ဘုရားေဟာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ကို အျပန္ယူ ေျပာရရင္ “မၿပီးျပတ္တဲ့ လက္စမသတ္ေသးတဲ့ လုပ္ငန္းကိစၥတစ္ခုဟာ မဂၤလာ မရွိပါ”လို႔ ဆိုရေပလိမ့္မယ္။
ဘုရားေဟာတာ မွန္,မမွန္ကို ျပန္လွန္ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။
တစ္ဝက္တစ္ပ်က္နဲ႔ မၿပီးျပတ္ေသးတဲ့ အေဆာက္အဦေတြကို ျမင္ရရင္ တိုးလိုးတန္းလန္း ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္နဲ႔ အလြန္ အၾကည့္ရ အ႐ုပ္ဆိုးတာကို စာဖတ္သူတို႔ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
သပ္သပ္ရပ္ရပ္နဲ႔ ၿပီးစီးေနတဲ့ အေဆာက္အဦေတြကို ျမင္ရရင္ ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ ငယ္သည္ျဖစ္ေစ သူ႔အ႐ြယ္နဲ႔သူ လွလွပပ တင့္တင့္တယ္တယ္ ရွိေနတာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
နမူနာယူဖို႔ ဘုရားစံုဖူးခဲ့တယ္
စာေရးသူ ျမန္မာျပည္ အလည္အပတ္ေရာက္ခဲ့စဥ္က ေစတီပုထိုး အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သြားေရာက္ ၾကည္ညိဳခဲ့ပါတယ္။
ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ အသြယ္သြယ္ တင့္တယ္ သပၸာယ္လွတယ္။
စိတ္ခံစားခ်က္အရ “တခ်ိဳ႕ေစတီပုထိုးေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ သြားမဖူးဘူး”လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက မသြားခဲ့ေပမယ့္ ဒီတစ္ေခါက္ေတာ့ အဲဒီ ေစတီပုထိုးေတြဆီကို ေရာက္ေအာင္ သြားခဲ့တယ္။
ဒီလို သြားခဲ့ေၾကာင္း ေရာက္ခဲ့ေၾကာင္းကို မိတ္ေဆြဆရာေတာ္ကို ေျပာျပေတာ့ “အရွင္ဘုရား ... အဲဒီေစတီပုထိုးေတြကို ေရာက္ခဲ့တယ္။ ဟုတ္လား ... ေတာ္သားပဲ။ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ စိတ္မပါလို႔ ျမန္မာျပည္ေရာက္ေပမယ့္ အဲဒီေစတီပုထိုးေတြကို အနားေရာက္လို႔ေတာင္ ေယာင္ၿပီး လွည့္မၾကည့္ခဲ့ဘူး”လို႔ ေျပာတယ္။
ဒီေတာ့ စာေရးသူက “တပည့္ေတာ္ ျမန္မာျပည္ေရာက္တုန္း ေစတီပုထိုး ခပ္မ်ားမ်ားကို ေရာက္ေအာင္ သြားခဲ့တာက အဲဒီေစတီပုထိုးေတြမွာ တန္ဆာဆင္ထားတဲ့ ျမန္မာ့အႏုပညာလက္ရာ ကႏုတ္ပန္းေတြကို ၾကည့္ခ်င္လို႔ပဲ။
အဲဒီလက္ရာေတြကို အလွအပအေနနဲ႔ မ်က္စိအရသာခံဖို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ နယူးဂ်ာစီမွာ တည္ထားတဲ့ ေစတီေတာ္အတြက္ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာလုပ္ရင္ ေကာင္းမယ္၊ ဘယ္လိုျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုတာကို နမူနာယူၿပီး လုပ္ဖို႔ သြားၾကည့္တာပဲ။ နယူးဂ်ာစီမွာ တည္ထားတဲ့ေစတီမွာ လုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေနေသးတယ္။ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္နဲ႔ မၿပီးျပတ္ေသးဘူး။ လုပ္စရာ က်န္ေနတာအတြက္ ျမန္မာျပည္က ေစတီပုထိုးတိုင္းမွာ သင့္ေတာ္တဲ့ အႏုပညာလက္ရာေတြကို စိတ္ထဲဝင္လာသမွ် ဓာတ္ပံု႐ိုက္ယူမယ္ဆိုတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္နဲ႔ သြားခဲ့တာပဲ။ ဥပမာအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ -
ေစတီအတြက္ ပလႅင္တည္ေဆာက္ထားပံု၊ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္။
ေစတီပတ္လည္မွာ ကာရံထားတဲ့ တံတိုင္းနဲ႔ -
ေလွခါးေဘးမွာ တပ္ဆင္ရမယ့္ ေလွခါးလက္ရန္း။
အေဆာက္အဦအတြက္ မ်က္ႏွာၾကက္အေနအထား။
ဘုရားခန္းအတြက္ မ်က္ႏွာစာ အျပင္အဆင္။
ၿဂိဳဟ္တိုင္နဲ႔ ဆီမီးပူေဇာ္ဖို႔ ျပဳလုပ္ထားရွိပံု။
ေခါင္းေလာင္းခ်ိတ္ဆြဲဖို႔ တိုင္ စတာေတြ ျဖစ္တယ္။
နယူးဂ်ာစီမွာ ရွိတဲ့ ေစတီကို ေစတီတည္ဖူးတဲ့ ပညာရွင္ေတြ မပါဘဲ မျဖစ္,ျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္ေနရတာဆိုေတာ့ အျခားေစတီပုထိုးေတြ ဘယ္လို တည္ေဆာက္ထားတယ္ဆိုတာ နည္းယူရေအာင္ အၾကံဉာဏ္ရေအာင္ သြားၾကည့္ခဲ့တာပဲ”လို႔ ရွင္းျပရတယ္။
လုပ္စရာေတြ က်န္ေနေသးတယ္
ေရာက္လာၾကတဲ့ ဒကာ ဒကာမအခ်ိဳ႕က “အရွင္ဘုရား ေစတီက ၿပီးေနၿပီပဲ၊ ဘာလုပ္စရာ က်န္ေသးလို႔လဲ?”လို႔ ေမးေလွ်ာက္ၾကတယ္။
“ေအး ... ေစတီက ပင္မေစတီလံုးအတြက္သာ ၿပီးေသးတာ၊ လုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္။ ေစတီပရဝုဏ္ကို တံတိုင္းခတ္ရမယ္။ ေစာင္းတန္းေလွခါးမွာ လက္ရန္းေတြ တပ္ရမယ္။ ေက်ာက္ျပားခင္းရဦးမယ္။ လွ်ပ္စစ္မီးတိုင္ေတြ ၿဂိဳဟ္တိုင္ေတြ ထည့္ရဦးမယ္။ ေခါင္းေလာင္းတိုင္ေတြကို စနစ္တက ျပန္လုပ္ရမယ္”လို႔ ျပန္ေျဖေနရတာလည္း အေမာသားပဲ။
ေဖာ္ျပထားတဲ့ အရာေတြဟာ ေစတီမွာ မျဖစ္မေန လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြပဲ။
လုပ္ပါမယ္လို႔ ေၾကညာၿပီး အလႉခံထားတဲ့ အရာေတြလည္း ျဖစ္တယ္။
ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ပံုအတိုင္း ျဖစ္ၿပီဆိုမွ ေစတီဟာ ၿပီးစီး ျပည့္စံုၿပီလို႔ ဆိုရမယ္။
ခု ေစတီေဘးက ေခါင္းေလာင္းခ်ိတ္ထားတဲ့ တိုင္ေတြကို ၾကည့္ -
ကေခ်ာ္ကခၽြတ္နဲ႔ ပ်က္စျပဳေနၿပီဆိုေတာ့ စာေရးသူစိတ္ထဲမွာ က်က္သေရရွိတယ္လို႔ မထင္ဘူး။
ျမန္မာျပည္က ေစတီပုထိုးေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ေလ စိတ္ထဲမွာ အဆင္မေျပေလ ... ျဖစ္ေနတာပဲ။
ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ တည္ထားတဲ့ ေစတီဆိုေတာ့ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ပိုရွိေစခ်င္တယ္။
ဒါမွလည္း ဘာသာတရားကို ပိုအထင္ႀကီးၿပီး ေလးစားမယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဉာဏ္စြမ္းရွိသေလာက္ အၾကံေပးၿပီး၊ ခြန္အားရွိသေလာက္နဲ႔ ေစတီေတာ္ကို တင့္တယ္ သပၸာယ္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေနတယ္။
လုပ္ၿပီးသမွ် ကိစၥအခ်ိဳ႕ကေတာ့ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္မွာ ေစတီေတာ္ရဲ႕ အထက္ပစၥယံကို ေက်ာက္ျပားခင္းၿပီးခဲ့တယ္။
အလႉရွင္က နယူးဂ်ာစီမွာေနတဲ့ ဟင္နရီနဲ႔ မီးမီး မိသားစု ျဖစ္တယ္။
အဲဒီႏွစ္မွာပဲ ေစတီေတာ္ပလႅင္နဲ႔ ျခေသၤ့ထိုင္ခံုေတြကို ကႏုတ္ပန္းတခ်ိဳ႕ တပ္ဆင္ခဲ့တယ္။
ေဆးေတာင္ မသုတ္ရေသးဘူး။
ေစတီေတာ္မွာ ရွိရမယ့္ အရံေစတီေလးေတြနဲ႔ ဆင္းတုေတာ္ေက်ာင္းေဆာင္ေတြၾကားမွာ ကြက္လပ္ျဖစ္ေနလို႔ ပိုမို သပၸာယ္ေအာင္ ‘စိန္ေတာင္’ဆိုတဲ့ ကႏုတ္ပန္းေတြ ထည့္ေလ့ရွိတယ္။
ဒီအတြက္ ကိုေအာင္ေက်ာ္မိုးကို ပံုစံဆြဲခိုင္းေတာ့ ျမန္မာျပည္က ဘုရားေတြမွာ ရွိတဲ့ တခ်ိဳ႕ပံုေတြကို နည္းမွီၿပီး တတ္ႏိုင္သေလာက္ ႀကိဳးစား ဆြဲေပးတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဟုိပံုေကာင္းႏိုးႏိုး ဒီပံုေကာင္းႏိုးႏိုးနဲ႔ ေ႐ြးေနတာ အလုပ္မျဖစ္ဘဲ ၾကာသြားတယ္။
ေတာ္ေတာ္နဲ႔ လုပ္ျဖစ္မယ္ မထင္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ ျမန္ျမန္လုပ္ျဖစ္ေအာင္ စာေရးသူက ကိုေအာင္ေက်ာ္မိုးကို ဒီလုိပံုလုပ္ေပးပါဆိုၿပီး စမ္းသပ္လုပ္ခိုင္းလိုက္တယ္။
ကိုေအာင္ေက်ာ္မိုးက သစ္သားထည္နဲ႔ အစမ္းလုပ္ၿပီး ဘုရားေပၚတင္ၾကည့္၊ အေနအထားကို ဓာတ္ပံု႐ုိက္ၿပီး အဖြဲ႕ကို တင္ျပေတာ့ အဖြဲ႕ဝင္ေတြက သေဘာတူၾကတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကိုေအာင္ေက်ာ္မိုး သစ္သားနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ စိန္ေတာင္ပံုကို ကိုေက်ာ္သူျမတ္က အဂၤေတေလာင္းျဖစ္ေအာင္ ရာဘာနဲ႔ ပံုစံခြက္ ေဖာ္ေပးတယ္။
စိန္ေတာင္တစ္ခုအတြက္ ရာဘာခြက္ပံုစံ ႏွစ္မ်ိဳးလုပ္ရတယ္။
အဂၤေတခြက္တံုးႀကီးအတြက္ တစ္ခုနဲ႔ ေရွ႕မ်က္ႏွာစာအလွအပ ကႏုတ္ပန္းခက္အတြက္ တစ္ခု ျဖစ္တယ္။
ရာဘာပံုစံခြက္ေတြ လုပ္ၿပီးေတာ့ အဂၤေတေလာင္းယူတဲ့အခါ စိတ္တိုင္းက် ထြက္လာဖို႔ စမ္းသပ္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳးကို အပင္ပန္းခံ လုပ္ၾကရတယ္။
ဒီလုပ္ငန္းေတြကို ကိုေက်ာ္သူျမတ္အေနနဲ႔ ရာသီဥတုျပင္းထန္တဲ့ ေဆာင္းတြင္းကာလမွာ အေအးဒဏ္ကို ၾကံ့ၾကံ့ခံၿပီး မျဖစ္မေန ၿပီးစီးေအာင္ လုပ္ခဲ့တယ္။
သူလုပ္ေဆာင္ၿပီးတဲ့ အဂၤေတခြက္တံုးႀကီးနဲ႔ ကႏုတ္ပန္းေခြေတြကို စာေရးသူဆီ လာျပတယ္။
ႏွစ္ခုထပ္ကပ္ၾကည့္ေတာ့ အဂၤေတခြက္တံုးက ႀကီးၿပီး ကႏုတ္ပန္းေခြက ေသးေနတယ္။
ဒီေနရာမွာ စာေရးသူရဲ႕ အၾကံဉာဏ္နဲ႔ စမ္းသပ္မႈကို အသံုးခ်ရေတာ့တယ္။
အဂၤေတခြက္နဲ႔ ကႏုတ္ပန္းကို ေကာ္နဲ႔ကပ္၊ ေနာက္ၿပီး အဲဒီႏွစ္ခု ဆက္တဲ့ေနရာကို အဂၤေတ ထပ္ျဖည့္၊ အေခ်ာကိုင္၊ ေဆးသုတ္၊ ေ႐ႊမွင္ျခယ္လိုက္ေတာ့ စိန္ေတာင္လို႔ ေခၚရမယ့္ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ငယ္ေလးဟာ အေတာ္ သပၸာယ္သြားတယ္။
“အနာကုလာစ ကမၼႏၲာ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ”ဆုိတဲ့ ေဒသနာနဲ႔အညီ အလုပ္တစ္ခု ၿပီးစီး ေအာင္ျမင္သြားလို႔ စိတ္ခ်မ္းသာရတယ္။
အဲဒီ ေက်ာင္းေဆာင္ငယ္ေလးထဲမွာ ဆင္းတုေတာ္ ပူေဇာ္ထားၿပီး တစ္ခုကို ဘယ္ေလာက္နဲ႔ အလႉခံရမလဲဆိုတာ စဥ္းစားရျပန္တယ္။
အဲဒီအေတာအတြင္းမွာ ဒုလႅဘရဟန္းလာဝတ္တဲ့ ဦးထင္ၿမိဳင္တို႔ ညီအစ္ကိုကို ဘယ္ေလာက္နဲ႔ အလႉခံသင့္သလဲလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ သူတို႔လည္း အၾကံမေပးတတ္ဘူး။
ဒါနဲ႔ နယူးေယာက္က ႂကြလာၾကတဲ့ ဦးစကၠိႏၵနဲ႔ ဦးဝိမလကို “ကဲ ... အရွင္ဘုရားတို႔ကိုပဲ စမ္းၿပီး ဒီေက်ာင္းေဆာင္ေလးေတြအတြက္ အလႉခံရမွာပဲ။ တစ္ဆူကို ငါးရာျဖစ္တယ္”လို႔ ေျပာေတာ့၊ “မ်ားမယ္ ထင္တယ္”လို႔ အေျဖေပးတယ္။
ေနာက္ဆံုး ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ဆံုးျဖတ္ၿပီး တစ္ဆူကို ေဒၚလာငါးရာနဲ႔ အလႉခံလိုက္တာ ႏွစ္ပတ္အတြင္းမွာပဲ အဆူ (၈၀) လႉဒါန္းၿပီးသာ ျဖစ္သြားတယ္။
တစ္ဆူကို ငါးရာနဲ႔ဆိုေတာ့ စိန္ေတာင္က ရတဲ့ အလႉေငြေၾကာင့္ ေအဘီဘီေအရဲ႕ အလႉေငြစာရင္းမွာ ႏွစ္ပတ္အတြင္း ေဒၚလာေလးေသာင္း ဝင္သြားတယ္။
အလႉေငြလည္း ရ၊ အလႉရွင္ေတြလည္း လႉခြင့္ရ၊ ဘုရားေပၚမွာလည္း ျပည့္ျပည့္စံုစံုျဖစ္သြားေတာ့ ဝမ္းသာ႐ႊင္ခ်ိဳ သာဓုေခၚဆိုမိပါတယ္။
လုပ္စရာေတြကို လုပ္ေနတယ္
စိန္ေတာင္တစ္ခုကို ငါးရာနဲ႔ အလႉခံတာ မ်ားတယ္လို႔ ထင္ရေပမယ့္ လုပ္ငန္းပမာဏကေတာ့ မေသးလွဘူး။
အဂၤေတတံုးႀကီး အတံုး (၈၀)နဲ႔ ကႏုတ္ပန္းေခြ (၈၀)အျပင္ ပလႅင္အတြက္ ကႏုတ္ပန္းေတြကိုပါ တခ်ိန္တည္း ေလာင္းရေတာ့ အေတာ္ပင္ပန္းလွတယ္။
ကိုေက်ာ္သူျမတ္အေနနဲ႔ ျမန္မာျပည္အလည္မသြားမီ မအားလပ္တဲ့ ၾကားက (၁၀)စံု ေလာင္းေပးတယ္။
“တစ္စံုရဖို႔ မလြယ္ဘူး ဘုန္းဘုန္းရ၊ အေတာ္ပင္ပန္းတယ္။ တစ္ေန႔ တစ္စံုရဖို႔ အေတာ္လုပ္ယူရတယ္။ ရာသီဥတုက ေအးေတာ့ အဂၤေတအေျခာက္ေႏွးလို႔ အဂၤေတေလာင္းၿပီးရင္ Heater ကို ေဘးမွာ ဖြင့္ထားရေသးတယ္”လို႔ ေျပာျပတယ္။
စိန္ေတာင္အတြက္ ၿပီးႏိုင္သမွ် ၿပီးေအာင္ ေလာင္းေနတုန္းမွာပဲ စိန္ေတာင္မွာ အလႉရွင္အမည္ ေရးထိုးေပးပါမယ္လို႔ အာမခံထားေတာ့ ေပးထားတဲ့ ကတိအတိုင္းျဖစ္ေအာင္ အလႉရွင္အမည္ေရးထိုးဖို႔ စီမံရျပန္တယ္။
အလႉရွင္အမည္ျပားအတြက္ ဆိုင္ကို အပ္ရင္ျဖစ္ေပမယ့္ ကုန္က်ေငြသက္သာေအာင္, စိတ္တုိင္းက်ျဖစ္ေအာင္, ေနာက္ထပ္ ကမၺည္းထိုးစရာေတြအတြက္လည္း အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္ဆိုတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္နဲ႔ ကမၺည္းထိုးဖို႔ စက္ကို အင္တာနက္ကေန ကိုေက်ာ္သူျမတ္နဲ႔ ကိုထြန္းထြန္းတို႔ကို အဝယ္ခိုင္းလိုက္တယ္။
ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္အတြက္ပဲ ရည္႐ြယ္ၿပီး ဝယ္လိုက္တဲ့ စက္နဲ႔ အလုပ္ျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကည့္ေတာ့ ထင္သေေလာက္ မလြယ္ျပန္ဘူး။
လုပ္နည္းလုပ္ငန္ ရွာေဖြရတယ္။
စက္နဲ႔ အသံုးျပဳဖို႔ သင့္ေတာ္တဲ့ ေဆာ့ဖ္ဝဲယား ဝယ္ရတယ္။ ေအာက္ခံ ပလပ္စတစ္ျပား ရွာရတယ္။
လိုအပ္တဲ့ ပလပ္စတစ္ျပားကို နယူးေယာက္မွာ ေနတဲ့ ကိုရစ္ခ်တ္က ရွာေဖြ လႉဒါန္းတယ္။
ကိုေက်ာ္သူျမတ္နဲ႔ ကိုထြန္းထြန္းတို႔ ႀကိဳးစားပမ္းစား လုပ္ေဆာင္တဲ့အခါ အလႉရွင္အမည္ျပားကိစၥလည္း အဆင္တေျပ ျဖစ္သြားတယ္။
ကိုေက်ာ္သူျမတ္ ခရီးထြက္ခါနီး စိန္ေတာင္ေတြကို ဆက္လုပ္ဖို႔ “ဘုန္းဘုန္းတို႔ကိုယ္တိုင္ စမ္းလုပ္ၾကည့္မယ္၊ ပံုစံခြက္ေတြ ထားခဲ့ပါ”လို႔ ေျပာကာ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ကိုပါ ေမးလိုက္တယ္။
ဦးေသာဘနနဲ႔အတူ ပူးေပါင္းၿပီး စမ္းလုပ္ၾကည့္ေတာ့ လိုခ်င္တဲ့အတိုင္း ထြက္လာတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဘိလပ္ေျမဝယ္ၿပီး ဆက္လက္ လုပ္ေနရာ ၂၀၁၁ ခု ေမလ ဘုရားပြဲအမီ စိန္ေတာင္ေခၚ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ငယ္ အခု (၈၀)ၿပီးမယ့္ အေျခအေန ရွိတယ္။ ပင္ပန္းမႈေတာ့ ရွိသေပါ့။
တစ္ေန႔၊ အဂၤေတေလာင္းေနစဥ္ ဒကာမႀကီးတစ္ေယာက္ ေတြ႕သြားေတာ့ “ေၾသာ ... အရွင္ဘုရားတို႔ကိုယ္တိုင္ ဒါေတြကို လုပ္ေနရတာကိုး ဘုရာ့၊ ပင္ပန္းတာေပါ့၊ အလုပ္႐ုံကို အပ္လိုက္ရင္ သက္သာတာေပါ့”လို႔ မိမိတို႔ ပင္ပင္ပန္းပန္း လုပ္ေနတာကို မၾကည့္ရက္လို႔ အဲဒီလို အၾကံေပးတယ္။
ပင္ပန္းမႈသက္သာေအာင္ အလုပ္႐ုံကို အပ္ပါလားဆိုေတာ့ ... “အင္း .. တစ္စံုကို ငါးရာထက္ ပိုကုန္က်ရင္ အလႉခံတဲ့လူက စိုက္ရလိမ့္မယ္”လို႔ စိတ္ထဲ ျဖစ္မိတယ္။
အခုေပါင္း (၅၀) လုပ္အၿပီး၊ ေနာက္ထပ္အခု (၃၀)အတြက္ ဆက္လက္လုပ္ေနတာကို နယူးဂ်ာစီမွ ေမာင္ေနလင္းက ေတြ႕သြားေတာ့ “ေၾသာ ... ဒါေတြကို ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ကိုယ္တိုင္ လုပ္ေနတာကိုး၊ တပည့္ေတာ္ ထင္ေနတာက ကိုေက်ာ္သူျမတ္က အကုန္လုပ္ေပးေနတယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ လုပ္အားေပးေတြနဲ႔ လုပ္ေနတယ္ ထင္တာ။ အရွင္ဘုရားတို႔ ပင္ပန္းတာေပါ့”လုိ႔ တအ့ံတၾသ ေျပာလာတယ္။
“ေအးကြာ ... သူလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ေပးပါတယ္။ သူ႔မွာလည္း အလုပ္တဖက္နဲ႔ဆိုေတာ့ အကုန္ၿပီးေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔ မလြယ္ဘူး။ လုပ္ေပးႏိုင္တယ္ထားဦး အခု (၈၀)ၿပီးေအာင္ အခ်ိန္အေတာ္ယူရမယ္။ ေနာက္ၿပီး လုပ္အားေပးေခၚဖို႔က်ေတာ့လည္း တစ္ပတ္မွ တစ္ခါ လာႏိုင္မွာမို႔ တစ္ေန႔ကို အမ်ားဆံုး ၃-ခုပဲ ၿပီးမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္စထားတဲ့ ဇာတ္လမ္း၊ ကိုယ္ဆံုးေအာင္ က,ဖို႔ အပင္ပန္းခံၿပီး လုပ္ရတာပဲ”လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္ရတယ္။
“ဒီလိုဆို တပည့္ေတာ္ လာကူပါမယ္ဘုရား”လို႔ ေမာင္ေနလင္းက ေလွ်ာက္ထားသြားတယ္။
ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ငယ္ေတြနဲ႔ ကႏုတ္ပန္းခက္ေတြအတြက္ အဂၤေတေလာင္းျခင္း၊ ေကာ္ကပ္ျခင္း၊ ေဆးသုတ္ျခင္း စတာေတြကိုေတာ့ ဦးေသာဘနနဲ႔ စာေရးသူတို႔ပဲ အၿပီးသတ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရပါတယ္။
ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ငယ္ အခု (၇၀) ၿပီးလို႔၊ (၁၀)ခုသာ လုပ္ဖို႔ က်န္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ပင္ပန္းလာလို႔ ထင္ပါရဲ႕၊ ဆက္လုပ္ခ်င္စိတ္ နည္းလာတယ္။
ဒီအေျခအေနကို ‘ေျခကုန္ လက္ပန္းက်တယ္’လို႔ ဆိုတာ ထင္ပါရဲ႕။
ဒါေပမယ့္ ‘ဆင္ေျပာင္ႀကီး အၿမီးက်မွ တစ္’ဆိုတာမ်ိဳးလို တစ္ဝက္တစ္ပ်က္နဲ႔ လက္စမသတ္ မျဖစ္ရေအာင္ အပ်င္းဓာတ္ကို ဖယ္ထုတ္ကာ ဆက္လက္ လုပ္ကိုင္ရတယ္။
ေမာင္ေနလင္းအေနနဲ႔ မအားလပ္လို႔ အဂၤေတေလာင္းရာမွာ မကူညီႏိုင္ေပမယ့္ ဆင္းတုေတာ္ေလးေတြ မိုးလံုေလလံု သီတင္းသံုးႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေက်ာင္းေဆာင္ငယ္ေလးရဲ႕ ေနာက္မွာ ပိတ္မယ့္ ေက်ာက္ျပားနဲ႔ ဆင္းတုေတာ္ေအာက္ေျခကို ေရမစိုေအာင္ ထားရွိမယ့္ အခင္းေက်ာက္ျပားအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ ေဒၚလာ ၅၀၀ ေက်ာ္ကို လုပ္အားနဲ႔အတူ လႉဒါန္းတယ္။
ေက်ာက္ျပားျဖတ္တဲ့ ကိစၥကို ကိုပညာနဲ႔ ကိုသက္ဝင္းတို႔ကလည္း အခါအခြင့္သင့္သလို လာေရာက္ ကူညီ ကုသိုလ္ယူၾကတယ္။
အႏုပုေဗၺန ေမဓာဝီ၊ ေထာကံ ေထာကံ ခေဏ ခေဏ။
ကမၼာေရာ ရဇတေႆဝ၊ နိဒၶေမ မလမတၱေနာ။
(မလဝဂ္၊ ဓမၼပဒ)
ကမၼာေရာ - ေ႐ႊပန္းထိမ္သည္သည္
ရဇတႆ - ေ႐ႊေငြ၏
မလံ - အညစ္အေၾကးကို
နိဒၶမတိဣဝ - ထုတ္ပယ္သကဲ့သို႔
ေမဓာဝီ - အသိပညာ အလိမၼာရွိသူသည္
အႏုပုေဗၺန - အစဥ္အားျဖင့္
ခေဏ ခေဏ - အခြင့္ရတိုင္း အခြင့္ရတိုင္း
ေထာကံ ေထာကံ - အနည္းငယ္ေသာ အနည္းငယ္ေသာ ကုသိုလ္ကို
ကေရာေႏၲာ - ျပဳလ်က္
အတၱေနာ - မိမိ၏
မလံ - ရာဂစေသာ အညစ္အေၾကးကို
နိဒၶေမ - ထုတ္ပယ္ရာ၏။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု။
အရွင္ပညာသီဟ
(၁၇-ေမ-၂၀၁၁)
No comments:
Post a Comment