Monday, November 24, 2008

ပရမတၳစကၡဳက်မ္း - (၂)


ဆရာဦးေအာင္ေဇယ်။ ။ ‘သာဓု’သံေတြနဲ႔ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းေနပါလားဗ်။

ဆရာေစာ။ ။ ေဟာ .. ဆရာေဇ ... ႂကြပါခင္ဗ် .. ႂကြပါ။ လက္မွာလဲ အထုပ္ေတြ မနည္းပါလား။ ကိုခင္ေမာင္ဝင္း .. လွမ္းကူလိုက္ပါအုန္း။

ဇီးကုန္းဦးခင္ေမာင္ဝင္း။ ။ ဆရာေဇတို႔မ်ား စကားသံုး စာသံုးကလဲ တတ္ပါ့ဗ်ား။ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ သာဓုသံေတြတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုရင္ သာဓုသံေတြနဲ႔ ဆူညံေနပါလားလို႔ သံုးမိခ်င္ သံုးမိမွာ။

ဆရာဦးေအာင္ေဇယ်။ ။ ကိုခင္ေမာင္ဝင္း .. ဒီဘက္က အထုပ္ေတြ ယူလိုက္ပါဗ်။ ေကာက္ၫွင္းေပါင္းနဲ႔ ဘိတ္(ၿမိတ္) မုန္႔ကုလားမည္းဗ်။ စားၾကဗ်ာ။ ေကာက္ၫွင္းေပါင္းက အိမ္မွာ ေပါင္းတာ။ မုန္႔ကုလားမည္းက ဗမာျပည္က လူၾကံဳပါးေပါ့။

ကဖိုးထိန္။ ။ ဟိုလက္တဘက္က အထုပ္ေတြလဲ လွမ္းလိုက္ပါ ဆရာေဇ။

ဇီးကုန္းဦးခင္ေမာင္ဝင္း။ ။ ဆရာေဇ .. အထုပ္ေတြကလဲ မ်ားလွပါလား။ ဘာေတြလဲဗ်။

ဆရာဦးေအာင္ေဇယ်။ ။ မွာထားလို႔ ေရာက္လာတဲ့ စာအုပ္ေတြပါဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတို႔လဲ ဖတ္ရေအာင္ဆိုၿပီး ယူလာတာ။ ဒါနဲ႔ ေနပါဦးဗ် .. ေစာေစာက အားရပါးရ သာဓုေခၚေနလိုက္ၾကတာ။ မွ်ေဝပါဦး။

ဆရာေစာ။ ။ ဒီပဲရင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ‘ပရမတၳစကၡဳက်မ္း’ကို ကဖိုးထိန္က မိတ္ဆက္ေပးေနတာပါ ဆရာေဇ။

ဆရာဦးေအာင္ေဇယ်။ ။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ ခင္ဗ်ားတို႔ ဖတ္ဖို႔ မွတ္ဖို႔ဆိုၿပီး ေဟာဒီ ယူလာတဲ့အထဲမွာေတာင္ ပါသဗ်။ တစ္အုပ္မဟုတ္ဘူး .. ႏွစ္အုပ္။ အိမ္မွာလဲ တစ္အုပ္ရွိေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ဖတ္ေနဆဲဗ်။ တခ်ိဳ႕အေၾကာင္းအရာေတြကို နားမလည္ေတာ့ တတ္သိနားလည္တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြကို ေမးျမန္းေနရတာေပါ့ဗ်ာ။

ကဖိုးထိန္။ ။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ခုမွ စဖတ္ေနဆဲပါ။ အကုန္လံုး နားမလည္ေတာင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ရည္ၫႊန္းသလို ပါရမီေလးပဲ ျဖစ္ေစဦးေတာ့ ဆိုၿပီးေပါ့ဗ်ာ။

ဇီးကုန္းဦးခင္ေမာင္ဝင္း။ ။ ကဖိုးထိန္က ဒီ‘ပရမတၳစကၡဳက်မ္း’ျဖစ္ေပၚလာပံုေလးနဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ တိုက္တြန္းခ်က္ေတြကို ရွင္းျပေနတာပါ ဆရာေဇ။ ဒီအပိုင္းေတာ့ ဆရာလဲ ဖတ္ၿပီး ျဖစ္မွာေပါ့။

ဆရာဦးေအာင္ေဇယ်။ ။ အရပ္ျဖစ္ရွစ္ပါးကင္းတဲ့ နဝမေခတ္ ဒီဘဝမွာပဲ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ေရာက္သည့္တိုင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းထားတာမဟုတ္လားဗ်။

ကဖိုးထိန္။ ။ ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာေဇ။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ‘အရပ္ျဖစ္ရွစ္ပါး’တဲ့။ ဒါေလးလဲ မွတ္သားစရာ ေကာင္းတယ္။

ဆရာေစာ။ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ‘ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး’ရယ္လို႔ပဲ ႏႈတ္လွ်ာက်ိဳးေနၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဘယ္လိုရွင္းျပထားသလဲဗ် .. ကဖိုးထိန္။

ကဖိုးထိန္။ ။ ‘အရပ္ျဖစ္ရွစ္ပါး’ဆိုသည္မွာ ‘အျဖစ္ရွစ္ပါး’ကို ဆိုသည္ တဲ့ ဗ်။

ဇီးကုန္းဦးခင္ေမာင္ဝင္း။ ။ လကၤာေလးေတြ ဘာေတြနဲ႔ မွတ္ရလြယ္ေအာင္ မပါဘူးလားဗ်။

ကဖိုးထိန္။ ။ ပါသမွ သိပ္ပါေပါ့ ကုိဆားပုလင္းရယ္။ ကဲ .. နာၾကည့္ၾကပါဦး။

“ပ,ရဲ,ပိတ္,ဆန္
ကင္း ႐ုပ္,နာမ္
မိတ္,စန္,ထိုင္း ရွစ္
အရပ္ျဖစ္”

ဆရာေစာ။ ။ ကဲ .. ‘ပ’ဆိုတာ ဘာ၊ ‘ရဲ’ဆိုတာ ဘာ ကို ဆက္ၿပီး ရွင္းစမ္းပါဦး။

ကဖိုးထိန္။ ။ ‘ပ’ဆိုတာက သာသနာပအခါ ျဖစ္ရျခင္း အျဖစ္တစ္ပါးတဲ့။

ဆရာဦးေအာင္ေဇယ်။ ။ ဘုရားပြင့္ တရားပြင့္ သံဃာပြင့္တဲ့အခ်ိန္နဲ႔ ၾကံဳခဲ ရခဲတာ ဒုလႅဘတစ္ပါး မဟုတ္လားဗ်။

ဇီးကုန္းဦးခင္ေမာင္ဝင္း။ ။ ဟုတ္တာေပါ့ ဆရာေဇ။ ၾကံဳခဲ ရခဲတဲ့တရားေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ အျဖစ္ေတြပဲ ျဖစ္ေတာ့မွာေပါ့။

ဆရာေစာ။ ။ ‘ရဲ’ဆိုတာကေကာ ..။

ကဖိုးထိန္။ ။ ‘ရဲ’က စၿပီး က်န္ ၇-ခ်က္က သာသနာတြင္းျဖစ္ေသာ္လည္းတဲ့ .. ငရဲဘံု၌ ျဖစ္ရျခင္း။ ‘ရဲ’က ငရဲဘံုေပါ့ဗ်ာ။

‘ပိတ္’က ၿပိတၱာဘံု၌ ျဖစ္ရျခင္း။

‘ဆန္’က တိရစၧာန္ဘံု၌ ျဖစ္ရျခင္း။

‘ကင္း ႐ုပ္,နာမ္’က ႐ုပ္သာရွိ၊ နာမ္သာရွိေသာ ဘံုဘဝ၌ ျဖစ္ရျခင္း။

‘မိတ္’က နိယတမိစၧာဒိ႒ိမ်ိဳး၌ ျဖစ္ရျခင္း။

‘စန္’က ပစၥႏၲရစ္အရပ္၌ ျဖစ္ရျခင္း။

‘ထိုင္း’က အထိုင္းအမိႈင္း ျဖစ္ရျခင္း ဟူေသာ သာသနာတြင္း အျဖစ္ခုနစ္ပါးတဲ့။

‘ရွစ္’က သာသနာပ သာသနာတြင္း ႏွစ္ခုေပါင္း အျဖစ္ရွစ္ပါးေပါ့ဗ်ာ။

ယင္းအျဖစ္ရွစ္ပါးကိုပင္ ဌာနအရပ္ႏွင့္ တြဲဖက္၍ အရပ္ျဖစ္ရွစ္ပါးဟူ၍ ေခၚ႐ိုးအစဥ္ျပဳၾကသည္ တဲ့ဗ်။

က်မ္းဂန္တို႔၌ကား ရွစ္ပါးေသာ အရပ္တို႔၌ ျဖစ္ခိုက္ ခဏကာလ ရွစ္ပါးကို နာမ္ ႐ုပ္ကို မသိႏိုင္ေသာ အခါျဖစ္၍ ‘အ႒ကၡဏ’ဟူ၍ ဆိုကုန္၏။
မဂ္မရထိုက္ေသာ ခဏရွစ္ပါး ဆိုလိုသည္။
ယင္းခဏရွစ္ပါးမွ လြတ္ေသာ၊ နာမ္ ႐ုပ္ကို သိႏိုင္၊ မဂ္ကို ရႏို္င္ေသာ ခဏကာလကို ‘နဝမခဏ’ ဆိုသည္ လို႔လဲ ဆရာေတာ္ႀကီးက ထပ္ၿပီး ရွင္းထားပါေသးတယ္။

