ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ မိမိတို႔မွာ သားေယာက္်ားကေလး ေမြးဖြားလာပါက သာသနာ့အေမြ ေပးရေတာ့မည္ဟု ေတြး၍ အထူး ဝမ္းသာၾကေလသည္။ သားေယာက္်ားမရေသာ မိဖမ်ားကလည္း သူတပါး၏ သားမ်ားကို ေတာင္းယူ၍ ရွင္ျပဳေပးၾကေလသည္။ ဤသို႔ သာသနာ့အေမြေပးျခင္းသည္ မိမိတို႔ဘဝ၌ အျမတ္ဆံုး ကုသိုလ္ႀကီးကို ဆည္းပူးရျခင္းျဖစ္သည္ဟူေသာ ယံုၾကည္စိတ္မ်ားရွိေသာေၾကာင့္ ဝမ္းသာၾကျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ပင္ သားေတာ္ရာဟုလာအား သာသနာ့အေမြကိုသာ ေပးခဲ့ပံု ဝတၳဳ၊ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးကိုယ္တိုင္ သားေတာ္မဟိႏၵႏွင့္ သမီးေတာ္ သဃၤမိတၱာတို႔အား သာသနာ့အေမြေပးခဲ့ပံု ဝတၳဳမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာမိဘတို႔အား သာသနာ့အေမြ ေပးခ်င္စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ဆြဲေဆာင္လ်က္ ရွိၾကေလသည္။
မိမိ၏မိခင္ႀကီးသည္ အငယ္ဆံုးသားျဖစ္သည့္ မိမိအား ရွင္ျပဳေပးရန္ အားခဲလ်က္ ရိွပါသည္။ ေငြေၾကး အတန္အသင့္ ျပည့္စံုလာေသာအခါ မိမိအား ရွင္ျပဳေပးရန္ စီစဥ္ပါေတာ့သည္။ ထိုစဥ္က မိမိအသက္ ခုနစ္ႏွစ္အ႐ြယ္သာ ရွိပါေသး၏။ မိမိႏွင့္အတူ ဝမ္းကြဲအစ္ကုိ ေျခာက္ေယာက္တို႔လည္း ရွင္ျပဳၾကေသာေၾကာင့္ အားလံုး ရွင္ခုနစ္ပါး ရွိခဲ့ပါသည္။
ရွင္ျပဳပြဲကုိ ေႏြဦးရာသီ တေပါင္းလ၌ မိမိဇာတိခ်က္ျမႇဳပ္ျဖစ္သည့္ ေျမာင္းျမခ႐ိုင္ ဒရယ္ေပါက္တိုက္နယ္ အညာစု႐ြာကေလး၌ က်င္းပျပဳလုပ္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္ကား လယ္မ်ား ရိတ္သိမ္းၿပီးျဖစ္၍ ရာသီဥတု သာသာယာယာရွိသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။
ရွင္ျပဳပြဲမ႑ပ္ႀကီးကို ႐ြာအျပင္ လယ္ကြက္ထဲ၌ ေဆာက္လုပ္ၾက၏။ အလ်ားေပရွစ္ဆယ္ အနံေပငါးဆယ္ မ႑ပ္ႀကီးျဖစ္၍ အေတာ္က်ယ္ဝန္းပါသည္။ မ႑ပ္ေဆာက္ရာတြင္ ေတာေက်း႐ြာမ်ားဓေလ့အတိုင္း ႐ြာထဲမွ လုပ္အားေပးသူမ်ားႏွင့္ ရွင္ျပဳပြဲမတိုင္မီ တပတ္ေလာက္ ၾကိဳတင္ၿပီး ေဆာက္ခဲ့ပါသည္။ လုပ္အားေပးသူမ်ားအား မယ္ေတာ္ႀကီးက ထမင္းေကၽြးသည္။ ကြမ္း ေဆးလိပ္ လက္ဖက္မ်ား တည္ေပးသည္။ လုပ္အားေပးသူတို႔သည္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးျဖင့္ ဝိုင္း၍ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၾကရာ ဓနိမိုး၊ ဝါးတိုင္ ဝါးႏွီးရာဇမတ္ကြက္မ်ား ကာထားသည့္ မ႑ပ္ႀကီးသည္ ပြဲေတာ္ရက္ မတိုင္မီမွာပင္ ၿပီးစီးခဲ့ပါသည္။
ကိုရင္ေလာင္းမ်ားသည္ ရွင္ျပဳမည့္ရက္ကို သတ္မွတ္ၿပီးသည့္ အခ်ိန္မွ စ၍ သတိထားၿပီး ေနထိုင္ၾကရ၏။ သစ္ပင္ျမင့္ျမင့္ေပၚသို႔ မတက္ၾကရ။ ျမစ္ေခ်ာင္းထဲမွာ သြားၿပီး ေရမကူးရ။ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း မကစားရ။ ဤသို႔ ေရွာင္ၾကဥ္ရျခင္းမွာ မာရ္နတ္က ရွင္မဝတ္ျဖစ္ေအာင္ အသက္အႏၲရာယ္ ျပဳတတ္ ေႏွာင့္ယွက္တတ္သည္ဟု အယူရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤအယူအဆ မွန္သည္ မမွန္သည္ကိုေတာ့ မသိပါ။ သို႔ေသာ္လည္း က်မ္းဂန္မ်ား၌ မာရ္နတ္ေႏွာင့္ယွက္ပံု အေၾကာင္းမ်ားကိုေတာ့ ဖတ္ရ၏။ တရားေဟာရန္ ေဝရၪၨာျပည္သို႔ ဘုရားရွင္ႂကြေတာ္မူေသာအခါဝယ္ ျမိဳ႕သူျမိဳ႕သားမ်ား ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းမေလာင္းႏိုင္ေအာင္ မာရ္နတ္က ေႏွာင့္ယွက္ထားေလသည္။
ထုိ႔ျပင္ ရွင္ေလာင္းမ်ားသည္ သရဏဂံုသံုးပါးကို ပီပီသသ ႐ြတ္ဆိုႏိုင္ေအာင္လည္း ေလ့က်င့္ေနၾကရ၏။ သရဏဂံုကို ပီပီသသ ႐ြတ္ဆိုႏိုင္မွသာ ရွင္ျဖစ္ႏိုင္၍ သရဏဂံု ပီပီသသ ႐ြတ္ဆိုႏိုင္ရန္ ဆရာေတာ္က ၾကိဳးစား သင္ေပး၏။ ပဋိသခၤါေယာနိေသာ စသည့္ ပစၥဝကၡနာ ပုတီးစိတ္ကိုလည္း ရေအာင္ က်က္ၾကရ၏။ မိမိအေနျဖင့္ ဤသို႔ ရွင္ျပဳရန္အတြက္ ျပင္ဆင္ေလ့က်င့္ေနရသည္ကို ဘာမွ ဟုတ္တိပတ္တိ နားမလည္ေသာ္လည္း အေတာ္ စိတ္ဝင္စားခဲ့ပါသည္။ ငါေတာ့ ကိုရင္ဝတ္ရေတာ့မည္ဟု ေတြးၿပီးလည္း စိတ္ေတြ လႈပ္ရွားေနမိ၏။ အလႉရက္ကို ျမန္ျမန္ေရာက္ပါေစဟုလည္း ႀကိတ္ၿပီး ဆုေတာင္းေနမိ၏။
မိမိ၏ မိခင္ႀကီးႏွင့္ အစ္ကိုအစ္မမ်ားလည္း အလႉပြဲေတာ္အတြက္ အေတာ္ အလုပ္မ်ားေနၾကပါသည္။ အေကၽြးအေမြးအတြက္ စားစရာ ေသာက္စရာမ်ားကို ဝယ္ယူ စုေဆာင္းၾက၏။ အလႉ၌ ပဲဟင္းခ်ိဳ၊ ဝက္သားဆီျပန္ဟင္း၊ သရက္သီးသနပ္၊ ငါးပိေၾကာ္စပ္စပ္ႏွင့္ ကတက္ခ်ဥ္အတို႔ကို အားရပါးရ ေကၽြးမည္ဟု ဆို၏။ ဤဟင္းမ်ားသည္ အမ်ားၾကိဳက္သည့္ ဟင္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ အလႉပြဲ၌ လက္ေဆာင္ကမ္းရန္ အရီးေစာႏု၏ ေဆးလိပ္ေတြ တပံုတေခါင္းႀကီး ဝယ္ထားသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရ၏။ ကြမ္းကေတာ့ မိမိတို႔ၿခံထြက္ ကြမ္းျဖစ္၏။
ရွင္ျပဳပြဲေတာ္ေန႔သို႔ ေရာက္ပါၿပီ။ ထိုေန႔၌ အာကာတခြင္ မိုးေကာင္းကင္မွာ တိမ္တိုက္ေတြ ကင္းစင္ ၾကည္လင္ေနသျဖင့္ သာသာယာယာ ရွိလွပါသည္။ ခ်က္ျပဳတ္ေရး တာဝန္ယူထားသူမ်ားလည္း တညလံုး ေခၽြးတလံုးလံုးျဖင့္ ခ်က္ၾကျပဳတ္ၾက၍ နံနက္ေရာက္ေသာအခါ ထမင္းဟင္းမ်ား အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ နံနက္ေစာေစာ အိပ္ရာမွ ထၾက၍ မိမိ၏ အစ္မႀကီးမ်ားက မိမိအား သနပ္ခါး လိ္မ္းေပးၾက၏။ အဝတ္အစား ဝတ္ဆင္ေပးၾက၏။ မိမိအစ္ကို ရွင္ေလာင္းမ်ားလည္း ရွင္ေလာင္းအဝတ္အစားမ်ားျဖင့္ အေတာ္ၾကည့္လို႔ ေကာင္းပါသည္။ ဘန္ေကာက္လံုခ်ည္၊ ပိုးလံုခ်ည္၊ ရွပ္အကႌ်၊ ပိတ္ေခါင္းေပါင္းမ်ားကို ဝတ္ဆင္ထားၾကေလသည္။ မ်က္ႏွာကိုမူ သနပ္ခါးေရက်ဲ လူး၍ ပါးကြက္မ်ား ထိုးထား၏။
မိဘမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ သားရွင္ေလာင္းကို အလွပဆံုး အဝတ္အစားမ်ား ဝတ္ဆင္ေပးေလ့ရွိၾကပါ၏။ ပိုက္ဆံရွိသည့္ မိဘမ်ား၏ သားသမီးမ်ားျဖစ္လွ်င္ မကိုဋ္စလြယ္ ေဘာင္းေတာ္မ်ားျဖင့္ မင္းသားပံု ဝတ္ဆင္ၾကရပါသည္။ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က မင္းညီမင္းသားမ်ား သကၤန္းဝတ္သည္ကို အတုယူၿပီး မင္းသားမ်ားလို ဝတ္ဆင္ၾကျခင္း ျဖစ္ပံုရေပသည္။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ပင္ သိဒၶတၳမင္းသားဘဝမွ ရဟန္းဝတ္ခဲ့သျဖင့္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကုိ အတုယူ၍ ဝတ္ဆင္ေပးျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။
နံနက္ေစာေစာအခ်ိန္မွာ မိမိတို႔ရွင္ေလာင္းမ်ားကို နတ္ျပရန္အတြက္ ႐ြာ၏အေရွ႕ဘက္ ဓနိေတာအနီးရွိ နတ္ကြန္းစင္ရွိရာသို႔ ေခၚေဆာင္သြားၾကပါသည္။ ဆရာဦးဘရင္က နတ္ကြန္းစင္ကုိ အေမႊးရည္ျဖင့္ ပက္ဖ်န္း၍ ပါးစပ္မွ တတြတ္တြတ္ႏွင့္ ေတာင္းပန္ေျပာဆိုကာ နတ္ျပမႈ အစီအစဥ္ကို ျပဳလုပ္ပါသည္။ ဤသို႔ ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ရွင္ျပဳပြဲကို ကြင္းပိုင္နယ္ပိုင္နတ္မ်ား အေႏွာင့္အယွက္ မေပးဘဲ ေစာင့္ေရွာက္ေစရန္ ျဖစ္ပါသတဲ့။
နတ္ကိုးကြယ္မႈသည္ ေရွးအက်ဆံုး ဘာသာေရးကိုးကြယ္မႈတရပ္ ျဖစ္ေလသည္။ လူမ်ားသည္ ေတာမ်ား ေတာင္မ်ား ျမစ္မ်ား ေနလၾကယ္တာရာ နကၡတ္မ်ားကို ကိုးကြယ္ၾကေၾကာင္း ဓမၼပဒ၌ ဘုရားေဟာထားေတာ္မူ၏။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ေရွးအခါမွ စ၍ ယခုေခတ္အထိ နတ္ကိုးကြယ္ပသသူမ်ား အမ်ားအျပား ရွိေနပါသည္။ ပန္းပဲေမာင္တင့္တယ္နတ္၊ ေ႐ႊဖ်င္းညီေနာင္နတ္ စသည့္နတ္မ်ားကို အထက္သားေတြ ကိုးကြယ္ၾက၍ ေအာက္သားမ်ားက ဦးရွင္ႀကီးနတ္ကို ကိုးကြယ္ၾကပါသည္။ ျပည္နယ္သားမ်ားလည္း သူတို႔မိ႐ိုးဖလာဆိုင္ရာ နတ္မ်ားကို ကိုးကြယ္ၾကပါသည္။ ထိုသူမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားျဖစ္ၾက၍ နတ္ႏွင့္ဗုဒၶဘာသာကို တြဲၿပီး ကိုးကြယ္ၾကသျဖင့္ သူတို႔မွာ သရဏဂံုတည္ႏိုင္ပါမည္ေလာဟု စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
နတ္ကို ဘုရားကဲ့သို႔ ကိုးကြယ္လွ်င္ သရဏဂံုပ်က္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔မဟုတ္ဘဲ အေစာင့္အေရွာက္ အကူအညီရေအာင္ နတ္မ်ားအး ဗလိနတ္စာေကၽြးေမြးျခင္းကား သရဏဂံု မပ်က္ေစပါ။ က်မ္းဂန္မ်ား၌ နတ္မ်ားအား ဗလိနတ္စာေကၽြးေမြး၍ နတ္မ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္သူတို႔အား နတ္မ်ားက ျပန္လည္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္ဟု ဘုရားေဟာထားေပသည္။
ရွင္ေလာင္းမ်ားကို လွည္းယာဥ္မ်ားျဖင့္ ရွင္ေလာင္းလွည့္ဖို႔ စီစဥ္ထားပါသည္။ ႏွစ္မိုင္ေလာက္ေဝးသည့္ ဒရယ္ေပါက္႐ြာေက်ာင္းအထိ ရွင္ေလာင္းလွည့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ နံနက္ ၉-နာရီအခ်ိန္၌ ရွင္ေလာင္း ခုနစ္ပါးသည္ ေ႐ႊထီးမိုးေပးသူမ်ားႏွင့္အတူ ျပင္ဆင္ထားသည့္ လွည္းမ်ားေပၚ၌ စီးၾက၍ လူထုပရိသတ္က လွည္းယာဥ္မ်ားေနာက္မွ တန္းစီၿပီးလိုက္ကာ ဒရယ္ေပါက္႐ြာေက်ာင္းသို႔ ရွင္ေလာင္းလွည့္ထြက္ခဲ့ပါသည္။ ရွင္ေလာင္း၏ မိဘေဆြမ်ိဳးမ်ားက သကၤန္းပရိကၡရာမ်ားကို လင္ဗန္း၊ ေမာင္းေထာင္ခြက္မ်ား၌ ထည့္၍ သယ္ေဆာင္ၾကရ၏။ လမ္းမွာ ႐ႊဲတိုက္သူ ဦးဘေအးက အသံဝါႀကီးျဖင့္ ႐ႊဲတိုက္စာကို တိုင္ေပး၍ ပရိသတ္က “႐ႊဲ .. ႐ႊဲ”ဟု ဆိုကာ လိုက္ပါလာၾကပါသည္။
ရွင္ေလာင္းလွည့္လာသူမ်ား ဒရယ္ေပါက္ေက်ာင္းထဲသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားက ရွင္ေလာင္းမ်ားကို ေက်ာင္းအတက္ေလွခါး၌ ၾကိဳးျဖင့္ ဆီးတားထားၾက၍ သူတို႔အား စီးကရက္ဗူးလက္ေဆာင္ေပးမွ တက္ခြင့္ျပဳမည္ ေျပာပါသည္။ အလႉတကာမ်ားက စီးကရက္ဗူးမ်ားကို ေပးလိုက္မွပင္ ၾကိဳးကို ႐ုပ္သိမ္းေပးပါသည္။ ဤလက္ေဆာင္ကို ေက်ာင္းသား ကိုရင္အားလံုး ေဝယူၾကၿပီး သူတို႔သည္ အလႉပြဲ၌ စီးကရက္ကို ဂုဏ္ယူ ေသာက္ကာ ေပ်ာ္႐ႊင္ေနၾကပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ရွင္ေလာင္းမ်ားသည္ ဆရာေတာ္ႀကီးအား ကန္ေတာ့ၾက၏။ ဆရာေတာ္ႀကီး ဆုေပးၿပီးေသာအခါ ပရိသတ္အားလံုး အလႉမ႑ပ္ရွိရာ အညာစု႐ြာကေလးသို႔ လာလမ္းအတိုင္းပင္ ႐ႊဲတိုက္၍ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးႀကီး ျပန္လာခဲ့ၾကပါေတာ့သည္။
၁၁-နာရီအခ်ိန္၌ သံဃာေတာ္မ်ားအား ေန႔ဆြမ္းဆက္ကပ္ၾက၏။ ပရိသတ္မ်ားကိုလည္း ေကၽြးေမြးဧည့္ခံပါသည္။ တစ္နာရီအခ်ိန္တြင္ ရွင္ေလာင္းမ်ားအား အညာထံုးစံအတိုင္း အဘိသိက္မဂၤလာ အခမ္းအနားကို စတင္ ျပဳလုပ္၏။ ဘိသိက္ဆရာ ဦးေငြ႐ႊင္သည္ အဘိသိက္ေျမာက္ မဂၤလာအခမ္းအနား၌ ရွင္သာမေဏတို႔၏ မိခင္ဖခင္မ်ားအေၾကာင္းကို စာတိုေပစမ်ား ႐ြတ္ကာ ဖြဲ႕ဖြဲ႕ႏြဲ႕ႏြဲ႕ ေျပာဆိုေသာအခါ မိမိ၏ မိခင္ႀကီးသည္ မိမိတစ္ႏွစ္သားအ႐ြယ္၌ ကြယ္လြန္သြားခဲ့သူ ဖခင္ႀကီးကို သတိရ၍ မ်က္ရည္ေတြ ယိုစီးက်လာပါေတာ့၏။ ရွင္ေလာင္းမ်ားအား ထမင္းခြံ႕မဂၤလာ ျပဳေသာအခါမွာလည္း ရွင္ေလာင္းအားလံုး ဝမ္းနည္းစိတ္ေတြျဖစ္လာကာ ငိုၾကေလသည္။
အဘိသိက္အခမ္းအနား ၿပီးဆံုးေသာအခါ၌ ဒရယ္ေပါက္ဆရာေတာ္ႀကီးက ရွင္ျပဳတရားေဟာၾကား၍ ေရစက္ခ် အမွ်ေပးေဝပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ရွင္ေလာင္းမ်ားအား ဆံခ်၍ သကၤန္းဝတ္ေပးပါသည္။ သကၤန္းဝတ္ၿပီးေသာအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက ကိုရင္မ်ားအား ေန႔နံအလိုက္ ဘြဲ႕နာမည္မ်ား ေပး၏။ ဆရာေတာ္ႀကီးက မိမိအား ‘အရွင္ဣႏၵက’ဟု ဘြဲ႕နာမည္ေပး၏။ ဆရာေတာ္က ဒီဘြဲ႕ဟာ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ဓမၼကထိက က်ိဳက္ဝိုင္းဆရာေတာ္ရဲ႕ဘြဲ႕ဟု ေျပာသျဖင့္ မိမိလည္း ဤဘြဲ႕ကို အေတာ္ သေဘာက်သြား၏။ ယေန႔ကား မိမိဘဝ၌ ဖန္ဝါသကၤန္းကို ဆင္ျမန္း၍ သာသနာ့အေမြ ခံယူရသည့္ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ႀကီး ျဖစ္ေပသည္။ မယ္ေတာ္ႀကီးဦးေဆာင္၍ ျပဳလုပ္လႉဒါန္းေသာ ဤရွင္ျပဳပြဲေတာ္ႀကီးသည္ စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ၿပီးေျမာက္ခဲ့ပါသတည္း။
ရွင္ဣႏၵက
“သားရွင္ျပဳပြဲ”
သားေတာ္ေမာင္ ရွင္ျပဳပြဲ
အားခဲလို႔ လႉမည္။
မ႑ပ္ကနားရယ္နဲ႔
မ်ားျပားစြာ ေဆြဉာမိတ္တို႔ကို
ဖိတ္လို႔စံုညီ။
ထမင္းရည္
လႉမည္ကြဲ႕ ေခ်ာင္းစီး။
သာသနာအေမြေပး
ေမြးေမ့လႉႀကီး။
(အရွင္ဣႏၵက ၏ “ေဒသႏၲရ ဘဝခရီးအေတြ႕အၾကံဳမ်ား” မွ - စာ ၁၆၀-၁၆၇)
No comments:
Post a Comment