၿပီး ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတာ။

လူငယ္ကေလးေတြလဲ အိုခ်င္သလား … မအိုခ်င္ဘူးလားဆိုရင္ ကေလးေတြလဲ အိုေတာ့ မအိုခ်င္ဘူး။
ဒါေပမယ့္ ကေလးေတြက သူတို႔ အုိလိမ့္မယ္လို႔ တယ္ … မေအာက္ေမ့ဘူး။ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မအိုေသးဘူး ေအာက္ေမ့ေနတာကိုး။ တစ္ေန႔က် ဒီလိုနဲ႔ အိုရတာပဲ။ ကေလးေတြကေနၿပီး တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ လူႀကီးျဖစ္ၿပီး တစ္ေန႔က် အိုရတာပဲ။

အဲ … လူတိုင္း လူတိုင္းဟာ မက်န္းမမာ နာဖ်ားမႈ မျဖစ္ခ်င္ၾကဘူး။ ျဖစ္ခ်င္ပါ့မလား?
(မျဖစ္ခ်င္ပါဘုရား)

လူတိုင္း လူတိုင္းဟာ မေသခ်င္ၾကဘူး။ ေသခ်င္ၾကပါ့မလား?
(မေသခ်င္ပါဘုရား)

အဲဒီေတာ့ မအို မနာ မေသဘူးဆိုတာ နိဗၺာန္မွာမွ ရွိတာ။ ဒီျပင္ေနရာဆိုရင္ ဘယ္မွာမွ မရွိဘူး။


ဖန္ဆင္းရွင္ ထာဝရကို ယံုသူမ်ား

ဗုဒၶဘာသာအျပင္ဘက္က ဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္းတယ္ဆိုတဲ့ ဘာသာတရားေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီဘာသာတရားေတြကေတာ့ လူေတြ ေက်နပ္ေအာင္ ေျပာေဟာထားတာ ရွိတယ္။

ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့ ဘုရားသခင္က ဖန္ဆင္းတယ္၊ ဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္ရင္ ဘုရားသခင္ စကားနားေထာင္ၿပီးေတာ့ လိုက္နာက်င့္သံုးေနရင္ ဘုရားသခင္က ေကာင္းကင္ဘံု ကယ္တင္တယ္။ မလိုက္နာရင္ေတာ့ ထာဝရငရဲ ပစ္ခ်တယ္။ ငရဲက ဘယ္ေတာ့မွ မလြတ္ရဘူးလို႔ ဒီလိုလဲ ေျခာက္ထားတယ္။

ဘုရားသခင္စကား နားေထာင္လို႔ ဘုရားသခင္အလိုအတိုင္း က်င့္ၾကံေနရင္ေတာ့ ဘုရားသခင္က ေကာင္းကင္ဘံု ကယ္တင္တယ္။
ေကာင္းကင္ဘံုေရာက္ရင္ မအို မနာ မေသေတာ့ဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွ ဆင္းရဲ မရွိေတာ့ဘူး။ ဆင္းရဲခပ္သိမ္း ၿငိမ္းတယ္လို႔ ဒီလိုလဲ သူတို႔ ဘာသာတရားေတြက ေျပာၾကတယ္။ ဘယ္သူမွလဲ ေတြ႕ဖူးတာေတာ့လဲ မဟုတ္ဘူး။ ဘုရားကိုလဲ ဘယ္သူမွ ေတြ႕ဖူးတာ မဟုတ္ဘူး။ ေကာင္းကင္ဘံုမွာ မအို မနာ မေသဘဲနဲ႔ အၿမဲတမ္း ခ်မ္းသာေနတယ္ဆိုတာလဲ ဘယ္သူမွ ေတြ႕ဖူးတာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါ လူအမ်ား ေက်နပ္ေအာင္လို႔ သူတို႔ ဘာသာတရားေတြ ေဟာထားၾကတာပဲ။

ယံုတဲ့သူေတြကလဲ မ်က္စိမွိတ္ ယံုရတယ္။ မယံုလို႔လဲ မျဖစ္ဘူး။
ဘာျပဳလို႔တုန္းဆိုေတာ့ မယံုလို႔ ဆင္ျခင္စဥ္းစားရင္ ဘုရားကို ျပစ္မွားရာ ေရာက္လို႔ ဘုရားသခင္က ထာဝရငရဲ ပစ္ခ်မွာ ေၾကာက္ရတာကိုး။

႐ုပ္နာမ္ဘဝ ရွိရင္ အို နာ ေသမွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ လူေတြကို ေျခာက္ထားတာ။
အဲဒီလို ဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္းလို႔ ေကာင္းကင္ဘံုေရာက္ၿပီးေတာ့ မအို မနာ မေသဘူးလို႔ ယံုၾကည္ၾကေပမယ့္ အမွန္စင္စစ္ကေတာ့ ဘယ္ဘဝျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္လို႔ရွိရင္ အိုရမွာပဲ။ နာရ ေသရမွာပဲ။ မအို မနာ မေသဘဲနဲ႔ ဘယ္မွ တိမ္းေရွာင္လို႔ မရဘူးတဲ့။

ေကာင္းကင္ဘံုဆိုတာလဲ တျခား မဟုတ္ဘူး။ နတ္ဘံုေတြ ျဗဟၼာဘံုေတြပဲ။ အဲဒီဘံုေတြက နတ္ေတြလဲ ေသၾကရတာပဲ။ ျဗဟၼာေတြလဲ ေသၾကရတာပဲ။ ျဖစ္ရင္ ပ်က္တာခ်ည္းပဲ။

ေလာကမွာ ဘယ္အရာဝတၳဳျဖစ္ျဖစ္ အသစ္ျဖစ္လာရင္ တစ္ေန႔က် ပ်က္စီးရတာခ်ည္းပဲ။ မပ်က္စီးဘဲနဲ႔ တည္ေနတာရယ္လို႔ မရွိဘူး။ ၾကာရွည္တည္တာနဲ႔ ၾကာရွည္မတည္တာ ဒါေလာက္ပဲ ကြာျခားတယ္။
လံုးလံုး မပ်က္ဘဲေတာ့ တည္မေနဘူး။ ပ်က္ရတာခ်ည္းပဲ။

အဲဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာေတြ ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လံုး အိုရမယ္ နာရမယ္ ေသရမယ္။
႐ုပ္နာမ္ခႏၶာေတြ လံုးဝ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းတဲ့ နိဗၺာန္ဆိုတာကေတာ့ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာေတြ မရွိလို႔ မအိုရ မနာရ မေသရဘူး။

အိုျခင္း နာျခင္း ေသျခင္းရဲ႕ အေျခခံျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္နာမ္ဟာ မရွိဘဲဟာကိုး။ မရွိေတာ့ ဘယ္အိုမလဲ။ အိုတာ ရွိပါ့မလား?
(မရွိပါဘုရား)

နာတာလဲ ရွိပါ့မလား?
(မရွိပါဘုရား)

ေသတာလဲ ရွိပါ့မလား?
(မရွိပါဘုရား)

ဘာမွ မရွိဘူး။
ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါအေနနဲ႔ လူျဖစ္ျဖစ္ နတ္ျဖစ္ျဖစ္ အပါယ္ေလးပါးေတာ့ အထူး ေျပာစရာ မလိုပါဘူး။ အဲဒီမွာေတာ့ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးလံုး အစံုရွိေနေတာ့ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးေတြက တစ္ေန႔က်ရင္ အိုတာပဲ။ တစ္ေန႔က်ရင္ နာတာပဲ။ တစ္ေန႔က်ရင္ ေသတာပဲ။

နတ္ျပည္မွာေတာ့ အိုတယ္ဆိုေပမယ့္ သိပ္မထင္ရွားဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေသခါနီးက်ေတာ့ ခုနစ္ရက္ေလာက္က်ေတာ့မွ အို႐ုပ္ေတြ ေပၚလာတယ္ဆိုပဲ။ မက်န္းမမာ နာဖ်ားတာလဲ နတ္ေတြမွာ မရွိဘူးလို႔ ဆိုတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ေသေတာ့တာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဘယ္ဘဝျဖစ္ျဖစ္ အသစ္ျဖစ္လို႔ရွိရင္ ေသျခင္းကေတာ့ မလြတ္ဘူး။


