ဒါေပမယ့္ မိမိမွာ အကုသိုလ္တရား မျဖစ္ပြားေအာင္ေတာ့ သတိထားရမွာ ျဖစ္တယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ျဖစ္ေပၚတဲ့ ကိစၥတိုင္းမွာ ဟုတ္တယ္ .. မဟုတ္ဘူး၊ မွန္တယ္ .. မမွန္ဘူး ဆိုတာကို ကာယကံရွင္ေတြပဲ သိမွာပါ။ တဆင့္စကား ၾကားရသူေတြအဖို႔ အတိအက် သိႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ကူလွပါ။
ကိုယ္မသိတဲ့ ကိစၥတစ္ခုကို ၾကားရတဲ့အခါ `ဟုတ္လား´လို႔ မိမိစိတ္ထဲ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းဟာ သတင္းစကားအေပၚ အေျခခံၿပီး သံသယစိတ္ စတင္ ယိုဖိတ္မႈ-ဝိစိကိစၧာနဲ႔ အမွားအမွန္ကို ေဝဖန္ႏိုင္စြမ္း မရွိမႈ-အဝိဇၨာတို႔ ျဖစ္ေပၚေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
`ေတာ္ေတာ္ဆိုးတာေပါ့´လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မိရင္ တဖက္သားကို ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္လို႔ အျပစ္ျမင္ျခင္း၊ အျပစ္တင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို တစ္စံုတစ္ေယာက္အေပၚ အျပစ္ျမင္ျခင္း၊ အျပစ္တင္ျခင္း ျပဳတဲ့အခါ မိမိမွာ ေဒါသစိတ္၊ ေဒါမနႆ စိတ္ (တနည္း) တစ္ေယာက္ေယာက္အေပါၚ မေက်နပ္စိတ္ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီ မေက်နပ္စိတ္၊ ေဒါသစိတ္ေတြနဲ႔ မျပစ္မွားသင့္သူကို ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံေတြနဲ႔ ျပစ္မွားမိရင္ ကာယကံရွင္တို႔၏ကိုယ္စား မိမိမွာ အကုသိုလ္မ်ားပါေတာ့တယ္။
မိမိကိုယ္တိုင္ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိတဲ့ကိစၥမွာ မိမိ ခင္မင္ႏွစ္သက္သူ၊ အထင္ႀကီးသူအေပၚ `သနားစရာေကာင္းတယ္´လို႔ဆိုရင္ ဆႏၵာဂတိနဲ႔လည္း ကပ္ၿငိဖြယ္ ရွိျပန္တယ္။ `ဒါကေတာ့ ဘယ္တရားမလဲ´လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ရင္ ေဒါသာဂတိဟာ မိမိရင္မွာ ၿငိလာျပန္တယ္။ အဲဒီေနာက္ ကိုယ္တိုင္ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိတဲ့ကိစၥကို တဆင့္တဆင့္ ျဖန္႔ေဝမိရင္လည္း အမ်ားျပည္သူကို ကိုယ္က အကုသုိလ္ကို လက္ဆင့္ကမ္းေပးရာ ေရာက္ျပန္တယ္။
ဟုတ္တယ္ မဟုတ္ဘူး၊ မွန္တယ္ မမွန္ဘူးဆိုတာကို ကာယကံရွင္ေတြပဲ သိႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီကာယကံရွင္ေတြမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန္မာန အတၱေတြ ဖံုးလႊမ္းေနရင္ အျဖစ္မွန္ကို အမွန္ၾကားရဖို႔ ခက္ေနျပန္ေသးတယ္။
အဲဒီေတာ့ `စကား စကား ေျပာပါမ်ား၊ စကားထဲက ဇာတိျပ´ဆိုတဲ့အတိုင္းပဲ ေျပာၾကဆိုၾက ေဝဖန္ၾက လႊင့္ထုတ္ေနၾကသူေတြရဲ႕ စကားအသြားအလာကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ၿပီး အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို ဆန္းစစ္ေဝဖန္တတ္တဲ့ အသိဉာဏ္နဲ႔ ႐ႈျမင္ႏိုင္ရင္ အမွားျမင္မႈ နည္းပါးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္ေရာက္ခဲ့စဥ္က ယိုးဒယားကလာတဲ့ အစက္ခ်ေဆးဆိုတဲ့ ေဆးတစ္မ်ိဳးကို ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါး ေရာဂါေပ်ာက္တယ္၊ ကင္ဆာေပ်ာက္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ၿပီး ေတာေရာၿမိဳ႕ပါ ရဟန္းေရာ လူေရာ အေတာ္မ်ားမ်ား အသံုးျပဳေနၾကတာကို ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ မိမိနဲ႔ ရင္းႏွီးသူေတြကို `ဟုတ္ေလာက္တယ္၊ မဟုတ္ေလာက္ဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး´လို႔ ဆင္ျခင္စဥ္းစားၿပီးမွ အသံုးျပဳရန္ ေျပာခဲ့ရေသးတယ္။
တတ္သိပညာရွင္တစ္ဦးက အဲဒီေဆးဟာ ဘာမွ ထူးထူးျခားျခား အာနိသင္မရွိေၾကာင္း ေဆာင္းပါးေရးၿပီး အသိေပးေပမယ့္ သိပ္ထိေရာက္မႈ မရွိလွဘူး။ စာမဖတ္ဘဲ တဆင့္စကား တဆင့္နားနဲ႔ `ေကာင္းတယ္ ေကာင္းတယ္´လို႔ ၾကားသိရတာကို အေျခခံကာ ေငြကုန္ခံၿပီး ဆက္လက္ ေသာက္သံုးေနၾကတာကို အံ့ၾသစရာ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။
ဆန္းစစ္ေဝဖန္တတ္တဲ့ ဉာဏ္မရွိလို႔ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာကို မစဥ္းစားဘဲ `ယုန္ပ်ိဳရဲ႕ ေျမၿပိဳၿပီဗ်ိဳ႕´လို႔ ေအာ္သံကို ယံုၾကည္လို႔ ေၾကာက္လန္႔တၾကား ေျပးလႊားၾကတဲ့ တိရစၧာန္အားလံုး ဒုကၡေရာက္ၾကရတာကို ၾကားဖူးနားဝ ရွိၾကလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္စဥ္းစားတတ္တဲ့ ဘုရားအေလာင္းေတာ္က အျဖစ္အပ်က္ကို စံုစမ္းေထာက္လွမ္းၿပီး ယုန္ငယ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေမးတဲ့အခါ ယုန္ငယ္ကလည္း `သူအိပ္ေနတုန္း ဝုန္းကနဲ အသံၾကားလို႔ ေျမၿပိဳၿပီထင္တာနဲ႔ ဒီလုိ ဒီလို ေအာ္ၿပီး ေျပးမိပါတယ္´လို႔ ေျပာမွ တိရစၧာန္ေတြအားလံုး ခ်မ္းသာရာရၾကတယ္။
ဒီပံုျပင္ရဲ႕ အေသးစိတ္ကိုေတာ့ ငါးရာ့ငါးဆယ္ ဇာတ္ေတာ္ထဲက ဒုဒၵဳဘဇာတ္မွာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ စတုကၠနိပါတ္မွာ ရွိပါတယ္။
`အၾကင္သူသည္ မျပစ္မွားထိုက္သူ အျပစ္ကင္းစင္သူတို႔အား ျပစ္မွား၏။ ေလညာ (သို႔မဟုတ္) ေလတိုက္ခတ္လာသည့္ဘက္သို႔ ပစ္လႊင့္လိုက္ေသာ ဖံုမႈန္႔သည္ ထိုပစ္လႊင့္သူအေပၚသို႔သာ ျပန္၍ က်သကဲ့သို႔ မေကာင္းမႈသည္ ထိုမျပစ္မွားထိုက္သူတို႔ကို ျပစ္မွားသူထံသို႔သာ ေရွး႐ႈ ျပန္လာ၏´လို႔ ဓမၼပဒမွာ လာတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆံုးအမကို သတိထားၿပီး `မိမိတို႔ရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘဝမွာ ၾကားေနရတဲ့ သတင္းစကား၊ အဖ်င္းစကားမ်ားကို စဥ္းစားေဝဖန္ အသိဉာဏ္နဲ႔ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ကာ အကုသိုလ္တရား မျဖစ္ပြားရေအာင္ ေနႏိုင္ၾကပါေစ´လို႔သာ ....။
ဘုန္းဘုန္းဦးပညာ
နယူးဂ်ာစီ
No comments:
Post a Comment