အဲဒီကေနာက္ ျမတ္စြာဘုရား .. ဘာကို ေဟာျပန္သလဲလို႔ဆိုေတာ့ -
“ဣဒံ ေခါ ပန ဘိကၡေဝ ဒုကၡံ အရိယသစၥံ၊
ဇာတိပိ ဒုကၡာ၊
ဇရာပိ ဒုကၡာ၊
ဗ်ာဓိပိ ဒုေကၡာ၊
မရဏမၸိ ဒုကၡံ၊
အပၸိေယဟိ သမၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ၊
ပိေယဟိ ဝိပၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ၊
ယမၸိစၧံ န လဘတိ တမၸိ ဒုကၡံ၊
သံခိေတၱန ပၪၥဳပါဒါနကၡႏၶာ ဒုကၡာ” လို႔ တစ္ခ်က္ ေဟာခဲ့တယ္။
“ဣဒံ ေခါ ပန ဘိကၡေဝ ဒုကၡသမုဒယံ အရိယသစၥံ၊
ယာယံ တဏွာ ေပါေနာဗ႓ဝိကာ နႏၵီရာဂသဟဂတာ တၾတတၾတာဘိနႏၵိနီ၊
ေသယ်ထိဒံ -
ကာမတဏွာ၊
ဘဝတဏွာ၊
ဝိဘဝတဏွာ”လို႔ သမုဒယသစၥာ ဒီဟာတစ္ခ်က္ ေဟာခဲ့တယ္။
“ဣဒံ ေခါ ပန ဘိကၡေဝ ဒုကၡနိေရာဓံ အရိယသစၥံ၊
ေယာ တႆာ ေယဝ တဏွာယ အေသသဝိရာဂနိေရာေဓာ စာေဂါ ပဋိနိႆေဂၢါ မုတၱိ အနာလေယာ”လို႔ နိေရာဓသစၥာအတြက္ တစ္ခ်က္ ေဟာခဲ့တယ္။
“ဣဒံ ေခါ ပန ဘိကၡေဝ ဒုကၡနိေရာဓဂါမိနီ ပဋိပဒါ အရိယသစၥံ၊
အေယ ေမဝ အရိေယာ အ႒ဂႋေကာ မေဂၢါ။
ေသယ်ထိဒံ -
သမာဒိ႒ိ၊ သမၼာသကၤေပၸါ၊
သမၼာဝါစာ၊ သမၼာကမၼေႏၲာ၊ သမၼာအာဇီေဝါ၊
သမၼာဝါယာေမာ၊ သမၼာသတိ၊ သမၼာသမာဓိ”လို႔ မဂၢသစၥာအတြက္ တစ္ခ်က္ ေဟာတယ္။
သစၥာေလးပါးတရားသာ က်င့္စရာ
ဘုန္းႀကီးအေနနဲ႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ အခု တရားနာတဲ့ ပရိသတ္ေတြ ယခုပါဠိကေနာက္ တိုးၿပီးေတာ့ မသြားၾကနဲ႔ေတာ့။
ဒီပါဠိေတာ္ ေလးခုထဲတြင္ပဲ လွည့္ၿပီးေတာ့ ထားၾကေတာ့။ စိတ္ကိုေပါ့ေလ။
ဘာျပဳလို႔လဲ?
သုတၱန္တစ္ခုကို ၾကားတယ္ နာတယ္။
အဲဒီသုတၱန္ထဲမွာ အလုပ္လုပ္ဖို႔ရန္အတြက္ သုတၱန္ထဲက အလုပ္ ဘယ္လိုထြက္ရမလဲ?
အလုပ္ကို ဘယ္လို ရွာယူရမလဲလို႔ ၾကည့္ေလ။
ေဟာဒီ ပါဠိေလးခုရဲ႕ ေနာက္မွာဆိုလို႔ရွိရင္ တရားနာပရိသတ္ေတြအဖို႔ အလုပ္တစ္ခုမွ မရွိဖူးေနာ္။
ဘာနဲ႔တူသလဲလို႔ဆိုေတာ့ အဲဒီက ေနာက္မွာ -
ဣဒံ ဒုကၡံ အရိယသစၥႏၲိ ေမ ဘိကၡေဝ ပုေဗၺ အနႏုႆုေတသု ဓေမၼသု ... အစရွိသည္ျဖင့္ လာတာက ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ငါဘုရားမွာ ေရွးအေလာင္းေတာ္ ျဖစ္စဥ္ကာလက မၾကားဖူး မျမင္ခဲ့ဖူးတဲ့ တရားေတြေပၚမွာ ဒုကၡသစၥာ၌ ဒုကၡပဲလို႔ သိတဲ့ သစၥဉာဏ္၊ ပရိေညယ်တရားပဲလို႔ သိတဲ့ ကိစၥဉာဏ္၊ ငါ့မွာ ပိုင္းျခား၍ သိၿပီးၿပီဟု သိတဲ့ ကတဉာဏ္ဆိုတဲ့ ဒုကၡသစၥာအေပၚ၌ ဉာဏ္သံုးပါး၊ သမုဒယသစၥာေပၚ၌ ဉာဏ္သံုးပါး၊ နိေရာဓ, မဂၢသစၥာေပၚ၌ ဉာဏ္သံုးပါးစီ ျဖစ္တာကို ဘုရားေဟာတာ။
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သႏၲာန္ သစၥာေလးပါးတို႔တြင္ တစ္ပါး တစ္ပါး၌ သစၥဉာဏ္၊ ကိစၥဉာဏ္၊ ကတဉာဏ္ဆိုတဲ့ ဉာဏ္သံုးပါးစီ ျဖစ္တာကို ေဟာၿပီးေတာ့ -
ယာဝကီဝၪၥ ေမ ဘိကၡေဝ ဣေမသု စတူသု အရိယသေစၥသု ဧဝံ တိပရိဝ႗ံ ... အစရွိေသာ ပါဠိျဖင့္ သစၥာေလးပါးမွာ တစ္ပါး တစ္ပါး၌ သံုးခ်က္စီ သံုးခ်က္စီ အျပန္ရွိတဲ့ ဒြါဒသာကာရ = တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး အျခင္းအရာရွိတဲ့ သစၥဉာဏ္၊ ကိစၥဉာဏ္၊ ကတဉာဏ္ဆိုတဲ့ ပစၥေဝကၡဏာ ဉာဏ္အျမင္ေတြ မပိုင္ေသးသမွ်ျဖင့္ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားပဲလို႔ ငါဘုရား ဝန္မခံေသးဘူး။
အဲဒီ ဉာဏ္အျမင္ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး ပစၥေဝကၡဏာဆင္ျခင္လို႔ ပိုင္ႏိုင္ၿပီဆိုတဲ့ ကာလက်မွ သမၼာသမၺဳဒၶ သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရား ျဖစ္ေၾကာင္းကိုပါ ဘုရားဝန္ခံတယ္။
ဒါပဲ ... အဲဒါ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕အေၾကာင္း ေျပာတာ။
အခုနတုန္းက စာေလးပိုဒ္က ဘာကို ေျပာတာလဲလို႔ဆိုေတာ့ -
မဇၥ်ိမပဋိပဒါဆိုတာ ဘယ္သူ႕ေခၚတုန္း။
မဇၥ်ိမပဋိပဒါဆိုတာ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို ေခၚတယ္။
ဒါျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား ... တပည့္ေတာ္တို႔ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ မဂၢင္ရွစ္ပါး လမ္းစဥ္လိုက္ခ်င္လို႔ရွိရင္ တပည့္ေတာ္တို႔ တခ်ိန္တည္း၌ အလုပ္ရွစ္မ်ိဳး လုပ္ေနရမွာလား ျမတ္စြာဘုရားလို႔ ေမးစရာ ရွိတယ္။
သမၼာဒိ႒ိပိုင္ႏိုင္ေအာင္ ကိုင္ၾကေလ
မဟုတ္ဘူး တဲ့။
အလုပ္တစ္ခုကို သင္ခ်စ္သားတို႔ လုပ္ျခင္းျဖင့္ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ မဂၢင္ရွစ္ပါး သင္ခ်စ္သားတို႔ ျပည့္စံုေစမယ္။
ဘယ္လို လုပ္ရမွာတုန္း ... ျမတ္စြာဘုရား။
အဲဒီ မဂၢင္ရွစ္ပါးထဲ၌ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္ေအာင္ သင္ခ်စ္သားတို႔ ပြားမ်ားႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္လို႔ရွိရင္ သမၼာဒိ႒ိနဲ႔ တြဲလာတဲ့ သမၼာသကၤပၸက ဘယ္ေတာ့မွ မိစၧာသကၤပၸ ျဖစ္လို႔ မရဘူး။
သမၼာဒိ႒ိနဲ႔ ယွဥ္ဘက္ တြဲစပ္၍ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဝါစာက သမၼာဝါစာပဲ ျဖစ္ရမယ္ေပါ့။
သမၼာကမၼႏၲလည္း မိစၧာကမၼႏၲ မျဖစ္ဘူး။ သမၼာကမၼႏၲ။
သမၼာဒိ႒ိရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွာ မိစၧာအာဇီဝ ျဖစ္၍ မရဘူး။ သမၼာအာဇီဝပဲ လာမယ္။
မိစၧာဝါယာမ၊ မိစၧာသတိ၊ မိစၧာသမာဓိဆိုတဲ့ မိစၧာမဂၢင္ေတြ ျဖစ္၍ မရဘူး။
သမၼာဒိ႒ိတစ္ခု သင္ခ်စ္သားတို႔ ပိုင္လို႔ ႏိုင္လို႔ရွိၿပီဆိုရင္ သမၼာဝါယာမ၊ သမၼာသတိ၊ သမၼာသမာဓိတို႔လည္းပဲ သင္ခ်စ္သားတို႔ သႏၲာန္မွာ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
စိတ္အာ႐ုံ မျပားနဲ႔ သင္ခ်စ္သားတို႔။ မမ်ားခ်င္နဲ႔။
အလုပ္ကိစၥေတြ ေထြျပား မ်ားမေနခ်င္နဲ႔။
ငါးၾကင္းေခါင္းကိုင္တဲ့နည္းလို သမၼာဒိ႒ိပိုင္ႏိုင္ေအာင္ သင္ခ်စ္သားတို႔ ကိုင္ၾကေလ။
သင္ခ်စ္သားတို႔ သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္ဆိုတဲ့ ပထမမဂၢင္ျဖစ္လို႔ရွိရင္ က်န္တဲ့ မဂၢင္ခုနစ္ပါး၊ ဒီေနာက္က ေရလိုက္လာသလို အကုန္လံုး စံုလ်က္ ျပဳန္လ်က္ မေခၚဘဲနဲ႔ လိုက္ပါလာပါလိမ့္မယ္။
ဒါေၾကာင့္ သင္ခ်စ္သားတို႔သည္ -
ဒုေကၡ ဉာဏံ၊ ဒုကၡသမုဒေယ ဉာဏံ၊ ဒုကၡနိေရာေဓ ဉာဏံ၊ ဒုကၡနိေရာဓဂါမိနိယာ ပဋိပဒါယ ဉာဏံ၊ အယံ ဝုစၥတိ သမၼာဒိ႒ိ ဆိုတဲ့ သစၥဉာဏ္၊
သစၥာေလးပါးကို ဆင္ျခင္ စဥ္းစားတဲ့ ဒုကၡဉာဏ္၊ သမုဒယဉာဏ္၊ နိေရာဓဉာဏ္၊ မဂၢဉာဏ္ ေပၚေအာင္ သင္ခ်စ္သားတို႔ အားထုတ္ေလ။
ဒုကၡဉာဏ္ေပၚေအာင္ အားထုတ္ျခင္း
ဒုကၡဉာဏ္ေပၚေအာင္ တပည့္ေတာ္တို႔ ဘယ္လို အားထုတ္ရမတုန္းဆိုေတာ့ ဒုကၡဉာဏ္ဆိုတာ ေဟာတာကို ေခၚတယ္လို႔ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ကိုင္ျပေသာအေနနဲ႔ -
“ဣဒံ ေခါ ပန ဘိကၡေဝ ဒုကၡံ အရိယသစၥံ၊
ဇာတိပိ ဒုကၡာ၊
ဇရာပိ ဒုကၡာ၊
ဗ်ာဓိပိ ဒုေကၡာ၊
မရဏမၸိ ဒုကၡံ၊
အပၸိေယဟိ သမၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ၊
ပိေယဟိ ဝိပၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ၊
ယမၸိစၧံ န လဘတိ တမၸိ ဒုကၡံ၊
သံခိေတၱန ပၪၥဳပါဒါနကၡႏၲာ ဒုကၡာ”
ဒုကၡဆိုတာ အဲဒီရွစ္ပါးကို ေခၚတာပဲ ခ်စ္သားတို႔။
အဲဒီရွစ္ပါးကို ဒုကၡပဲလို႔ သင္ခ်စ္သားတို႔က သိေလ။
ဒုကၡကို ဒုကၡပဲလို႔ သိရမွာ ဘာအဆန္းလဲဘုရားဆိုေတာ့ ...
ဒုကၡကိုပင္ ခ်စ္သားတို႔က အနမတဂၢ အစမထင္ သံသရာတစ္ခြင္ႀကီးပတ္လံုး သုခလို႔ သိခဲ့လို႔ သင္ခ်စ္သားတို႔ ဘဝသံသရာ ဒီေလာက္ႀကီး လည္ေနရတာ။
ဇာတိကို သင္ခ်စ္သားတို႔က သုခလို႔ ထင္ပါတယ္။
ဒုကၡလုိ႔ မထင္ခဲ့ဘူး။
စင္စစ္ကား ဇာတိကား ဒုကၡပဲ။
ပဋိသေႏၶတည္ေနရျခင္းဟာ ဘယ္ပဋိသေႏၶတည္ေနရျခင္းမွ ခ်မ္းသာတာ မဟုတ္ဘူး။
အခုေတာ့ ဆုေတာင္းတာကိုက နတ္ဘဝပဋိသေႏၶ တည္ေနရပါလို၏၊ ျဗဟၼာျပည္ ပဋိသေႏၶ တည္ေနရပါလို၏၊ ဥပပတ္ပဋိသေႏၶ တည္ေနရပါလို၏လို႔ ပဋိသေႏၶကို မွားၿပီးေတာ့ သင္ခ်စ္သားတို႔က ခ်မ္းသာသုခ ထင္ေနတာတဲ့။
ဒုကၡကို ဒုကၡမထင္လို႔တဲ့။
ဒုကၡမွန္း သင္ခ်စ္သားတို႔ သိေအာင္ ဒုကၡပဲလို႔ ဆင္ျခင္ၾက သိျမင္ၾက ႐ႈၾက စိတ္ထဲမွာ ျမင္ေအာင္ စဥ္းစားၾက။
အသိဉာဏ္ေပၚေအာင္ သင္ခ်စ္သားတို႔ ၾကည့္ၾက။
အိုရတဲ့ ဇရာကိုလဲ ဒုကၡအေနနဲ႔ သင္ခ်စ္သားတို႔ ၾကည့္ၾက။
အိုတာ ဘယ္သူမွ သုခလို႔ မမွတ္ပါဘူး ..ဆို။
အိုတာ၏အရသာကို သုခအေနနဲ႔ သံုးစြဲၾကေသးတယ္ေနာ္။ အခ်ိဳ႕လည္း ရွိေသးတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ အိုတာကိုလည္း ဒုကၡအေနနဲ႔ မွတ္။
ဗ်ာဓိပိ ဒုေကၡာ၊ မရဏမၸိ ဒုကၡံ။
ဓမၼစကၠပၸဝတၱနသုတၱန္မွ (ဇာတိ၊ ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ၊ မရဏ) ဒီေလးဌာနကိုေတာ့ ေခါင္းရင္းမွာ စာအုပ္ရွိၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕မွာ ရင္ထဲ ဝမ္းထဲ ဗိုက္ထဲမွာပဲ ဒီအနက္ေတြ ရွိၾကပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီေလးခ်က္ကိုေတာ့ ပါဠိကိုလည္း မျပတ္ မျပတ္ ႐ြတ္။
အနက္ကိုလည္း မျပတ္ မျပတ္ ႐ြတ္ၿပီးေတာ့ ဆင္ျခင္။
‘ဘိကၡေဝ’ ျဖဳတ္ၾကစို႔။ ကိုယ္တိုင္ ဆင္ျခင္တဲ့အခါကာလက်ေတာ့ -
“ဣဒံ ေခါ ပန ဒုကၡံ အရိယသစၥံ = ဤဆိုလတံ့ေသာ တရားအစုသည္ကား ဒုကၡအရိယသစၥာ မွန္လွေပ၏။
ဇာတိရယ္၊
ဇရာရယ္၊
ဗ်ာဓိရယ္၊
မရဏရယ္၊
အပၸိေယဟိ သမၸေယာဂ၊
ပိေယဟိ ဝိပၸေယာဂ၊
ဣစၧာ အလာဘ၊
အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ငါးပါးသည္ ဒုကၡသစၥာပဲလို႔ အဲဒီလို ဆင္ျခင္ျခင္းဟာျဖင့္ ဒုကၡဉာဏ္ပဲ။
ဒုေကၡဉာဏံ ဆိုတဲ့ သမၼာဒိ႒ိ ျဖစ္ကေရာ။
ဒုေကၡဉာဏံ ဆိုတဲ့ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္ဖို႔ရန္ ျမတ္စြာဘုရားက ဤပါဠိကို ေဟာတာ။
ဒါျဖင့္ရင္ ႏွလံုးသြင္းတဲ့အေနနဲ႔ ဘယ္လို သြင္းရမတုန္း။
ပဋိသေႏၶေနရျခင္း၊ အိုရျခင္း၊ နာရျခင္း၊ ေသရျခင္း၊
ဇာတိ, ဇရာ, ဗ်ာဓိ, မရဏ အဲဒီေလးခုကား ဒီဘဝမွာျဖင့္ အရင္းအျမစ္ ဒုကၡပဲ။
“ပဋိသေႏၶ
အို, နာ, ေသဟု
ေလးေထြရင္းျမစ္
ဒုကၡျဖစ္၏။”
မေရွာင္ႏိုင္ မလႊဲႏိုင္တဲ့ ဒုကၡႀကီးပဲေနာ္။ ဟုိေနာက္ဒုကၡကေတာ့။
“မခ်စ္ယွဥ္တြဲ
ခ်စ္သူကြဲႏွင့္
လိုလည္းမရ။”
အဲဒီအရာကေတာ့ ‘လိုခ်င္တာကို မရတာက ဒုကၡ’ဆိုတာ မလိုခ်င္ေအာင္ ေနရင္ ဒီဒုကၡက ေတာ္ေသးတယ္။ မျဖစ္ဘူး။
မခ်စ္ယွဥ္တြဲ - မခ်စ္တဲ့သတၱဝါ သခၤါရတို႔နဲ႔ ယွဥ္တြဲရတဲ့ ဒုကၡကို ကိုယ္က လြတ္ေအာင္ ေရွာင္လို႔ရွိရင္ ရေသးတယ္။
ခ်စ္သူကြဲႏွင့္ - အစတည္းက ခ်စ္သူနဲ႔ မေနရင္ ခ်စ္သူနဲ႔ ကြဲျခင္းဆိုတဲ့ ဒုကၡ မျဖစ္ဘူး။
“ပဋိသေႏၶ
အို, နာ, ေသဟု
ေလးေထြရင္းျမစ္
ဒုကၡျဖစ္၏။
မခ်စ္ယွဥ္တြဲ
ခ်စ္သူကြဲႏွင့္
လိုလည္းမရ
အက်ဥ္းျပေသာ္
ပၪၥဥပါဒါ ငါးခႏၶာ
သစၥာဒုကၡ မွန္ေမာလွ။”
အဲဒီလို စိတ္ထဲမွာ အာ႐ုံျပဳၿပီးေတာ့ စဥ္းစားရင္ စဥ္းစားတဲ့ ဆင္ျခင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သႏၲာန္မွာ ဒုေကၡဉာဏံအရ ဒုကၡဉာဏ္ေခၚတဲ့ သမၼာဒိ႒ိ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ ျဖစ္ေနပါတယ္။
သမုဒယသစၥာဉာဏ္ေပၚေအာင္ အားထုတ္ျခင္း
“ဣဒံ ေခါ ပန ဘိကၡေဝ ဒုကၡသမုဒယံ အရိယသစၥံ၊
ယာယံ တဏွာ ေပါေနာဗ႓ဝိကာ နႏၵီရာဂသဟဂတာ၊ တၾတတၾတာဘိနႏၵိနီ။
ေသယ်ထိဒံ -
ကာမတဏွာ၊
ဘဝတဏွာ၊
ဝိဘဝတဏွာ။”
အာ႐ုံငါးပါး တြယ္ကပ္ တပ္မက္တဲ့ ကာမတဏွာ၊
သႆတဒိ႒ိနဲ႔ တြဲျဖစ္တဲ့ ဘဝတဏွာ၊
ဥေစၧဒဒိ႒ိနဲ႔ တြဲျဖစ္တဲ့ ဝိဘဝတဏွာလို႔ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ သံုးပါး။
အက်ယ္အားျဖင့္ တဏွာအစစ္ တစ္ရာ့ရွစ္ျပားတဲ့ ေနာက္တဖန္ ဘဝသစ္ကို ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ ေလာဘကား ဒုကၡသမုဒယ။
ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း မေကာင္းတဲ့ တဏွာေလာဘ သမုဒယသစၥာလို႔ အဲဒီလို အာ႐ုံျပဳတဲ့ -
“ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း
မေကာင္းတဏွာ
ေလာဘမွာ
သစၥာသမုဒယ မွန္ေမာလွ။”
နိေရာဓသစၥာဉာဏ္ေပၚေအာင္ အားထုတ္ျခင္း
“ဣဒံ ေခါ ပန ဘိကၡေဝ ဒုကၡနိေရာဓံ အရိယသစၥံ၊
ေယာ တႆာေယဝ တဏွာယ အေသသဝိရာဂနိေရာေဓာ၊
တဏွာ၏ အႂကြင္းအက်န္ မရွိရာ ခ်ဳပ္ရာ သဘာဝဟာျဖင့္ ဒုကၡနိေရာဓ=ဒုကၡ၏ ခ်ဳပ္ရာ နိေရာဓသစၥာပဲလို႔ ေဟာထားတယ္။
တဏွာ၏ ခ်ဳပ္ျခင္းျဖင့္ ဒုကၡ၏ ခ်ဳပ္ျခင္းကို ေဖာ္ျပတယ္။
“တဏွာခ်ဳပ္ရာ
နိဗၺာန္မွာ
သစၥနိေရာဓ မွန္ေမာလွ။”
အဲဒီလို စဥ္းစားဆင္ျခင္လို႔ ရွိရင္ျဖင့္ နိေရာေဓဉာဏံဆိုတဲ့ သမၼာဒိ႒ိ ျဖစ္ေနတာပဲေနာ္။
ဟိုဘက္ သြားလိုက္အုန္း။
မဂၢသစၥာဉာဏ္ေပၚေအာင္ အားထုတ္ျခင္း
“ဣဒံ ေခါ ပန ဘိကၡေဝ ဒုကၡနိေရာဓဂါမိနီ ပဋိပဒါ အရိယသစၥံ၊
အေယေမဝ အရိေယာ အ႒ဂႋေကာ မေဂၢါ။
ေသယ်ထိဒံ -
သမၼာဒိ႒ိ၊ သမၼသကၤေပၸါ၊
သမၼာဝါစာ၊ သမၼာကမၼေႏၲာ၊ သမၼာအာဇီေဝါ၊
သမၼာဝါယာေမာ၊ သမၼာသတိ၊ သမၼာသမာဓိ။”
“နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း
ေကာင္းေသာအသိ
ေကာင္းဘိ အၾကံ
ေကာင္းသံ ဆိုေျပာ
ေကာင္းေသာ အျပဳ
ေကာင္းမႈ သက္ေမြး
ေကာင္းေရး လံု႔လ
ေကာင္းထ သတိ
ေကာင္းဘိ တည္စြာ
ဤရွစ္ျဖာ
သစၥမဂၢ မွန္ေမာလွ။”
ေကာင္းေသာ အာ႐ုံကို ၾကံစည္ျခင္း၊ သစၥာေလးခ်က္ကို ၾကံစည္ျခင္းေပါ့ေနာ္။
ေကာင္းေသာအၾကံ = သမၼာသကၤပၸ၊
ေကာင္းသံဆိုေျပာ = သမၼာဝါစာ၊
ေကာင္းေသာအျပဳ = သမၼာကမၼႏၲ၊
ေကာင္းမႈသက္ေမြး = သမၼာအာဇီဝ၊
ေကာင္းမႈလံု႔လ = သမၼာဝါယာမ၊
ေကာင္းထသတိ = သမၼာသတိ၊
ေကာင္းဘိတည္စြာ = သမၼာသမာဓိ၊
ဤရွစ္ျဖာ သစၥာမဂၢ မွန္ေမာလွ။
အဲဒီ ရွစ္ခုကို မဂၢသစၥာလို႔ ေအာက္ေမ့ၿပီးေတာ့၊ ဆင္ျခင္ၿပီးေတာ့ ပြားမ်ားေနလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ဒုေကၡဉာဏံ၊ ဒုကၡသမုဒေယဉာဏံ၊ ဒုကၡနိေရာေဓဉာဏံ၊ ဒုကၡနိေရာဓဂါမိနိယာပဋိပဒါယဉာဏံ ဆိုတဲ့ သစၥဉာဏ္ေလးခ်က္တို႔တြင္ စတုတၳဉာဏ္ ျဖစ္တာပဲ။
သမၼာဒိ႒ိျဖစ္တာပဲေနာ္။
ဆင္ျခင္ဖြယ္ တရားအႏွစ္
ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးအလိုေတာ့ တရားနာပရိသတ္ေတြသည္ ေရွ႕ကို မလွမ္းၾကပါနဲ႔ေတာ့။
အခု အဲဒီေလးဌာနကေနၿပီးသကာလ ပါဠိလိုတသြယ္၊ ျမန္မာလိုတသြယ္၊ လကၤာလိုတသြယ္ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ ဆင္ျခင္ၿပီးေတာ့ပဲ တရားပြဲ သိမ္းၾကပါစို႔လို႔ ဒီလိုပဲ ေျပာခ်င္တယ္။
(၁၉၅၆ ခုႏွစ္တြင္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ “ဓမၼစၾကာတရားေတာ္” မွ)
+++
ဒုကၡသစၥာ
“ဣဒံ ေခါ ပန ဘိကၡေဝ ဒုကၡံ အရိယသစၥံ၊
ဇာတိပိ ဒုကၡာ၊
ဇရာပိ ဒုကၡာ၊
ဗ်ာဓိပိ ဒုေကၡာ၊
မရဏမၸိ ဒုကၡံ၊
အပၸိေယဟိ သမၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ၊
ပိေယဟိ ဝိပၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ၊
ယမၸိစၧံ န လဘတိ တမၸိ ဒုကၡံ၊
သံခိေတၱန ပၪၥဳပါဒါနကၡႏၲာ ဒုကၡာ”
ရဟန္းတို႔ - ဤသည္ကား အရိယာတို႔ သိအပ္တဲ့ ဆင္းရဲအမွန္ ျဖစ္ေပသည္။
ဘဝသစ္ျဖစ္ျခင္းလည္း ဆင္းရဲပင္၊
အိုျခင္းလည္း ဆင္းရဲပင္၊
နာျခင္းလည္း ဆင္းရဲပင္၊
ေသျခင္းလည္း ဆင္းရဲပင္၊
မခ်စ္မႏွစ္သက္အပ္တဲ့ အာ႐ုံဝတၳဳမ်ား ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရျခင္းလည္း ဆင္းရဲပင္၊
ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္အပ္တဲ့ အာ႐ုံဝတၳဳမ်ား ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ကြဲကြာရျခင္းလည္း ဆင္းရဲပင္၊
အလိုရွိတာကို မရျခင္း, မရႏိုင္တာကို လိုခ်င္ျခင္းသည္လည္း ဆင္းရဲပင္၊
အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုလွ်င္ ငါ, ငါ့ဥစၥာဟု ထင္မွတ္ စြဲလမ္းႏိုင္တဲ့ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္မ်ားသည္ ဆင္းရဲခ်ည္းပင္ ျဖစ္သည္။
“ပဋိသေႏၶ
အို, နာ, ေသဟု
ေလးေထြရင္းျမစ္
ဒုကၡျဖစ္၏။
မခ်စ္ယွဥ္တြဲ
ခ်စ္သူကြဲႏွင့္
လိုလည္းမရ
အက်ဥ္းျပေသာ္
ပၪၥဥပါဒါ ငါးခႏၶာ
သစၥာဒုကၡ မွန္ေမာလွ။”
သမုဒယသစၥာ
“ဣဒံ ေခါ ပန ဘိကၡေဝ ဒုကၡသမုဒယံ အရိယသစၥံ၊
ယာယံ တဏွာ ေပါေနာဗ႓ဝိကာ နႏၵီရာဂသဟဂတာ၊ တၾတတၾတာဘိနႏၵိနီ။
ေသယ်ထိဒံ -
ကာမတဏွာ၊
ဘဝတဏွာ၊
ဝိဘဝတဏွာ။”
ရဟန္းတို႔ - ဤသည္ကား အရိယာတို႔ သိအပ္တဲ့ ဆင္းရဲျဖစ္ပြားေၾကာင္း အမွန္ ျဖစ္ေပသည္။
အၾကင္ တဏွာသည္ တဖန္ ဘဝသစ္ကို ျဖစ္ေပၚေစတတ္၏။
ႏွစ္သက္ တပ္စြဲျခင္း သေဘာရွိ၏။
ထိုထို ရရာအာ႐ုံ ရရာဘဝတို႔၌ ႏွစ္သက္ေပ်ာ္ေမြ႕လ်က္ ရွိ၏။
ထိုတဏွာမွာ သ႐ုပ္အားျဖင့္ -
ကာမဂုဏ္၌ တပ္မက္ေသာ တဏွာ၊
ဘဝ၌ တပ္မက္ေသာ တဏွာ၊
သူ႔အလိုလို ဘဝျပတ္ျခင္း၌ တပ္မက္ေသာ တဏွာ ဟူ၍ ၃-ပါး အျပား ရွိ၏။
“ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း
မေကာင္းတဏွာ
ေလာဘမွာ
သစၥာသမုဒယ မွန္ေမာလွ။”
နိေရာဓသစၥာ
“ဣဒံ ေခါ ပန ဘိကၡေဝ ဒုကၡနိေရာဓံ အရိယသစၥံ၊
ေယာ တႆာ ေယဝ တဏွာယ အေသသဝိရာဂနိေရာေဓာ စာေဂါ ပဋိနိႆေဂၢါ မုတၱိ အနာလေယာ”
ရဟန္းတို႔ - ဤသည္ကား အရိယာတို႔ သိအပ္တဲ့ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာအမွန္ ျဖစ္ေပသည္။
၎မွာ ယင္း တဏွာ ၃-ပါး၏ အႂကြင္းမဲ့ ပ်က္ျပယ္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားျခင္း၊ ယင္းတဏွာကို စြန္႔ျခင္း၊ လြတ္ထြက္ စြန္႔ျခင္း၊ ယင္းတဏွာမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း၊ ယင္းတဏွာျဖင့္ မၿငိတြယ္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။
“တဏွာခ်ဳပ္ရာ
နိဗၺာန္မွာ
သစၥနိေရာဓ မွန္ေမာလွ။”
မဂၢသစၥာ
“ဣဒံ ေခါ ပန ဘိကၡေဝ ဒုကၡနိေရာဓဂါမိနီ ပဋိပဒါ အရိယသစၥံ၊
အေယေမဝ အရိေယာ အ႒ဂႋေကာ မေဂၢါ။
ေသယ်ထိဒံ -
သမၼာဒိ႒ိ၊ သမၼသကၤေပၸါ၊
သမၼာဝါစာ၊ သမၼာကမၼေႏၲာ၊ သမၼာအာဇီေဝါ၊
သမၼာဝါယာေမာ၊ သမၼာသတိ၊ သမၼာသမာဓိ။”
ရဟန္းတို႔ - ဤသည္ကား အရိယာတို႔ သိအပ္တဲ့ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာသို႔ ဆိုက္ေရာက္သြားတဲ့ အက်င့္ လမ္းမွန္အစစ္ ျဖစ္ေပသည္။
၎မွာ အဂၤါရွစ္ပါးရွိတဲ့ ဤအရိယာမဂ္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။
အဂၤါရွစ္ပါးမွာ -
(၁) မွန္စြာ သိျမင္ျခင္း၊
(၂) မွန္စြာ ၾကံျခင္း၊
(၃) မွန္စြာ ေျပာဆိုျခင္း၊
(၄) မွန္စြာ ျပဳလုပ္ျခင္း၊
(၅) မွန္စြာ အသက္ေမြးျခင္း၊
(၆) မွန္စြာ အားထုတ္ျခင္း၊
(၇) မွန္စြာ အမွတ္ရျခင္း၊
(၈) မွန္စြာ စူးစိုက္ တည္ၾကည္ျခင္းတို႔ပင္ ျဖစ္သည္။
“နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း
ေကာင္းေသာအသိ
ေကာင္းဘိ အၾကံ
ေကာင္းသံ ဆိုေျပာ
ေကာင္းေသာ အျပဳ
ေကာင္းမႈ သက္ေမြး
ေကာင္းေရး လံု႔လ
ေကာင္းထ သတိ
ေကာင္းဘိ တည္စြာ
ဤရွစ္ျဖာ
သစၥမဂၢ မွန္ေမာလွ။”
+++
စာကိုး
မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ “ဓမၼစၾကာတရားေတာ္” (အသံလႊင့္)
မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ “ေဟာစဥ္တရားေတာ္မ်ား (ဒသမတြဲ)”
(မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ျမန္မာျပန္ႏွင့္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ လကၤာ)
+++++
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၂၂ ရက္ စေနေန႔တြင္ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ ေလာကခ်မ္းသာဘုရားေက်ာင္း၌ စေနေန႔ ဓမၼသင္တန္းႏွင့္ တရားပြဲကို မြန္းလြဲ ၃ နာရီမွ ညေန ၆ နာရီထိ က်င္းပ ျပဳလုပ္၏။
ေရွးဦးစြာ မြန္းလြဲ ၃ နာရီ၌ အရွင္ဝိမလက ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပး၏။
ညေန ၅ နာရီတြင္ ေလာကခ်မ္းသာ စေနေန႔ ဆည္းဆာတရားပြဲကို အရွင္နႏၵဝံသက “ဘယ္အရိပ္ခိုမလဲ ... အို ေယာဂီ”တရားေတာ္ကို လကၤာအသြယ္သြယ္ျဖင့္ ေဟာၾကား ခ်ီးျမႇင့္၏။
လကၤာမ်ား
သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေပါင္းေသာအခါ
သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္ ပါ။
သူယုတ္မာႏွင့္ ေနေသာ္လည္း
ယုတ္မွာ မုခ်ပဲ။
+++
မိမိကို ကယ္၊ သူ႔ကို ကယ္၊ အကယ္ ႏွစ္မ်ိဳးေပ။
သူက ကိုယ့္ကယ္၊ ဘဝဝယ္၊ လြတ္နယ္ မရွိေပ။
+++
ႂကြက္ေလးမ်ိဳး
မေဖာက္မေအာင္း၊ မေဖာက္ေအာင္း
ေဖာက္ေအာင္း,မေအာင္း၊ ႂကြက္ေလးမ်ိဳး။
မိုးႏွင့္သရက္၊ အိုးႏွင့္ႂကြက္သို႔
ထိုနဲ(နည္း)မလြဲ၊ လူခပဲလည္း၊ ေလးမ်ိဳးရွိ၏။
+++
ဒါနတရား၊ ႀကိဳးစားေနသူ
ကုသိုလ္ပုည၊ နိစၥမဟူ
ဓမၼတြင္းေခါင္း၊ ခုိေအာင္းေနသူ
အပယ္ေဘး ကင္းေဝးၾကမည့္သူ။
+++
ေနမင္းအေရာင္၊ အလင္းေဆာင္၊ အေမွာင္ၿဖိဳခြင္းသည္။
လမင္းတန္ေဆာင္၊ အလင္းေရာင္၊ အေမွာင္ၿဖိဳခြင္းသည္။
မီး၏အေရာင္/မီး၏တန္ေဆာင္၊ အလင္းေရာင္၊ အေမွာင္ၿဖိဳခြင္းသည္။
ေန႔မွာသာလင္း၊ ညမလင္း၊ ေနမင္း သူစြမ္းေဆာင္။
ညမွာသာလင္း၊ ေန႔မလင္း၊ လမင္း သူစြမ္းေဆာင္။
ထြန္းရာ၌သာ၊ လင္းႏိုင္ခါ၊ မီးမွာ သူစြမ္းေဆာင္။
+++
ကိုယ္တိုင္ျပဳထား၊ ကံတရား၊ သိျငား မူလစင္။
ဝိပႆနာ၊ ျမတ္ပညာ၊ မွတ္ပါ အလယ္စင္။
မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္၊ အသိဉာဏ္၊ မွတ္ရန္ တတိယဆင့္။
အသိသံုးျဖာ၊ တိုးပြားလာ၊ လူမွာ ဂုဏ္ရည္ျမင့္။
+++
လမ္းႏွစ္သြယ္
ကာမ,ဓမၼ၊ ႏွစ္ဝႏွစ္လီ
ကာမလိုက္စား၊ မိုက္မွားေပမည္
ဓမၼလမ္းမွ၊ ေအးခ်မ္းေပမည္
အဆံုးျဖတ္ သံုးသပ္ လူတို႔ျပည္။
တိုက္တြန္းခ်က္
မသိတုန္းက၊ ခ်ိန္ျဖဳန္းရက္ၾကာ
သိလ်က္ပယ္မႈ၊ ဘယ္သူ႕တြက္တာ
ကိုယ့္အေရးမို႔၊ ကိုယ္ေတြးခါခါ
ျမတ္တရား ပြားမ်ားၾကစမ္းပါ။
+++
တရားပြဲၿပီးေသာ္ ၅-မိနစ္ခန္႔ တရား႐ႈမွတ္ၾကၿပီး ေကာင္းမႈကုသိုလ္ အဝဝတို႔ကို အမ်ားသတြာတို႔အား အမွ်ေပးေဝၾကေလသည္။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု။
1 comment:
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု။
Post a Comment