ဇီးကုန္းဦးခင္ေမာင္ဝင္း။ ။ ‘အရပ္ျဖစ္ရွစ္ပါး ကင္းလြတ္၍ နဝမေခတ္အတြင္း’ ဆိုတာ ရွင္းသြားၾကၿပီ မဟုတ္လားဗ်။

ဆရာဦးေအာင္ေဇယ်။ ။ ဒီ ရွစ္ပါးက မဂ္မရထိုက္ေသာ ခဏရွစ္ပါးလို႔ဆိုေတာ့ ဒီအရပ္ ဒီဌာနမွာ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ပဲ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ႀကီးတခု၊ အျပစ္ႀကီးတရပ္လိုျဖစ္လို႔ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးလို႔ ဆိုႏိုင္ ဆိုၾကတယ္နဲ႔ တူတယ္။

ဆရာေစာ။ ။ ဒါေၾကာင့္လဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ ေန႔စဥ္ ဘုရားရွိခိုးၿပီး ရပ္ျပစ္/ျဖစ္ ရွစ္ပါးမွ ကင္းလြတ္ရပါလို၏လို႔ ဆုေတာင္းထဲ ပါေနတာ မဟုတ္လားဗ်။ ေနဦးဗ် ... ေတာင္ျမိဳ႕ဆရာေတာ္ရဲ႕ ‘ရတနာ့ဂုဏ္ရည္’ထဲမွာ ၾသကာသအဖြင့္ဆိုတာ ရွိတယ္။ ကိုခင္ေမာင္ဝင္း .. ခင္ဗ်ားေနာက္က စာအုပ္ဘီဒို ဒုတိယအဆင့္မွာ ရွိလိမ့္မယ္။ လွမ္း ဆြဲလိုက္စမ္းပါ။

ဇီးကုန္းဦးခင္ေမာင္ဝင္း။ ။ ေဟာဒီမွာ .. ကၽြန္ေတာ္ပဲ ေတာင္ျမိဳ႕ဆရာေတာ္ရဲ႕ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး ရွင္းလင္းခ်က္ကို ဖတ္ျပပါရေစ။

အျပစ္ရွိေသာ အရပ္ကို ျမန္မာတို႔က ‘ရပ္-ျပစ္’ဟု ေခၚၾက၏။
အျပစ္ဆိုေသာ္လည္း ထူးထူးျခားျခား ဆိုးဝါးေသာ အျပစ္ မဟုတ္။ ထိုအရပ္သို႔ ေရာက္ေနလွ်င္ မဂ္ဖိုလ္ရေအာင္ တရားအားထုတ္ခြင့္ မရေသာေၾကာင့္ မဂ္ဖိုလ္ရခြင့္ မရွိျခင္းကို ‘အျပစ္’ ဟု ဆိုသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဤရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးကို ပါဠိေတာ္မ်ား၌ ‘အကၡဏ’ (အခြင့္ေကာင္း ခဏေကာင္း မဟုတ္ေသာ ကာလ ေဒသ) ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။
ဤရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပေသာ္လည္း သုတ္ပါေထယ်ပါဠိေတာ္လာ တမ်ိဳးသာ ျပအ့ံ တဲ့။

ဆရာေတာ္က ေဆာင္ရန္ လကၤာေလးလဲ သီကံုးထားပါေသးတယ္။

“ဘုရားပြင့္ခါ
ပါယ္သံုး႐ြာႏွင့္
ဒီဃာယုနတ္
ျဖစ္လတ္ပစၥန္
မိစၧာဉာဏ္ရွိ
ဉာဏ္မရွိသား
ဉာဏ္ရွိျငားလည္း - ဘုရားမျဖစ္
က်မ္းဂန္လွစ္သည္
ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး သ႐ုပ္တည္း”

ဘုရားပြင့္တဲ့အခါမွာ -
အပါယ္သံုးပါးျဖစ္တဲ့ (၁) ငရဲ၊ (၂) တိရစၧာန္၊ (၃) ၿပိတၱာဘံုေတြမွာ ျဖစ္ရသူမ်ား တဲ့။

(၄) ‘ဒီဃာယုနတ္’ဆိုတာက ဘုရားပြင့္ဆဲအခါ လြန္စြာ အသက္ရွည္၍ ဘုရားရွင္ကို မဖူးေတြ႕ႏိုင္ေသာ ခႏၶာကိုယ္သာ ရွိၿပီး စိတ္ဝိညာဥ္ မရွိတဲ့ အသညသတ္ျဗဟၼာနဲ႔ စိတ္ဝိညာဥ္သာ ရွိ၍ ခႏၶာကုိယ္ မရွိတဲ့ အ႐ူပျဗဟၼာေတြတဲ့။

(၅) ‘ျဖစ္လတ္ပစၥန္’ ဆိုတာက ဘုရားရွင္နဲ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ား မေရာက္ႏိုင္ရာ အစြန္အဖ်ား ေတာေတာင္အၾကား လူ႐ိုင္းမ်ားတဲ့။

(၆) ‘မိစၧာဉာဏ္ရွိ’ ဆိုတာက ဘုရားပြင့္ဆဲအခါ မိစၧာဒိ႒ိဉာဏ္ရွိသူမ်ားတဲ့။

(၇) ‘ဉာဏ္မရွိသား’ ဆိုတာက ဘုရားပြင့္ဆဲအခါ တရားကို နားလည္ေလာက္ေသာ ဉာဏ္မရွိသူမ်ားတဲ့။

(၈) ‘ဉာဏ္ရွိျငားလည္း ဘုရားမျဖစ္’ကေတာ့ တတ္သိနားလည္ေလာက္ေသာ ဉာဏ္ရွိေသာ္ျငားလည္း ဘုရားမပြင့္ေသာအခါ လူျဖစ္ရသူမ်ား တဲ့။

ဆရာေစာ။ ။ ကဖိုးထိန္က ဒီပဲရင္းဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ မိန္႔ၾကားခ်က္ေတြကို ဆက္စမ္းပါအုန္း။

ကဖိုးထိန္။ ။ ဒါက က်မ္းဂန္ႀကီးတို႔၌ လာေသာ အရပ္ျဖစ္ ရွစ္ပါးတဲ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ‘ဇိနာလကၤာရ သဒၶေမၼာပါယ’ အမည္ရွိတဲ့ က်မ္းငယ္မွာ အရပ္ျဖစ္ရွစ္ပါး ဆိုထားပံုတမ်ိဳးကိုလည္း မွတ္သားဖြယ္ ေျပာထားေသးတယ္။ ဒီအရပ္ျဖစ္ရွစ္ပါးကေတာ့ သာသနာတြင္းအခါမွာ ျဖစ္တဲ့ အရပ္ဌာနေတြခ်ည္းပဲဗ်။ က်မ္းဂန္ႀကီးေတြမွာဆိုတဲ့ သာသနာပအခါဆိုတာ မပါဘဲ ႐ုပ္သာရွိတဲ့ ဘံု၊ နာမ္သာရွိတဲ့ ဘံု ရယ္လို႔ အရပ္ဌာန တခုစီ သီးျခား ခြဲထုတ္လိုက္တာပါပဲ။ ဒါကိုလဲ ဆရာေတာ္ႀကီးက လကၤာေလးနဲ႔ ျပထားပါေသးတယ္။ နာၾကပါဦး။

“႐ူ, သင္, ရဲ, ဆန္
ပိတ္, မိတ္, စန္
ခ်ိဳ႕ျပန္လက္သစ္
အရပ္ျဖစ္”

သာသနာတြင္းအခါ -
‘႐ူ’က အ႐ူပဘံု၌ ျဖစ္ရျခင္း။

‘သင္’က အသညသတ္ဘံု၌ ျဖစ္ရျခင္း။

‘ရဲ’က ငရဲဘံု၌ ျဖစ္ရျခင္း။

‘ဆန္’က တိရိစၧာန္ဘံု၌ ျဖစ္ရျခင္း။

‘ပိတ္’က ၿပိတၱာဘံု၌ ျဖစ္ရျခင္း။

‘မိတ္’က နိယတမိစၧာဒိ႒ိမ်ိဳး၌ ျဖစ္ရျခင္း။

‘စန္’က ပစၥႏၲရစ္အရပ္၌ ျဖစ္ရျခင္း။

‘ခ်ိဳ႕ျပန္လက္သစ္’က ထိုင္းမိႈင္း, ကန္း, ပင္း, ဆြံ႕အေသာ ဣေႁႏၵခ်ိဳ႕တဲ့ေသာသူ ျဖစ္ရျခင္း တဲ့။

ဆရာေစာ။ ။ ကဲ .. ဆရာေဇရဲ႕ ေကာက္ၫႇင္းေပါင္းနဲ႔ မုန္႔ကုလားမည္းလဲ ေရေႏြးၾကမ္းေလးနဲ႔ ျမည္းၾကပါဦး ဗ်။

ဇီးကုန္းဦးခင္ေမာင္ဝင္း။ ။ ေကာင္းပါ့ဗ်ာ ... ေက်းဇူးပဲ ဆရာေဇနဲ႔ ဆရာေစာေရ။

ကဖိုးထိန္။ ။ ေက်းဇူးပါပဲ .. ဆရာေဇ၊ ေက်းဇူးပဲ .. ဆရာေစာ။

No comments: