Monday, January 9, 2012

“အကုသိုလ္ေစတသိက္မ်ား”ႏွင့္ “အရွင္အာနႏၵာ၏အေတြး”

ေလာကခ်မ္းသာဘုရားေက်ာင္း၊
၂၀၁၂ ခု ဇန္နဝါရီလ (၇)ရက္ စေနေန႔။

နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ ေလာကခ်မ္းသာဘုရားေက်ာင္း၏ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ပထမဦး စေနေန႔ တရား႐ႈမွတ္ျခင္း၊ ဓမၼသင္တန္းႏွင့္ တရားပြဲ အစီအစဥ္မ်ားတြင္ အစီအစဥ္သစ္တစ္ရပ္အျဖစ္ “ေလာကခ်မ္းသာ ငါးမိနစ္တရား” အစီအစဥ္ကို တရား႐ႈမွတ္ျခင္း အစီအစဥ္ မစမီ ျပဳလုပ္ရာ ေလာကခ်မ္းသာဆရာေတာ္က ေဟာၾကား ခ်ီးျမႇင့္၏။

အစီအစဥ္အရ ငါးမိနစ္မွ်သာ ေဟာၾကားရန္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေဘာ္စတြန္ၿမိဳ႕မွ ဗီယက္နမ္လူမ်ိဳး ဧည့္သည္မ်ားလည္း ပါဝင္ တရား႐ႈမွတ္ၾကရာ ေလာကခ်မ္းသာဆရာေတာ္က မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာၾကား ခ်ီးျမႇင့္ေပးေလသည္။



ဓမၼပဒသင္တန္းျပဆရာေတာ္ အရွင္စကၠိႏၵမွာ ေလာကခ်မ္းသာဆရာေတာ္ႏွင့္အတူ အသုဘ႐ႈ-မရဏာႏုႆတိဘာဝနာပြားမ်ားရာသို႔ ႂကြေရာက္ရန္ ရွိသျဖင့္ ယခုအပတ္တြင္ ဓမၼပဒသင္တန္း မရွိေပ။

ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ အရွင္ဝဏၰိတက မြန္းလြဲ ၃ နာရီခြဲမွ ညေန ၅ နာရီခြဲထိ “အကုသိုလ္ေစတသိက္မ်ား”အေၾကာင္းကို အားပါးတရ ရွင္းလင္း သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပး၏။



ညေန ၆ နာရီ ေလာကခ်မ္းသာ ဆည္းဆာတရားပြဲတြင္ ဆရာေတာ္ အရွင္ဝိမလက မဟာဝဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္၊ မဂၢသံယုတ္၊ အဝိဇၨာဝဂ္မွ ‘ဇာဏုေသာဏိျဗာဟၼဏသုတ္’ကို “အရွင္အာနႏၵာ၏အေတြး”ဟူ၍ တရားေတာ္ အမည္ေပးကာ ဓမၼဒါနျပဳ ေဟာၾကား၏။

ဇာဏုေႆာဏိျဗာဟၼဏသုတ္

သာဝတၳိနိဒါန္း။
ထိုအခါ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ နံနက္အခ်ိန္၌ သကၤန္းကို ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္သကၤန္းကို ေဆာင္ယူၿပီးလွ်င္ သာဝတၳိျပည္သို႔ ဆြမ္းခံဝင္၏။

အသွ်င္အာနႏၵာသည္ အလံုးစံု ျဖဴေသာ ‘ျမင္းမ’က,ေသာ ရထားျဖင့္ သာဝတၳိျပည္မွ ထြက္လာေသာ ဇာဏုေႆာဏိပုဏၰားကို ျမင္ေလ၏။

က,ထားေသာ ျမင္းမတို႔သည္လည္း ျဖဴကုန္၏။
ရထားတန္ဆာတို႔သည္လည္း ျဖဴကုန္၏။
ရထားသည္လည္း ျဖဴ၏။
ျဖဴေသာ အျခံအရံလည္း ရွိ၏။
ဇက္ႀကိဳးတို႔သည္လည္း ျဖဴကုန္၏။
ႏွင္တံသည္လည္း ျဖဴ၏။
ထီးသည္လည္း ျဖဴ၏။
သင္းက်စ္သည္လည္း ျဖဴ၏။
အဝတ္တို႔သည္လည္း ျဖဴကုန္၏။
ဘိနပ္တို႔သည္လည္း ျဖဴကုန္၏။
ျဖဴေသာ သားၿမီးယပ္ျဖင့္ ယပ္ခပ္ေစ၏။

လူအမ်ားသည္ ထိုရထားကို ေတြ႕ျမင္ၾက၍ - “အခ်င္းတို႔၊ ရထားသည္ ေကာင္းျမတ္လွေပစြတကား။ အခ်င္းတို႔၊ ျဗဟၼယာဥ္ႏွင့္ တူေပစြတကား”ဟု ေျပာဆို၏။

ထိုအခါ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ သာဝတၳိျပည္မွ ဆြမ္းခံ လွည့္လည္ၿပီး၍ ဆြမ္းစားၿပီးသည့္ေနာက္ ဆြမ္းစားရာမွ ဖဲခဲ့၍ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးလ်က္ တခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္ထား၏။

အသွ်င္ဘုရား၊ အကၽြႏု္ပ္သည္ ဤေန႔ နံနက္၌ သကၤန္းကို ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္သကၤန္းကို ယူေဆာင္ၿပီးလွ်င္ သာဝတၳိျပည္သို႔ ဆြမ္းခံဝင္ပါ၏။
အသွ်င္ဘုရား၊ အကၽြႏု္ပ္သည္ အလံုးစံုျဖဴေသာ ‘ျမင္းမ’က,ေသာ ရထားျဖင့္ သာဝတၳိျပည္မွ ထြက္လာေသာ ဇာဏုေႆာဏိပုဏၰားကို ေတြ႕ျမင္ခဲ့ပါ၏။
က,ထားေသာ ျမင္းမတို႔သည္လည္း ျဖဴပါကုန္၏။
ရထားတန္ဆာတို႔သည္လည္း ျဖဴပါကုန္၏။
ရထားသည္လည္း ျဖဴပါ၏။
ျဖဴေသာ အျခံအရံလည္း ရွိပါ၏။
ဇက္ႀကိဳးတို႔သည္လည္း ျဖဴပါကုန္၏။
ႏွင္တံတို႔သည္လည္း ျဖဴပါကုန္၏။
ထီးသည္လည္း ျဖဴပါ၏။
သင္းက်စ္သည္လည္း ျဖဴပါ၏။
အဝတ္တို႔သည္လည္း ျဖဴပါကုန္၏။
ဘိနပ္တို႔သည္လည္း ျဖဴပါကုုန္၏။
ျဖဴေသာ သားၿပီးယပ္ျဖင့္ ယပ္ခပ္ေစပါ၏။
လူအမ်ားသည္ ထိုရထားကို ေတြ႕ျမင္ၾက၍ “အခ်င္းတို႔၊ ရထားသည္ ေကာင္းျမတ္လွေပစြတကား။ အခ်င္းတို႔ ျဗဟၼယာဥ္ႏွင့္ တူေပစြတကား”ဟု ေျပာဆိုပါကုန္၏။
အသွ်င္ဘုရား၊ ဤသာသနာေတာ္၌ ျဗဟၼယာဥ္ကို ပညတ္ျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္ပါမည္ေလာဟု ေလွ်ာက္၏။

“အာနႏၵာ စြမ္းႏိုင္၏”ဟု ျမတ္စြာဘုရားသည္ မိန္႔ေတာ္မူ၏။
အာနႏၵာ - ျဗဟၼယာဥ္ဟူေသာ ဤအမည္သည္၎၊ ဓမၼယာဥ္ဟူေသာ ဤအမည္သည္၎၊ အတုမရွိမူ၍ (ကိေလသာ)စစ္ပြဲ၌ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ေသာ ယာဥ္ဟူေသာ ဤအမည္သည္၎ “အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ အရိယမဂ္၏ အမည္”သာ ျဖစ္၏။

အာနႏၵာ - မွန္ကန္ေသာ အျမင္ ‘သမၼာဒိ႒ိ’ကို ပြားမ်ားေသာ္၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ေသာ္ စြဲမက္မႈ ‘ရာဂ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ အမ်က္ထြက္မႈ ‘ေဒါသ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ ေတြေဝမႈ ‘ေမာဟ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။

အာနႏၵာ - မွန္ကန္ေသာ အၾကံ ‘သမၼာသကၤပၸ’ကို ပြားမ်ားေသာ္၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ေသာ္ စြဲမက္မႈ ‘ရာဂ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ အမ်က္ထြက္မႈ ‘ေဒါသ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ ေတြေဝမႈ ‘ေမာဟ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။

အာနႏၵာ - မွန္ကန္ေသာ စကား ‘သမၼာဝါစာ’ကို ပြားမ်ားေသာ္၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ေသာ္ စြဲမက္မႈ ‘ရာဂ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ အမ်က္ထြက္မႈ ‘ေဒါသ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ ေတြေဝမႈ ‘ေမာဟ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။

အာနႏၵာ - မွန္ကန္ေသာ အလုပ္ ‘သမၼာကမၼႏၲ’ကို ပြားမ်ားေသာ္၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ေသာ္ စြဲမက္မႈ ‘ရာဂ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ အမ်က္ထြက္မႈ ‘ေဒါသ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ ေတြေဝမႈ ‘ေမာဟ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။

အာနႏၵာ - မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးမႈ ‘သမၼာအာဇီဝ’ကို ပြားမ်ားေသာ္၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ေသာ္ စြဲမက္မႈ ‘ရာဂ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ အမ်က္ထြက္မႈ ‘ေဒါသ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ ေတြေဝမႈ ‘ေမာဟ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။

အာနႏၵာ - မွန္ကန္ေသာ အားထုတ္မႈ ‘သမၼာဝါယာမ’ကို ပြားမ်ားေသာ္၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ေသာ္ စြဲမက္မႈ ‘ရာဂ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ အမ်က္ထြက္မႈ ‘ေဒါသ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ ေတြေဝမႈ ‘ေမာဟ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။

အာနႏၵာ - မွန္ကန္ေသာ ေအာက္ေမ့မႈ ‘သမၼာသတိ’ကို ပြားမ်ားေသာ္၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ေသာ္ စြဲမက္မႈ ‘ရာဂ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ အမ်က္ထြက္မႈ ‘ေဒါသ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ ေတြေဝမႈ ‘ေမာဟ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။

အာနႏၵာ - မွန္ကန္ေသာ တည္ၾကည္မႈ ‘သမၼာသမာဓိ’ကို ပြားမ်ားေသာ္၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ေသာ္ စြဲမက္မႈ ‘ရာဂ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ အမ်က္ထြက္မႈ ‘ေဒါသ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။ ေတြေဝမႈ ‘ေမာဟ’ကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏။

အာနႏၵာ ျဗဟၼယာဥ္ဟူေသာ ဤအမည္သည္၎၊ ဓမၼယာဥ္ဟူေသာ ဤအမည္သည္၎၊ အတုမရွိ၍ (ကိေလသာ)စစ္ပြဲ၌ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ေသာ ယာဥ္ဟူေသာ ဤအမည္သည္၎ “အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ အရိယမဂ္၏ အမည္”တည္းဟူေသာ ဤစကားကို ဤဆိုခဲ့ၿပီး အေၾကာင္းျဖင့္ သိအပ္၏။

ေကာင္းေသာ စကားကို ဆိုေတာ္မူတတ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤတရားစကားကို ေဟာၾကားၿပီး၍ ထိုမွတပါး ဤဂါထာမ်ားကို ေဟာေတာ္မူ၏။

“အၾကင္ မဂၢင္ရထားအား ‘သဒၶါ’ႏွင့္ ‘ပညာ’တရားႏွစ္ပါးတို႔ကို အခါခပ္သိမ္း (‘ဥေပကၡာ’ဟူေသာ) ‘ထမ္းပိုး’၌ က,အပ္ကုန္၏။
ရွက္မႈ ‘ဟိရီ’သည္ ‘ရထားသံ’ မည္၏။
‘ဝိပႆာနာစိတ္’ (‘မဂ္စိတ္’)သည္ ‘ဇက္ႀကိဳး’ မည္၏။
ေအာက္ေမ့မႈ ‘သတိ’သည္ ေစာင့္ေရွာက္ေသာ ‘ရထားထိန္း’ မည္၏။

(မဂၢင္)ရထားသည္ ‘သီလ’တည္းဟူေသာ ‘တန္ဆာ’ရွိ၏။
‘စ်ာန္’တည္းဟူေသာ ‘ဝင္႐ိုး’ရွိ၏။
‘ဝီရိယ’တည္းဟူေသာ ‘ဘီး’ရွိ၏။
‘ဥေပကၡာ’သည္ ရထားဦးကို တည္ၿငိမ္ေစ၏။
‘အေလာဘ’သည္ ‘အကာအရံ’ျဖစ္ေပ၏။

မပ်က္စီးေစလိုမႈ ‘အဗ်ာပါဒ’၊
မညႇင္းဆဲလိုမႈ ‘အဝိဟႎသာ’၊
ဆိတ္ၿငိမ္မႈ ‘ဝိေဝက’သည္ အၾကင္မဂၢင္ရထား၌ တည္သူ၏ လက္နက္မည္၏။
သည္းခံျခင္းသည္ ခ်ပ္ဝတ္တန္ဆာမည္၏။
ထိုမဂၢင္ရထား၌ တည္သူသည္ ေယာဂ၏ကုန္ရာ (နိဗၺာန္)သို႔ ေရွး႐ႉသြား၏။

ပညာရွိတို႔သည္ မိမိသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အတုမရွိေသာ ထိုျဗဟၼယာဥ္တည္းဟူေသာ မဂၢင္ရထားကို (တက္စီးၾကၿပီးလွ်င္) ေအာင္ပြဲမွန္သမွ်ကို စင္စစ္ ေအာင္ျမင္ၾက၍ ေလာကမွ ထြက္ေျမာက္ၾကကုန္၏” ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

စတုတၳသုတ္၊ ဇာဏုေႆာဏိျဗာဟၼဏသုတ္
အဝိဇၨာဝဂ္၊ မဂၢသံယုတ္၊ မဟာဝဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္။

+++++

တရားပြဲၿပီးေသာ္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္အစုစုတို႔ကို အမွ်ေပးေဝၾက၏။

သာဓု ... သာဓု ... သာဓု။

No comments: