Sunday, February 8, 2009

စံကင္းဆရာေတာ္


ေမာင္တ႐ုတ္ႀကီး


တခါက ‘တ႐ုတ္ႀကီး’ေခၚေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ပုဇြန္လံုးတစ္ေကာင္ကို ဖမ္းၿပီး ေဆာ့သည္။ ေျခေထာက္အခ်ိဳ႕ကို ခ်ိဳးၿပီး သြားခိုင္းသည္။ ပုဇြန္အသြားခက္ေနသည္ကို ၾကည့္ၿပီး ရယ္႐ႊင္၏။ ထိုအျခင္းအရာကို ဆရာေတာ္ ျမင္ေတြ႕သျဖင့္ ေခၚယူစစ္ေဆးရာ မွန္သည့္အတိုင္း ဝန္ခံလိုက္ရ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ေမာင္တ႐ုတ္ႀကီး၏ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားကို စု၍ ငွက္ေပ်ာေလွ်ာ္ျဖင့္ ခ်ည္တုပ္ၿပီး ဒဏ္ေပးထား၏။
အစေတာ့ ဘယ္လိုမွ မေန။
အနည္းငယ္ၾကာလာေသာအခါ ေဆာ့ခ်င္ေသာ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ား မေဆာ့ရ မလႈပ္ရသျဖင့္ အေနရခက္လာသည္။

“ငါ ဒီလိုခံရတာ ပုဇြန္ေျခခ်ိဳးမိလို႔ပဲ၊ ေျခခ်ိဳးခံရတဲ့ ပုဇြန္ဟာ ငါ့ထက္ အမ်ားႀကီး ပိုဆင္းရဲမွာပဲ”ဟု ကုိယ္ခ်င္းစာမိလာသည္။
“မင္း ဘယ့္ႏွယ္ ေနသလဲ”
“တင္းၾကပ္ၾကပ္ အေနရခက္ပါတယ္ ဘုရား”
“မင္းမွာ တင္းၾကပ္႐ုံပဲ၊ ဟိုခမ်ာ ေျခက်ိဳးသြားရွာၿပီ၊ ေနာက္ မလုပ္နဲ႔”
ဤသို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ရန္ ျပဳျပင္ေပးသည္။


ခ်စ္ေမာင္ နဲ႔ စံျမိဳင္


သတင္းစာတို႔၌ မမ်ားလွေသာ ေငြေၾကးအတြက္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အျခားေသာ မေျပာပေလာက္ေသာ အေၾကာင္းတို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း အသက္ဆံုး႐ႈံးခံၾကသည္ကို မၾကာ မၾကာ ေတြ႕ရတတ္၏။
လူ႔ဘဝတန္ဖိုးကို နားမလည္ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ၾကရသည္။
လူ႔ဘဝဆိုသည္မွာ ‘ဘဝပေဒသာ’ျဖစ္သည္။
လူ,နတ္,ျဗဟၼာခ်မ္းသာကိုသာမက အတုမဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကိုပင္ ဆြတ္လွမ္းႏိုင္ခြင့္ရွိေသာ ဘဝျဖစ္သည္။
စၾကာမင္းဆု၊ ပေစၥကေဗာဓိဆု၊ သမၼာသေမၺာဓိဆု လိုရာ ရႏိုင္သည္။
ဆရာေကာင္း အမွီရွာ၍ လူ႔ဘဝကို ေကာင္းေကာင္း အသံုးခ်တတ္ဖို႔သာ လိုသည္။

တခါက ေက်ာင္းအနီး ငွက္ေပ်ာပင္ႀကီး မွည့္ေယာင္ သန္းေနသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ခ်စ္ေမာင္ႏွင့္ စံျမိဳင္ ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္ကို ေခၚလိုက္၏။
‘စံျမိဳင္က ဓားနဲ႔ အသာ ကပၸိ၊ ျဖည္းျဖည္း ၫြတ္လာေတာ့ ခ်စ္ေမာင္က ဆီးဖမ္းလိုက္’ဟု ၫႊန္ၾကားၿပီး စႀကႍႂကြေန၏။
‘ဝုန္း’ဟု အသံၾကား၍ လွည့္ၾကည့္လိုက္ရာ ငွက္ေပ်ာပင္ပိေနေသာ ခ်စ္ေမာင္ကို ေတြ႕ရ၏။
စံျမိဳင္က ဓားကိုင္ၿပီး ေငးေန၏။
ခ်စ္ေမာင္ လဲရာမွ ထလာေသာအခါ ေခၚ၍ -

“ငါ ခိုင္းသလို မလုပ္ၾကဘူး၊ မင္းနဲ႔ ငွက္ေပ်ာခုိင္ ဘယ္က အဖိုးတန္သလဲ”
“တပည့္ေတာ္က အဖိုးတန္ပါတယ္ ဘုရား”
“အင္း .. ငွက္ေပ်ာခိုင္ကသာ အဖိုးတန္တယ္ဆိုရင္ အေသခံမယ့္ေကာင္ပဲ”

ခ်စ္ေမာင္သည္ ‘ဘာမဟုတ္ေသာ ပစၥည္းအတြက္ လူအထိအခိုက္ မခံသင့္ေၾကာင္း၊ လူသာ တန္ဖိုးရွိေၾကာင္း’ အသိေပၚလာသည္။
‘တပည့္ေတာ္က အဖိုးတန္ပါတယ္’ဟု ေလွ်ာက္ထားေသာ္လည္း ေစာေစာက သိေနသည့္ အသိမဟုတ္။
ေမးမွ အသိေပၚလာၿပီး ေလွ်ာက္ထားျခင္း ျဖစ္၏။
ဤသို႔ အသိဉာဏ္ေပၚေအာင္ ဆံုးမေလ့ရွိသည္။
‘ထိပ္ပုတ္ ေခါင္းထိုး’ ဆံုးမျခင္းထက္ အရာေရာက္လွသည္။ ခရီးတြင္လွသည္။


စာအံပ်င္းေသာ ထြန္းေမာင္


စာအံပ်င္းေသာ ေက်ာင္းသားငယ္မ်ားတြင္ ထြန္းေမာင္လည္း တစ္ေယာက္ အပါအဝင္ ျဖစ္၏။
ထြန္းေမာင္သည္ စာအံၿပီဆိုလွ်င္ အိပ္ရမွ ေက်နပ္၏။ အိပ္လည္း အိပ္ခ်င္သည္။
အိပ္လို႔လဲ ဆရာေတာ္ မ႐ိုက္။
ထို႔ေၾကာင့္ ထြန္းေမာင္ အိပ္သည္။
ထြန္းေမာင္ အိပ္သည္ကို ဆရာေတာ္ ျမင္ေသာအခါ စာအံေဖာ္တို႔က ႏိႈးမည္ ျပဳ၏။
ဆရာေတာ္က မႏိႈးရ၊ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္ေစသည္။
ကေလးဆိုသည္မွာ အိပ္ခ်င္ေပလိမ့္မည္။ ျခင္ ယင္ မကိုက္ေစရန္ တစ္ခုခုျဖင့္ ျခံဳေပးေစသည္။
သို႔ေသာ္ စာအံျဖဳတ္လိုက္ေသာအခါ ထြန္းေမာင္ အိပ္မေနရစ္။ မႏိႈးရဘဲ ႏိုးသည္။
သံုးရက္ေလာက္ ေစာင့္ၾကည့္သည္။

သံုးရက္ေလာက္ ေစာင့္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ထြန္းေမာင္က ဒီအခြင့္အေရးကို လက္လႊတ္မည္ မဟုတ္ေသာအေၾကာင္း သိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလးရက္ေျမာက္ေသာေန႔၌ စာအံျဖဳတ္ခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ႏိုးလာေသာ ထြန္းေမာင္ကို ေက်ာင္းဆင္းခြင့္ မေပး။ ျပန္ၿပီး အိပ္ေနေစ၏။
ထိုသို႔ အေဖာ္မ်ား ကစားခ်ိန္တြင္ သံုးရက္ေလာက္ အိပ္ေစေသာအခါ အိပ္ခ်င္လွေသာ ထြန္းေမာင္သည္ ကစားခြင့္လာဘ္ႀကီး အလြတ္မခံႏိုင္သျဖင့္ စာအံရင္း မအိပ္ရဲေတာ့ေပ။
ဤသို႔ ႏူးည့ံသိမ္ေမြ႕ေသာ နည္းစနစ္ကို အသံုးျပဳကာ လိမၼာေအာင္ ျပဳျပင္သည္။ အသိဉာဏ္ေပၚေအာင္ လုပ္သည္။
အသိဉာဏ္ျဖင့္ ျပဳျပင္မွ တကယ့္လူေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။
တုတ္ေၾကာက္၍ ေရွာင္ရျခင္းသည္ ကြယ္ရာတြင္ ဆိုးတတ္သည့္ ေၾကာင္သူေတာ္မ်ိဳးသာ ျဖစ္ႏိုင္သည္။

ကေလးဆိုသည္မွာ အအိပ္မက္သည္။ အစားမက္သည္။ အကစား မက္သည္။
ထိုအရာတို႔ကို အတင္းအၾကပ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္၍ မရ။ ထြက္ေပါက္ေပး၍ ေဖးမၿပီး အေကာင္းဖက္ ဦးလည္ေအာင္ လမ္းၫႊန္ရသည္။ ေရလာေအာင္ ေျမာင္းေပးရသည္။
စားစရာထားေသာ ေၾကာင္အိမ္ကို ေသာ့ခတ္ထားျခင္းသည္ ပိုၿပီး စားခ်င္ေအာင္ ျပဳလုပ္သည္ႏွင့္ တူ၏။ ခုိးရန္ အၾကံထုတ္ေအာင္ ဖန္တီးေပးသည္ႏွင့္ တူ၏။
ဆရာေတာ္သည္ စားစရာထားေသာ ေၾကာင္အိမ္ကို ေသာ့မခတ္ဘဲ ထားေစ၏။

“ခုိးစားတဲ့အလုပ္ဟာ အခုလဲ ေၾကာက္ေၾကာက္႐ြံ႕႐ြံ႕နဲ႔ မေကာင္းဘူး။ ေနာင္သံသရာမွာလဲ ဘဝအမ်ားႀကီး နစ္နာတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီးေလးတစ္လံုး ဘာမွ တန္ဖိုးရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ စားလိုက္ရလဲ ခဏပဲ။ ေနာင္သံသရာမွာ ဆပ္ရမယ့္ေႂကြးေတြက ေၾကာက္စရာ။ ဒါေၾကာင့္ ငွက္ေပ်ာသီးတစ္လံုးနဲ႔ ငရဲဘဝ မလဲၾကနဲ႔။ စားခ်င္ရင္ ခိုးမစားနဲ႔။ ေျပာပီး ယူစား”

ဤသို႔ ေတာ္မွန္ေသာ စိတ္ဓာတ္ေပၚလာေအာင္ လမ္းဖြင့္ေပးသည္။
“ဒို႔ စားခ်င္ရင္ စားရတယ္။ ခိုးစရာ မလိုဘူး” ဟု အျမင္ ရွိလာၾကသည္။
ကုိယ့္ကုိယ္ကို ေစာင့္စည္းလာၾကသည္။
ဤသို႔ ‘အသိဉာဏ္ေသာ့’ခတ္၍ ထိန္းသိမ္းထားလိုက္သျဖင့္ စားစရာေၾကာင္အိမ္သည္ လံုျခံဳေလေတာ့သည္။
‘စားခ်င္တဲ့အခါ ယူပီး ေဝငွစားရင္ ဆရာေတာ္ အလြန္ သေဘာက်ပါတယ္’ဟု စံကင္း ဓမၼာ႐ုံေက်ာင္းသားေဟာင္းႀကီးမ်ားက သတိတရ ေျပာေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။


ႀကိမ္လံုးလႉေသာ ဦးေ႐ႊခိုင္


ဆရာဆိုသည္မွာ ေၾကာက္စရာ မျဖစ္သင့္။ ခ်စ္ခင္ေလးစားစရာ အားကိုစရာသာ ျဖစ္သင့္ေပသည္။
ဆံုးမသည္ကို လိုက္နာျခင္းသည္ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ မဟုတ္၊ ခ်စ္ခင္ေလးစားျခင္း၊ အားကိုးယံုၾကည္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အက်င့္သိကၡာႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ၊ အဂတိကင္းေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မႈတို႔သည္ တပည့္မ်ား၏ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈ၊ အားကိုးယံုၾကည္မႈ၏ အေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္သည္။
ဆရာေတာ္သည္ ထိုအေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေအာင္ အားထုတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တပည့္တို႔က ခ်စ္ခင္ေလးစားၾကသည္။ ယံုၾကည္အားကိုးၾကသည္။

“ဒို႔ကို ကေလးေတြက မေၾကာက္ၾကဘူး။ ေၾကာက္ေအာင္လဲ မလုပ္ဘူး။ ေျပာရဲတယ္၊ အျပစ္ဝန္ခံရဲတယ္။ ဒို႔နားမွာ ကေလးေတြက ေပ်ာ္တယ္”

ဆရာေတာ့္အနီးအပါးတြင္ ကေလးမ်ား ေနရဲသည္။ ေဆာ့ရဲသည္။
ေန႔ ၁၂-နာရီအခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္ က်ိန္းေနေသာ္လည္း အနီးတြင္ ကေလးမ်ား ရွိၾကသည္။ ေဆာ့ေနသည္ကုိ မတားျမစ္။ ဆဲဆို ရန္ျဖစ္ လူညစ္လုပ္သည္ကိုသာ တားျမစ္သည္။
က်ိန္းစက္၍ မျဖစ္ေသာအခါ ေခၚ၍ သူတို႔ ၾကိဳက္တတ္ေသာ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဖြဲ႕၊ ငါးရာ့ငါးဆယ္ဝတၳဳမ်ားကို ေျပာေပးသည္။ နားေထာင္ရင္း အိပ္ၾကသည္။ သူတို႔အိပ္မွ ဆရာေတာ္ က်ိန္းရသည္။
(ေနာင္တြင္ လက္ေရး ေရးခ်ိန္အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပး၏။)

ဆရာေတာ့္အနီး ေက်ာင္းသားကေလးမ်ား ထိုသို႔ ေနထိုင္သည္ကို အခ်ိဳ႕ဒကာႀကီးမ်ားက မႀကိဳက္။
ေရွးဘုန္းႀကီးမ်ားလို ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ ေၾကာက္ၾကမွ ေကာင္းသည္ ထင္ၾက၏။ ထိုအထဲတြင္ ဒကာႀကီး ဦးေ႐ႊခိုင္ အပါအဝင္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ႀကိမ္တစ္လံုး ယူလာသည္။
“ေက်ာင္းသားေတြ ေဆာ့တယ္။ ဘုန္းႀကီးကလဲ မ႐ိုက္ဘူး။ ကေလးဆိုတာ ႐ိုက္မွ”ဟု ဆိုကာ ႀကိမ္လံုးကို လႉသည္။

“ဒကာႀကီး ႀကိမ္က တယ္ေကာင္းပါလား။ ႐ိုက္ရင္ သိပ္နာမွာေပ့ါ”
“ဒါမွ မေဆာ့မွာေပါ့ ဘုရား”
“ဒကာႀကီး ငယ္ငယ္က မေဆာ့ဘူးလား။ ကေလးေဆာ့တာ ဘာအျပစ္ရွိသလဲ။ ေလာက ဓမၼအျပစ္ မျဖစ္ဖို႔သာ အေရးႀကီးပါတယ္”

ဒကာႀကီး ဦးေ႐ႊခိုင္ ဘာမွာ ျပန္၍ မေလွ်ာက္သာေတာ့ေပ။
အနီးအပါးမွ ေခ်ာင္း၍ နားေထာင္ေနၾကေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားက ဆရာေတာ့္စကားကို ၾကားရေသာအခါ ခုန္ေပါက္ ေပ်ာ္ျမဴးၾက၏။
ဆရာေတာ္သည္ ကေလးမ်ားကို မ်ားစြာ အေရးေပးသည္။ သူတို႔ကို အေရးတယူ ျပဳ၍ တိုင္ပင္သည့္အခါ တိုင္ပင္သည္။ ကေလးမ်ားကလည္း မိမိတို႔ ဉာဏ္မွီသမွ် အၾကံေပးေလွ်ာက္ထားၾကသည္။
ဤသို႔ ဆရာတပည့္ ႐ိုေသရင္းႏွီးစြာ ဆက္ဆံမႈကို ေတြ႕ျမင္ရေသာအခါ ဆရာေတာ္ ဦးစာရိတၱ (ဝိသုဒၶါ႐ုံပုဒ္စစ္ဂ႑ိက်မ္းျပဳ)သည္ ‘ဆရာနဲ႔တပည့္ ဒီလို ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ဆက္ဆံတာကို မေတြ႕ဖူးဘူး။ သားနဲ႔အဖလို ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းလိုပဲ။ ႐ိုေသေလးစားမႈ မပ်က္၊ တိုင္ပင္ႏွီးေႏွာပီး ေနၾကတာကိုး’ ဟု ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ခ်ီးက်ဴး ေျပာဆိုဖူးေလသည္။


ကုိရင္ ေမဓာဝီ


ဆရာေတာ္သည္ တပည့္မ်ား ေနထိုင္မေကာင္းျဖစ္သည့္အခါ မိဘႏွင့္မျခား ျပဳစုသည္။
တခါက ေမဓာဝီမည္ေသာ ကိုရင္ကေလး ႏွင္းခူႏွင့္ဝဲမ်ား ေပါက္ေနသျဖင့္ အျခား ကိုရင္ ေက်ာင္းသားမ်ားက သူ႔အနား မကပ္ခ်င္ၾက။
အထူးသျဖင့္ ကိုရင္မ်ားက ဆြမ္းအတူစားရမည္ကို မႏွစ္သက္ၾက။
ၫီႇေစာ္နံသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျခား ကိုရင္မ်ားႏွင့္ ရန္ျဖစ္ရသည္။
ဆရာေတာ္သိေသာအခါ ကိုရင္ေမဓာဝီကို ေခၚၿပီး “ကိုယ့္မွာ ေရာဂါရွိတာလဲ အမွန္ပဲ။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ေျပာတာ စိတ္မဆိုးနဲ႔။ သူတို႔ကို ေမတၱာထားပါ။ အဲဒီလို ေမတၱာထားရင္ ငါ့တပည့္ကို သူတို႔ ခ်စ္ခင္လာၾကလိမ့္မယ္” ဟု အားေပး ဆံုးမ၍ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ထိုကိုရင္ကို တစ္ပါးတည္း ခြဲ၍ ဆြမ္းခြံ႕ေကၽြးေမြး ျပဳစုေတာ္မူသည္။

ထို႔ျပင္ “သူတပါးအေပၚ ကိုယ္က လြန္က်ဴးလို႔ သူတပါးက ေျပာဆို ႐ိုက္ႏွက္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ္က လြန္မိတာပဲလို႔ သည္းခံရတယ္။ ကိုယ္က မလြန္က်ဴးဘဲ သူတပါးက ေျပာဆို စြပ္စြဲမယ္ဆိုရင္လဲ ကိုယ္မွ မဟုတ္ဘဲလို႔ သည္းခံရတယ္” ဟု ဆက္လက္ ဆံုးမေတာ္မူသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ တပည့္မ်ားက ၾကည္ညိဳၾကသည္။ ခ်စ္ခင္ၾကသည္။

“ငါ ဘုန္းႀကီးကို ခ်စ္လဲ ခ်စ္တယ္။ ေၾကာက္လဲ ေၾကာက္တယ္”ဟု မိဖမဲ့ ေက်ာင္းသားေလး တင္ထြန္းက မၾကာမၾကာ ေျပာဆိုတတ္သည္။ သူသည္ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ေဆာ့တတ္ေသာ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ား စာရင္းတြင္ ဗိုလ္စြဲသူ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္သည္ အျပဳျပင္ခက္ေသာ ေက်ာင္းသား၊ သူမ်ားထက္ ပိုဆိုးေသာ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕ကို စိတ္မပ်က္ အားမေလ်ာ့ဘဲ မိမိအနီး ေနေစ၍ သြားေလရာ အၿမဲ ေခၚသြားေလ့ရွိ၏။ မိမိ မ်က္စိေအာက္ ထား၍ ဆံုးမ၏။
ဤသို႔လွ်င္ မည္မွ် ဆိုးေပေသာ ေက်ာင္းသားျဖစ္ေစ၊ သူေတာ္ေကာင္း အရိပ္အာဝါသကို ခိုရ၊ သူေတာ္ေကာင္း အမူအက်င့္ကို ေတြ႕ျမင္ရဖန္ မ်ားလာေသာအခါ ဝါသနာဓာတ္ကူၿပီး လိမၼာယဥ္ေက်းလာရေတာ့၏။

+ သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေပါင္းဆံုမွ
ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ျမတ္သည္။
+ စဥ့္ေက်ာက္သည္ ေ႐ႊႏွင့္ ေရာခ်က္လွ်င္
ေ႐ႊေရာင္ေတာက္သည္။
+ မီးေသြးခဲ မဲမဲသည္ မီးက်ီးခဲရဲရဲႏွင့္ ေရာလွ်င္
မီးက်ီးခဲ ရဲရဲ ျဖစ္သည္။
+ ပတၱျမားတြင္းထြက္ မွန္ေသာ္လည္း
ေက်ာက္ေသြးသမားက အကာကုန္ေအာင္ ေသြးမွ
အေရာင္ေတာက္သည္။
(ေ႐ႊက်င္ဆရာေတာ္ စကားပံု)

(ဦးမာနိတသိရီ ႏွင့္ ဦးနႏၵမာလာဘိဝံသတို႔၏ ‘နဝမ ေ႐ႊက်င္သာသနာပိုင္ စံကင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဂု႐ုပတၱိကထာ’ - မွ)
(၁၉၉၆-ခုႏွစ္ ဇူလိုင္-ၾသဂုတ္လထုတ္ ‘ေကလာသဂ်ာနယ္’ အတြဲ-၁ အမွတ္-၂ တြင္လည္း ေဖာ္ျပခဲ့သည္။)

No comments: