ဘဝအကူး
‘ပဲ့တင္’ ‘ဆီမီး’၊ ‘တံဆိပ္နည္း’၊ သိပ္သည္း မွတ္ၾကေလ။
ဘဝေဟာင္းႏွင့္ ဘဝသစ္ ဆက္စပ္ရာတြင္ ဘဝေဟာင္းက ဘာတစ္ခုမွ ဘဝသစ္သို႔ ပါသြားသည္ မဟုတ္။
ဘဝသစ္မွာ ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္နာမ္သည္ ဘဝေဟာင္း၌ ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္နာမ္ (သို႔မဟုတ္) ကံႏွင့္ မဆက္စပ္သည္လည္း မဟုတ္၊ သီးျခားလည္း မဟုတ္။
က်မ္းဂန္မ်ား၌ “န စ ေသာ၊ န စ အေညာ” = “သူလည္း မဟုတ္၊ တျခားသူလည္း မဟုတ္” ဟု သံုး၏။
တစ္နည္းအားျဖင့္ မ်ိဳးေစ့ႏွင့္ အသီး အျဖစ္လည္း ႏိႈင္းယွဥ္ ေျပာႏိုင္၏။
မ်ိဳးေစ့ကို စိုက္ပ်ိဳး၊ အပင္ေပါက္၊ အပင္ႀကီးျဖစ္၊ အသီးသီးရာ အသီးသည္ မ်ိဳးေစ့မဟုတ္။ ထိုမ်ိဳးေစ့မွတပါး တျခားမ်ိဳးေစ့၏ အသီးလည္း မဟုတ္ဟု က်မ္းဂန္မ်ား၌ ရွင္းျပထား၏။
+++++
ပဋိသေႏၶအာ႐ုံ
ကာမာဝစရပဋိသေႏၶ
* အတိတ္ကံ ဓမၼာ႐ုံျဖစ္က မေနာဒြါရ၌ ထင္၏။
* ကမၼနိမိတ္မွာ အတိတ္လည္းျဖစ္ႏိုင္၊ ပစၥဳပၸန္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ၿပီး အာ႐ုံ ၆-ပါး၌ ထင္၏။
* ဂတိနိမိတ္မွာ စိတ္ထဲျဖစ္ေပၚျခင္းေၾကာင့္ မေနာဒြါရ၌ ထင္၏ဟု အစဥ္အလာ ဆရာသမားမ်ား ယူဆၾက၏။
႐ူပါဝစရပဋိသေႏၶ
* ပညတ္ကမၼနိမိတ္ကို အာ႐ုံျပဳ၏။
အ႐ူပါဝစရပဋိသေႏၶ
* ပညတ္ သို႔မဟုတ္ မဟဂၢဳတ္အတိတ္ကမၼနိမိတ္ကို အာ႐ုံျပဳ၏။
အသညသတ္ဘံုမွာ ဇီဝိတနဝကကလာပ္ႏွင့္ ပဋိသေႏၶ ျဖစ္၏။
+++++
စုတိေနာင္ ပဋိသေႏၶ
* အ႐ူပစုတိေနာင္ ေအာက္ ေအာက္ အ႐ူပၾကဥ္ေသာ အ႐ူပပဋိသေႏၶႏွင့္ ကာမတိဟိတ္ပဋိသေႏၶတို႔ ျဖစ္ကုန္၏။
* ႐ူပစုတိေနာင္ သဟိတ္ပဋိသေႏၶတို႔ ျဖစ္ကုန္၏။
* ကာမတိဟိတ္စုတိေနာင္ အလံုးစံုေသာ ပဋိသေႏၶတို႔ ျဖစ္ကုန္၏။
* ကာမအဟိတ္၊ ဒြိဟိတ္ေနာင္ ကာမပဋိသေႏၶတို႔ ျဖစ္ကုန္၏။
* အသညသတ္စုတိေနာင္ ကာမဒြိဟိတ္ တိဟိတ္ ပဋိသေႏၶတို႔ ျဖစ္ကုန္၏။
* ေဝဟပၹိဳလ္၊ အကနိ႒၊ ေနဝသညာနာသညာယတန ဘံုတို႔၌ တည္ေသာ ‘အရိယာပုဂၢိဳလ’တို႔သည္ တစ္ပါးေသာဘံုတို႔၌ မျဖစ္ၾက။
* သုဒြါဝါသဘံုသား အားလံုးသည္ တစ္ခါျဖစ္ၿပီးေသာ သုဒၶါဝါသဘံု၌ ထပ္၍ မျဖစ္။
* ျဗဟၼာျပည္သို႔ ေရာက္ေသာ ‘အရိယာ’တို႔သည္ ေအာက္ ေအာက္ဘံုတို႔၌ မျဖစ္ၾက။
+++++
“ကာမဘံု” (အပါယ္ ၄ + လူ + နတ္ ၆) စုတိေနာင္ ပဋိသေႏၶေႏွာင္းပံု
* ဒုဂၢတိအဟိတ္စုတိ ၁၊ သုဂတိအဟိတ္စုတိ ၁၊ ဒြိဟိတ္စုတိ ၄-ခု ေနာင္၊ ကာမပဋိသေႏၶ ၁၀ ေႏွာင္း၍ ကာမ ၁၁-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* စ်ာန္မရ တိဟိတ္ စုတိ ၄-ခု ေနာင္၊ ကာမပဋိသေႏၶ ၁၀ ေႏွာင္း၍ ကာမ ၁၁-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* စ်ာန္ရ တိဟိတ္ စုတိ ၄-ခု ေနာင္၊ မဟဂၢဳတ္ပဋိသေႏၶ ၉-ခုႏွင့္ ႐ုပ္ပဋိသေႏၶ ေႏွာင္း၍ သုဒၶါဝါသျဗဟၼာ့ဘံုၾကဥ္ေသာ ျဗဟၼာ့ဘံု ၁၅-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* စ်ာန္မရ ေသာတာပန္, သကဒါဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၄-ခု ေနာင္၊ ကာမတိဟိတ္ပဋိသေႏၶ ၄-ခု ေႏွာင္း၍ ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* စ်ာန္ရ ေသာတာပန္, သကဒါဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၄-ခု ေနာင္၊ မဟဂၢဳတ္ပဋိသေႏၶ ၉-ခု ေႏွာင္း၍ သုဒၶါဝါသႏွင့္ အသညသတ္ၾကဥ္ေသာ ျဗဟၼာ့ဘံု ၁၄-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* အနာဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၄-ခု ေနာင္၊ မဟဂၢဳတ္ပဋိသေႏၶ ၉-ခု ေႏွာင္း၍ အသညသတ္ၾကဥ္ေသာ ျဗဟၼာ့ဘံု ၁၉-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
“႐ူပဘံု” စုတိေနာင္ ပဋိသေႏၶေႏွာင္းပံု
* ပထမစ်ာန္ တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ သဟိတ္ ပဋိသေႏၶ ၁၇-ခု ေႏွာင္း၍ အပါယ္, အသညသတ္, သုဒၶါဝါသ ၾကည္ေသာ ၂၁-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* ပထမစ်ာန္ ေသာတာပန္, သကဒါဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ မဟဂၢဳတ္ပဋိသေႏၶ ၉-ခု ေႏွာင္း၍ အသညသတ္, သုဒၶါဝါသၾကဥ္ေသာ ျဗဟၼာဘံု ၁၄-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* ပထမစ်ာန္ အနာဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ မဟဂၢဳတ္ပဋိသေႏၶ ၉-ခု ေႏွာင္း၍ အသညသတ္ၾကဥ္ေသာ ျဗဟၼာ့ဘံု ၁၉-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* ဒုတိယစ်ာန္ တိဟိတ္ ပဋိသေႏၶ ၂-ခု ေနာင္၊ ပထမစ်ာန္ဝိပါက္ၾကဥ္ သဟိိတ္ ပဋိသေႏၶ ၁၆-ခု ေႏွာင္း၍ အပါယ္, ပထမစ်ာန္ဘံု, အသညသတ္, သုဒၶါဝါသ ၾကဥ္ေသာ ၁၈-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* ဒုတိယစ်ာန္ ေသာတာပန္, သကဒါဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၂-ခု ေနာင္၊ ပထမစ်ာန္ဝိပါက္ၾကဥ္ေသာ မဟဂၢဳတ္ ပဋိသေႏၶ ၈-ခု ေနွာင္း၍ ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, ေဝဟပၹိဳလ္တိုင္ ျဗဟၼာ ၇-ဘံုႏွင့္ အ႐ူပ ၄-ဘံုတို႔၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* ဒုတိယစ်ာန္ အနာဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၂-ခု ေနာင္၊ ပထမစ်ာန္ဝိပါက္ၾကည္ေသာ မဟဂၢဳတ္ ပဋိသေႏၶ ၈-ခု ေႏွာင္း၍ ပထမစ်ာန္ ၃-ဘံုႏွင့္ အသညသတ္ၾကဥ္ေသာ ျဗဟၼာ့ဘံု ၁၆-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* တတိယစ်ာန္ တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ ပ, ဒု, တစ်ာန္ ဝိပါက္ၾကဥ္ သဟိတ္ပဋိသေႏၶ ၁၄-ခု ေႏွာင္း၍ ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု၊ တစ်ာန္ ၃-ဘံု၊ ေဝဟပၹိဳလ္ဘံုႏွင့္ အ႐ူပ ၄-ဘံုတို႔၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* တတိယစ်ာန္ ေသာတာပန္, သကဒါဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ ပ, ဒု, တစ်ာန္ ဝိပါက္ၾကဥ္ မဟဂၢဳတ္ ပဋိသေႏၶ ၆-ခု ေႏွာင္း၍ တစ်ာန္ ၃-ဘံု၊ ေဝဟပၹိဳလ္ဘံုႏွင့္ အ႐ူပ ၄-ဘံုတို႔၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* တတိယစ်ာန္ အနာဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ ပ, ဒု, တစ်ာန္ ဝိပါက္ၾကဥ္ မဟဂၢဳတ္ ပဋိသေႏၶ ၆-ခု ေႏွာင္း၍ တစ်ာန္ ၃-ဘံု၊ ေဝဟပၹိဳလ္ဘံု၊ သုဒၶါဝါသ ၅-ဘံုႏွင့္ အ႐ူပ ၄-ဘံုတို႔၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* ေဝဟပၹိဳလ္ တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ ပ, ဒု, တ, စစ်ာန္ ဝိပါက္ၾကဥ္ သဟိတ္ ပဋိသေႏၶ ၁၃-ခု ေႏွာင္း၍ ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု၊ ေဝဟပၹိဳလ္ဘံုႏွင့္ အ႐ူပ ၄-ဘံုတို႔၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* ေဝဟပၹိဳလ္ ေသာတာပန္, သကဒါဂါမ္, အနာဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ ပၪၥမစ်ာန္ဝိပါက္ ပဋိသေႏၶ ၁-ခု ေႏွာင္း၍ ေဝဟပၹိဳလ္ဘံု၌ပင္ ျဖစ္၏။
* အသညသတ္ သုဂတိ ႐ုပ္ပဋိသေႏၶ စုတိေနာင္၊ မဟာဝိပါက္ ပဋိသေႏၶ ၈-ခု ေႏွာင္း၍ ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* သုဒၶါဝါသ ေအာက္ ၄-ဘံု အနာဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ ပၪၥမစ်ာန္ဝိပါက္ ပဋိသေႏၶ ၁-ခု ေႏွာင္း၍ အထက္ အထက္ေသာ သုဒၶါဝါသဘံုတို႔၌ ျဖစ္၏။
* အကနိ႒ဘံုေရာက္က ဧကန္ ရဟႏၲာျဖစ္ကာ ပရိနိဗၺာန္ စံရ၏
“အ႐ူပဘံု” စုတိေနာင္ ပဋိသေႏၶေႏွာင္းပံု
* အာကာသာနၪၥာယတန တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ ကာမတိဟိတ္ပဋိသေႏၶ ၄-ခု, အ႐ူပပဋိသေႏၶ ၄-ခုအားျဖင့္ ပဋိသေႏၶ ၈-ခု ေႏွာင္း၍ ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု, အ႐ူပ ၄-ဘံုတို႔၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* အာကာသာနၪၥာယတန ေသာတာပန္, သကဒါဂါမ္, အနာဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ အ႐ူပပဋိသေႏၶ ၄-ခု ေႏွာင္း၍ အ႐ူပ ၄-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* ဝိညာဏၪၥာယတန တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ ကာမတိဟိတ္ပဋိသေႏၶ ၄-ခု, အထက္အ႐ူပပဋိသေႏၶ ၃-ခုအားျဖင့္ ပဋိသေႏၶ ၇-ခု ေႏွာင္း၍ ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု, အထက္အ႐ူပ ၃-ဘံုတို႔၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* ဝိညာဏၪၥာယတန ေသာတာပန္, သကဒါဂါမ္, အနာဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ အထက္အ႐ူပပဋိသေႏၶ ၃-ခု ေႏွာင္း၍ အထက္အ႐ူပ ၃-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* အာကႎၪၥညာယတန တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ ကာမတိဟိတ္ပဋိသေႏၶ ၄-ခု, အထက္အ႐ူပပဋိသေႏၶ ၂-ခုအားျဖင့္ ပဋိသေႏၶ ၆-ခု ေႏွာင္း၍ ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု, အထက္အ႐ူပ ၂-ဘံုတို႔၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* အာကႎၪၥညာယတန ေသာတာပန္, သကဒါဂါမ္, အနာဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ အထက္အ႐ူပ ပဋိသေႏၶ ၂-ခု ေႏွာင္း၍ အထက္အ႐ူပ ၂-ဘံု၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* ေနဝသညာနာသညာယတန တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ ကာမတိဟိတ္ပဋိသေႏၶ ၄-ခု, ေနဝသညာနာသညာယတန ပဋိသေႏၶ ၁-ခုအားျဖင့္ ပဋိသေႏၶ ၅-ခု ေႏွာင္း၍ ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု, ေနဝသညာနာသညာယတနဘံုတို႔၌ ျဖစ္ႏိုင္၏။
* ေနဝသညာနာသညာယတန ေသာတာပန္, သကဒါဂါမ္, အနာဂါမ္ တိဟိတ္ စုတိ ၁-ခု ေနာင္၊ ေနဝသညာနာသညာယတန ပဋိသေႏၶ ၁-ခု ေႏွာင္း၍ ေနဝသညာနာသညာယတနဘံု၌ပင္ ျဖစ္၏။
+++++
ဘဝင္ႏွင့္ စုတိ
ပဋိသေႏၶယူအပ္ၿပီးသူတို႔၏ သႏၲာန္၌
ပဋိသေႏၶစိတ္ခ်ဳပ္ျခင္း၏ အျခားမဲ့မွ အစျပဳ၍
ထိုပဋိသေႏၶစိတ္၏ အာ႐ုံကိုပင္ အာ႐ုံျပဳကာ
ထိုပဋိသေႏၶစိတ္သည္ပင္ စုတိစိတ္ျဖစ္သည္တိုင္ေအာင္
ဝီထိစိတ္တို႔၏ ျဖစ္ျခင္း မရွိေသာ္
ဘဝင္၏ အျဖစ္ျဖင့္
ျမစ္ေရအယဥ္ကဲ့သို႔ မျပတ္ ျဖစ္၏။
ဘဝ၏ အဆံုး၌လည္း စုေတသည္၏ အစြမ္းျဖင့္ စုတိစိတ္ျဖစ္၍ ခ်ဳပ္၏။
ထိုစုတိစိတ္မွ ေနာက္၌လည္း ရထားဘီးကဲ့သို႔ အစဥ္အတိုင္းသာလွ်င္ အဆက္ဆက္ လည္ကုန္လ်က္ ျဖစ္ကုန္၏။
ဤဘဝ၌ ‘ပဋိသေႏၶ’ ‘ဘဝင္’ ‘စုတိ’တို႔ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျဖစ္ကုန္သကဲ့သို႔
ထို႔အတူ ဘဝတပါး၌ တစ္ဖန္
ပဋိသေႏၶအစရွိေသာ ဤစိတ္အစဥ္သည္ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျဖစ္၏။
+++++
သံသရာစက္ျပတ္ကိန္း
တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ ပင္ကိုယ္ဉာဏ္ရွိသူတို႔သည္ ၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး
သီလအက်င့္
ဓုတင္အက်င့္
သမာဓိအက်င့္ႏွင့္ ျပည့္စံုၾကကုန္သည္ ျဖစ္၍
ဆိုအပ္ၿပီးေသာ ဝဋ္ျဖစ္ပံုကို
မၿမဲေသာတရားဟု ဝိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ ထင္ရွားစြာ သိကုန္ၿပီးလွ်င္
စုေတ ေ႐ြ႕ေလ်ာ ေသရျခင္းသေဘာ မရွိေသာ နိဗၺာန္ကို
မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ျဖင့္ မ်က္ေမွာက္သိျမင္၍
တဏွာအေစး အေႏွာင္အဖြဲ႕ကို ေကာင္းစြာ ျဖတ္လ်က္
သခၤါရတို႔ ၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္အေအးဓာတ္သို႔ ေရာက္ၾကကုန္လတၱံ႕။
+++++
စာကိုး
ဆရာေတာ္ အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသ၏ “အဘိဓမၼာသင္တန္းပို႔ခ်ခ်က္မ်ား”ဦးေက်ာ္၏ “သၿဂႋဳဟ္သ႐ုပ္ အေျချပဳက်မ္း”
ဆုထူးပန္ဆရာဟန္၏ “ဆုထူးပန္ အဘိဓမၼာ”
No comments:
Post a Comment