ဟိုဘက္ကမ္းနဲ႔ ဒီဘက္ကမ္း

ေသျခင္းကင္းတာက နိဗၺာန္ပဲ။ နိဗၺာန္ဟာ ဟိုဘက္ကမ္းနဲ႔ တူတယ္။

႐ုပ္နာမ္အစဥ္ေတြ မျပတ္ ျဖစ္ေနတာက ဒီဘက္ကမ္းပဲ။ ဒီဘက္ကမ္းမွာ အိုရတယ္၊ နာရတယ္၊ ေသရတယ္၊ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေတြ႕ရတယ္။

ဒီေတာ့ ဒီဘက္ကမ္းမွာ မေနဘဲနဲ႔ ဟိုဘက္ကမ္း သြားစရာ မေကာင္းဘူးလား?
(ေကာင္းပါတယ္ဘုရား)

ေကာင္းတယ္။ ေခ်ာင္းတစ္ခု ျမစ္တစ္ခုမွာ ဒီဘက္ကမ္းက ေဘးရန္ေတြ မ်ားေနတယ္။ ဟိုဘက္ကမ္းက ေဘးရန္ မရွိဘူး။ ခ်မ္းသာတယ္ဆိုရင္ ဟိုဘက္ကမ္းသြားစရာ ေကာင္းတယ္မဟုတ္လား?
(မွန္ပါ့ဘုရား)

ဟိုဘက္ကမ္း သြားရမယ္၊ ဟိုဘက္ကမ္းက်မွ ခ်မ္းသာမွာကိုး။


ဒီဘက္ကမ္းမွာ ေပ်ာ္ၾကတယ္

ဒါေပမယ္လို႔ ဒီဘက္ကမ္းမွာ ခ်စ္ခင္စရာ တြယ္တာစရာေလးေတြ ရွိလို႔ ဟိုဘက္ကမ္း မသြားခ်င္ၾကတာလဲ ရွိလိမ့္မယ္။ အဲဒါမ်ိဳးပဲ။ အခု နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ဟိုဘက္ကမ္းက ဆင္းရဲခပ္သိမ္း ၿငိမ္းလို႔ ခ်မ္းသာေပမယ္လို႔ ဒီဘက္ကမ္းမွာ ခ်စ္ခင္ တြယ္တာစရာေလးေတြက ရွိေနတယ္။

ဘယ္လိုရွိတုန္း။ အျမင္ေကာင္းကေလးေတြ ျမင္ေနရတာက ေကာင္းတယ္၊ အၾကားေကာင္းကေလးေတြ ၾကားေနရတာက ေကာင္းတယ္၊ အနံ႔ေကာင္းကေလးေတြ ေမႊးေနရတာက ေကာင္းတယ္၊ အရသာေကာင္းကေလးေတြ စားေနရရင္၊ အေတြ႕ထိေကာင္းေတြ ေတြ႕ထိေနရရင္ အဲဒါလဲ ေကာင္းတယ္။ စိတ္ကူးစဥ္းစားၾကံစည္ေနရတာလဲ ေကာင္းတယ္။
ေလာကအေၾကာင္းအရာေတြကို ေတြ႕ၿပီးေနရတာ ေကာင္းတယ္။ ႐ုပ္နာမ္ေတြ မရွိေတာ့ ဒါေတြ သိရမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ေၾကာက္တယ္။ ဟိုဘက္ကမ္းသြားရမွာ ေၾကာက္ေနၾကတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဟိုဘက္ကမ္းသြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္က နည္းတယ္။

အယံဣတရာပဇာ - ဟိုဘက္ကမ္းသြားသူတို႔မွ တစ္ပါးေသာ ဤပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ၿငိမ္းရာ မေရာက္ဘဲနဲ႔ ေသၿပီး ျပန္ျဖစ္ … ေသၿပီးရင္ ျပန္ျဖစ္နဲ႔ … ဒါက ဒီဘက္ကမ္းထဲ ျပန္,ျပန္ဝင္ေနသလို ျဖစ္ေနတယ္။

အဲဒါကို ရည္ၿပီးေတာ့ -
တီရေမဝ - ဤဘက္ကမ္းသို႔သာလွ်င္
အႏုဓာဝတိ - အစဥ္လိုက္ၿပီးေတာ့ ေျပးဝင္ေနပါ၏ တဲ့။

အဲဒါကို ဘုန္းႀကီးက ေဆာင္ပုဒ္ေလး စီထားတယ္။

“ဟိုဘက္ကမ္းသြား၊ လြန္နည္းပါး
မ်ားျပားလူေတြ၊ ဤကမ္းမွာ” တဲ့။

ဟိုဘက္ကမ္းသြားတဲ့လူေတြက နည္းတယ္။ ဒီဘက္ကမ္းမွာ ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက မ်ားတယ္ တဲ့။ ကိုင္း … ဆိုၾကရမယ္။

(ေဆာင္ပုဒ္)
“ဟိုဘက္ကမ္းသြား၊ လြန္နည္းပါး
မ်ားျပားလူေတြ၊ ဤကမ္းမွာ”

ဟိုဘက္ကမ္းသြားတဲ့ လူေတြက နည္းတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆံုးအမေတာ္ လိုက္နာၿပီးေတာ့မွ က်င့္မွ ဟိုဘက္ကမ္း သြားရတယ္။ ဟိုဘက္ကမ္း ေရာက္ႏိုင္တယ္။
ဘုရားသာသနာေတာ္ လိုက္နာၿပီး က်င့္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက နည္းတယ္။

လူ႔ေလာကႀကီး တစ္ေလာကလံုး တစ္ကမ႓ာလံုး ေလွ်ာက္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဗုဒၶဘုရားကို ၾကည္ညိဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ ဗုဒၶတရားေတြ လိုက္နာႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက နည္းပါးတယ္။ ဘာသာျခားေတြက မ်ားတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ သာသနာဝင္ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလဲ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ တကယ္ ႀကိဳးစား က်င့္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က နည္းတယ္။


ယခုအခါ တရားဘက္က တိုးတက္လာၿပီ

ဘုန္းႀကီးတို႔ ေဟာတဲ့ ဝိပႆနာတရားမ်ိဳးေတြကို ႐ို႐ိုေသေသ ေလးေလးစားစား နာႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက နည္းတယ္။
အရင္ကဆိုရင္ ေတာ္ေတာ့ကို နည္းတယ္။ အခုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ မ်ားလာတယ္။ တိုးတက္လာတယ္လို႔ ဆိုရမွာပဲ။ ရန္ကုန္မွာ တရားပြဲေတြလဲ တယ္မျပတ္ဘူး။ တရားေဟာရာ ေဟာရာေတြမွာလဲ ပရိတ္သတ္ေတြ မ်ားပါတယ္။ ႏွစ္ေထာင္ သံုးေထာင္ေလာက္ အမ်ားႀကီးပဲ။

ၿပီးေတာ့ ေလးငါးရက္ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕က ၁၅ ရက္ေလာက္၊ တစ္ခ်ိဳ႕လဲ အရက္ ၂၀ ေလာက္၊ အရက္ ၃၀ ေက်ာ္ ၄၀ ေလာက္လဲပဲ ဆက္ၿပီးေတာ့ တရားပြဲေတြ က်င္းပတယ္။ အခုဟာ တရားဘက္က ေတာ္ေတာ္ကို တိုးတက္ေနတယ္။
ဘုန္းႀကီးတို႔လဲ မေရာက္ဖူးေသးတဲ့ ေနရာ တစ္ခါတရံေတာ့ သြားပါတယ္။ ထပ္ခါ ထပ္ခါေတာ့ မသြားပါဘူး။ မဟာစည္ဓမၼကထိကေတြ ပင့္သြားၾကလို႔ ေျပာရတယ္။

အဲဒီေတာ့ ... ဟိုတုန္းက တရားဘက္ကို မလိုက္စားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ မ်ားတယ္။
အခုေတာ့ တရားဘက္ကို လိုက္စားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက အင္မတန္ မ်ားေနတယ္။ ရန္ကုန္ သာသနာ့ရိပ္သာမွာလဲ ေယာဂီေတြလဲ အင္မတန္ မ်ားေနတယ္။

အခု ဒီဆိပ္ခြန္မဟာစည္ရိပ္သာမွာလဲ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္က အေတာ္ကို မ်ားတာပဲ။ ေဟာစရာ ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းတယ္။ တိုးတက္လာတယ္။


ေကာင္းမြန္စြာ ေဟာတဲ့ ကိုယ္ေတြ႕တရား

“ဟိုဘက္ကမ္းသြား၊ လြန္နည္းပါး၊ မ်ားျပားလူေတြ၊ ဤကမ္းမွာ”

ေယ စ ေခါ သမၼာဒကၡာေတ၊
ဓေမၼ ဓမၼာႏုဝတၱိေနာ။
ေတဇနာ ပါရေမႆႏၲိ၊
မစၥဳေဓယ်ံ သုဒုတၱရံ။

ေယ စ ေခါ - အၾကင္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ကား
သမၼာ ဒကၡာေတ - ျမတ္စြာဘုရားက ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္စြာ ေဟာၾကား၍ ထားအပ္ေသာ
ဓေမၼ - တရားေတာ္၌
ဓမၼာ ႏုဝတၱိေနာ - တရားေတာ္ကို အစဥ္ေလွ်ာက္၍ က်င့္သံုးၾကေလကုန္၏။

ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားတဲ့ ဘာတရားေတြတုန္းဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရားက ဓမၼစၾကာသုတ္က စၿပီးေတာ့ ေဟာခဲ့တယ္။ အဲဒီသုတ္က စၿပီးေတာ့ ေဟာထားခဲ့တဲ့ တရားေတြေပါ့။
ဓမၼစၾကာသုတ္၊ အနတၱလကၡဏသုတ္၊ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ စသည္ေတြေပါ့။

သုတ္ေတြက အေဟာအေျပာ ေဝါဟာရစကားေတြသာ ကြဲတာ၊ က်င့္ၾကံရမယ့္ တရားေတြကေတာ့ သေဘာအားျဖင့္ အတူတူပါပဲ။
အဲဒီသုတ္ေတြမွာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာတာက ဘယ္လိုဟာတုန္းဆိုေတာ့ ေကာင္းမြန္စြာ ေဟာထားခဲ့တဲ့ တရားတဲ့။

ဘာသာတိုင္း ဘာသာတိုင္းမွာ သူတို႔တရားေတြ ေကာင္းစြာ ေဟာထားတယ္လို႔ ထင္ၾကတာပါပဲ။
အမွန္ကေတာ့ ေကာင္းစြာေဟာတာေတာ့ ဟုတ္,မဟုတ္ စိစစ္ဖို႔ရာ လိုပါတယ္။

ကိုယ္တိုင္ သိၿပီးေတာ့ အမွန္တရားေဟာခဲ့ရင္ ေကာင္းစြာ ေဟာတယ္လို႔ ဆိုရတယ္။
ေလာကမွာ ေဆးကုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာလဲ နည္းလမ္းေတြ အမွန္အတိုင္း သိၿပီးေတာ့ ကုစားလို႔ရွိရင္ အဲဒါဟာ ေကာင္းစြာ ကုျခင္းပဲ။ သို႔မဟုတ္ဘဲနဲ႔ စိတ္ကူးနဲ႔ ထင္ရာျမင္ရာေတြ ကုသေနလို႔ရွိရင္ေတာ့ အဲဒါဟာ ေကာင္းတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ဘူး။

တရားကလဲ ဒီလိုပဲ။
ကိုယ္တိုင္က်င့္လို႔ ကိုယ္တိုင္ေတြ႕ၿပီး ကိုယ္တိုင္သိတဲ့ တရားေတြကို သူမ်ားသိေအာင္လို႔ ေဟာတာဆိုလို႔ရွိရင္ ေကာင္းေသာ ေဟာျခင္းပဲတဲ့။

မွန္တယ္။ ေလာကေရးရာမွာလဲ ဒါေတြပါပဲ။ ကိုယ္တိုင္ ေသခ်ာသိၿပီးေတာ့ ႀကီးပြားရာ ႀကီးပြားေၾကာင္း နည္းလမ္းေတြ ေဟာေျပာ ျပသလို႔ရွိရင္ အဲဒါ ... ေကာင္းေသာ ျပျခင္းပဲ။

ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ က်င့္လို႔ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေတြ႕ၿပီးမွ ေဟာခဲ့တဲ့ တရားတဲ့။
ဒုကၠရစရိယာအက်င့္ကို ၆-ႏွစ္တိုင္တိုင္ က်င့္ခဲ့တယ္။ တရားမွန္ မေတြ႕ရေသးေတာ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက မေဟာေသးပါဘူး။
ေနာက္ဆံုး ဘုရားျဖစ္ခါနီးမွ ဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါးတို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ကို ႐ႈရင္း ႐ႈရင္းနဲ႔ စိတ္ဟာ အာသေဝါတရားေတြ ကိေလသာေတြမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီး သြားတယ္။ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူခဲ့တယ္လို႔ အဲဒီလို ေဖာ္ျပထားတာ ရွိပါတယ္။


ဝိပႆနာ႐ႈမွတ္ၿပီး ဘုရားျဖစ္တယ္

ဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါးေတြဆိုတာ အခု ဝိပႆနာ႐ႈေနရတဲ့ တရားေတြပါပဲ။
ျမင္တိုင္း ၾကားတိုင္း ေတြ႕တိုင္း သိတိုင္း ဒြါရေျခာက္ပါးက ေပၚလာတဲ့ တရားေတြပါပဲ။

သတိပ႒ာန္ေဒသနာနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္အမူအရာေတြ စိတ္အမူအရာေတြ ေဝဒနာေတြ သေဘာတရားေတြ အဲဒါေတြဟာ ဥပါဒါနကၡႏၶာေတြပါပဲ။
႐ုပ္နဲ႔နာမ္ဆိုတာလဲ ဒါေတြပဲ။

အဲဒီတရားတို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ကို ႐ႈၿပီးေတာ့ ေနရင္းနဲ႔ ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္ေရာက္၊ အဲဒီက ဆက္႐ႈ ... သကဒါဂါမိမဂ္ဖိုလ္ေရာက္၊ အဲဒီက ဆက္႐ႈရင္ အနာဂါမိမဂ္ဖိုလ္ေရာက္၊ အဲဒီက ဆက္႐ႈေတာ့ အရဟတၱမဂ္ဖိုလ္ကို ေရာက္။ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ဆိုရင္ အရဟတၱမဂ္ကို ေရာက္ၿပီးေတာ့ ကိေလသာၿငိမ္းၿပီး ရဟႏၲာျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုရတာပဲ။

ဘုရားအေလာင္းမွာေတာ့ ဗုဒၶဘုရားျဖစ္ဖို႔ ပါရမီျဖည့္ၿပီးသား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျပည့္စံုသင့္ ျပည့္စံုထိုက္တဲ့ ဗုဒၶဂုဏ္ေတြ အကုန္လံုး ျပည့္စံုသြားတယ္။
တရားအလံုးစံုေတြ သိတဲ့ သဗၺညဳတဉာဏ္ အစရွိေသာ ဂုဏ္ေတြနဲ႔ တစ္ခါတည္း ျပည့္စံုသြားတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုရတယ္။

ဘုရားျဖစ္တယ္ဆိုတာဟာ ျပည့္စံုသင့္ ျပည့္စုံထိုက္တဲ့ ဘုရားဂုဏ္အဂၤါေတြ ျပည့္စံုသြားတာပဲ။

ဘုရားျဖစ္တယ္ဆိုတာ ထူးထူးျခားျခားႀကီး တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ ျဖစ္သြားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ကင္းသင့္ ကင္းထိုက္တဲ့ ကိေလသာေတြ ၿငိမ္းၿပီးေတာ့ ျပည့္စံုသင့္ ျပည့္စံုထိုက္တဲ့ ဘုရားဂုဏ္အဂၤါေတြ ျပည့္စံုသြားတာပါပဲ။ အဲဒီလို ျပည့္စံုသြားတာဟာ ဘုရားျဖစ္တာတဲ့။

No comments: