Monday, December 13, 2010

ဗုဒၶအဘိဓမၼာအရ တစ္ေန႔တာ လုပ္ငန္းမ်ား

..... ဝိဘင္းက်မ္းအတြက္ ထုတ္လိုက္တဲ့ စာ႐ြက္ထဲမွာ -

အ႒ာရသဓာတုေယာ
စကၡဳဓာတု ႐ူပဓာတု စကၡဳဝိညာဏဓာတု၊
ေသာတဓာတု သဒၵဓာတု ေသာတဝိညာဏဓာတု၊
ဃာနဓာတု ဂႏၶဓာတု ဃာနဝိညာဏဓာတု၊
ဇိဝွါဓာတု ရသဓာတု ဇိဝွါဝိညာဏဓာတု၊
ကာယဓာတု ေဖာ႒ဗၺဓာတု ကာယဝိညာဏဓာတု၊
မေနာဓာတု ဓမၼဓာတု မေနာဝိညာဏဓာတု
” လို႔ ဓာတ္တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးကို သူ႕အစုကေလးနဲ႔သူ သံုးပါးတစ္စု သံုးပါးတစ္စု ဓာတုဝိဘင္းမွာ ဘုရားေဟာခဲ့တဲ့ ပါဠိကို ထုတ္ျပထားတယ္။

အဲဒီ ပါဠိကို ျမင္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးစိတ္ထဲမွာ ဟာ ... ဟန္က်လိုက္တာ၊ တို႔ ဒါယကာ ဒါယိကာမေတြကို ဓာတ္တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါး ဝိပႆနာႏွလံုးသြင္းကို ခု အစဥ္အတိုင္း က်င့္သံုးေစရရင္ အင္မတန္ ေကာင္းမယ္။ အေၾကာင္းအက်ိဳးေတြကိုလည္း အေတာ္ျမင္လာမယ္လို႔ ဘုန္းႀကီးစိတ္ထဲမွာ ထင္ျမင္လာပါတယ္။

ဟိုတုန္းက ရခဲ့ၾကတဲ့ ဓာတ္တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးကေတာ့ -

စကၡဳဓာတ္, ေသာတဓာတ္, ဃာနဓာတ္, ဇိဝွါဓာတ္, ကာယဓာတ္၊
႐ူပဓာတ္, သဒၵဓာတ္, ဂႏၶဓာတ္, ရသဓာတ္, ေဖာ႒ဗၺဓာတ္၊
စကၡဳဝိညာဏဓာတ္, ေသာတဝိညာဏဓာတ္, ဃာနဝိညာဏဓာတ္, ဇိဝွါဝိညာဏဓာတ္, ကာယဝိညာဏဓာတ္၊
မေနာဓာတ္, မေနာဝိညာဏဓာတ္, ဓမၼဓာတ္
”လို႔ပဲ ရခဲ့ၾကတယ္။
မာတိကာ ဓာတုကထာ ဆိုၾကတုန္းကလည္း ဒီအစဥ္အတိုင္းပဲ ဆိုခဲ့ရေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ ရခဲ့ၾကတယ္။

ယခု ဓာတုဝိဘင္းပါဠိေတာ္မွာ ေဟာထားတဲ့ ဓာတ္တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးစဥ္ပံုကို ေတာ္ေတာ့္ကို စိတ္ထဲမွာ သေဘာက်သြားတယ္။
လူေတြကို ... ဒါယကာတို႔ တစ္ေန႔လံုး အလုပ္လုပ္တာ ဘယ္ႏွမ်ိဳး လုပ္သလဲလို႔ ေမးရင္ “ဃရာဝါေသာ ဗဟုကိေစၥာ”ဆိုတဲ့အတိုင္း အိမ္၌ေနတဲ့လူဆိုတာ အလုပ္ကိစၥ သိပ္မ်ားတယ္။ ဘယ္ေရႏိုင္ပါ့မလဲ .. အမ်ားႀကီးေပါ့လို႔ ေျဖလိမ့္မယ္။ အဲဒါ တို႔သူငါ အျမင္ျဖစ္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အျမင္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ေျခာက္မ်ိဳးပဲ ရွိတယ္။
အဲဒီလို ပရမတၳမ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ရင္ တို႔တေတြရဲ႕ တစ္ေန႔တာလုပ္ငန္းဟာ ေျခာက္မ်ိဳးပဲ ရွိတယ္လို႔ ေျပာရလိမ့္မယ္။

ဒီေျခာက္မ်ိဳးဟာ -
(၁) မ်က္စိျဖင့္ အဆင္းမ်ိဳးစံု ႐ူပါ႐ုံကို ၾကည့္တဲ့အလုပ္၊
(၂) နားျဖင့္ အသံမ်ိဳးစံု သဒၵါ႐ုံကို နားေထာင္တဲ့အလုပ္၊
(၃) ႏွာေခါင္းျဖင့္ အန႔ံမ်ိဳးစံု ဂႏၶာ႐ုံကို နမ္း႐ႉတဲ့အလုပ္၊
(၄) လွ်ာျဖင့္ အရသာမ်ိဳးစံု ရသာ႐ုံကို လ်က္တဲ့ စားတဲ့အလုပ္၊
(၅) ကိုယ္ျဖင့္ အၾကမ္းအႏု အပူအေအး အေပ်ာ့အမာ အေတြ႕မ်ိဳးစံု ေဖာ႒ဗၺာ႐ုံကို ေတြ႕ထိတဲ့အလုပ္၊
(၆) စိတ္ျဖင့္ ႐ုပ္နာမ္မ်ိဳးစံု ဓမၼာ႐ုံကို ၾကံေတြးသိတဲ့အလုပ္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

ပညတ္အရ လုပ္ငန္းမ်ားေနပံု

တစ္ေန႔လံုး လုပ္တဲ့လုပ္ငန္းဟာ ဒီေျခာက္ပါးမွ လြဲလို႔ ဘာမွ မရွိဘူး။
အဘိဓမၼာမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ရင္ ဒီေျခာက္မ်ိဳးပဲ ရွိတယ္။
အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေနတာက ပညတ္အေနနဲ႔ မ်ားေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
မ်ား႐ုံတင္ မဟုတ္ေသးဘူး။ အဲဒီ ပညတ္အေပၚမွာ တို႔တေတြက အမွားေျပာေသးတယ္။

ျမင္ျခင္းကိစၥ၌ တဏွာ မာန ဒိ႒ိ စြဲပံု

ဥပမာ - မ်က္စိျဖင့္ အဆင္းကို ျမင္တဲ့ေနရာမွာ “မ်က္စိနဲ႔ ျမင္တယ္”လို႔ ႐ိုး႐ိုး မေျပာဘူး။
“ငါ့မ်က္စိနဲ႔ ျမင္တယ္၊ ငါ့မ်က္စိနဲ႔ ျမင္တယ္”လို႔ မ်က္စိမွာ ငါ့ဥစၥာဆိုတဲ့ တဏွာစြဲက ပါေသးတယ္။
ငါ့မ်က္စိနဲ႔ ေမာင္ျဖဴကို ငါျမင္လိုက္တယ္လို႔ ေျပာတဲ့ေနရာမွာ ငါ့မ်က္စိဆိုတုန္းက တဏွာအစြဲ တစ္ခုပါၿပီး၊ ေမာင္ျဖဴကိုဆိုေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ပါသြားတယ္။
ငါျမင္တယ္ဆိုေတာ့ မာနစြဲ ျဖစ္သြားတယ္ ... အဘိဓမၼာသေဘာနဲ႔ ၾကည့္ရင္။

ဒီေတာ့ လံုးတိုင္းလံုးတိုင္းမွာ အစြဲေတြက မွားေနတယ္။
အမွန္ကေတာ့ စကၡဳပသာဒ ေခၚတဲ့ မ်က္စိအၾကည္ျဖင့္ ေမာင္ျဖဴလို႔ ေခၚဆို ပညတ္ သမုတ္အပ္တဲ့ ခႏၶအစဥ္မွာ ရွိတဲ့ ႐ူပါ႐ုံကို အာ႐ုံျပဳၿပီးေတာ့ စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ ျဖစ္တာပါပဲ။
အဲဒီမွာ မ်က္စိအၾကည္ကိုလည္း ငါ့မ်က္စိလို႔ တဏွာနဲ႔ စြဲတယ္။
႐ူပါ႐ုံကိုလည္း ေမာင္ျဖဴလို႔ ပုဂၢလဒိ႒ိအစြဲနဲ႔ ေျပာတယ္။
စကၡဳဝိညာဏ္က ျမင္တာကို ငါကိုယ္တိုင္ ျမင္တာလို႔ စကၡဳဝိညာဏ္ကို ငါလို႔ စြဲျပန္တယ္။
အဲဒီလို စကားသံုးခြန္းလံုးမွာ အစြဲသံုးခု ပါေနတယ္။

အဲဒီ အစြဲသံုးခု ျပဳတ္ေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက ပရမတၳ တရားသားအျမင္ကို ေဟာခ်င္တယ္။
ျမင္မႈဆိုတဲ့ ကိစၥမွာ ပရမတၳ ဉာဏ္မ်က္စိနဲ႔ သံုးလိုက္ရင္ “စကၡဳပသာဒေခၚေသာ မ်က္စိအၾကည့္ျဖင့္ အဆင္းမ်ိဳးစံု ႐ူပါ႐ုံကို ျမင္တယ္”လုိ႔ ေျပာရတယ္။
ျမင္တယ္ဆိုတာ စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ စကၡဳဒြါရဝီထိစိတ္ေတြ ျဖစ္တာကို ေခၚတယ္။
အဘိဓမၼာကေတာ့ အဲဒါပဲ။

တို႔တေတြမွာ ျမင္လိုက္ၾကတာက ေတာကို ျမင္တယ္၊ ေတာင္ကို ျမင္တယ္၊ အိမ္ကို ျမင္တယ္၊ ေက်ာင္းကို ျမင္တယ္၊ ၿမိဳ႕ကို ျမင္တယ္၊ ႐ြာကို ျမင္တယ္၊ ျမစ္ကို ျမင္တယ္၊ ေခ်ာင္းကို ျမင္တယ္။ အျမင္ေတြက အလြန္ေပါတယ္။ ပညတ္နယ္က်ယ္ က်ယ္သေလာက္ အဲဒါေတြ က်ယ္ကုန္တယ္။ အခ်ဳပ္ကေတာ့ စကၡဳျဖင့္ ႐ူပါ႐ုံကို ျမင္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ၾကားျခင္းကိစၥ၌ တဏွာ မာန ဒိ႒ိ စြဲပံု

ထို႔အတူပဲ ၾကားတဲ့ကိစၥမွာလည္း “ငါ့နားျဖင့္ ငျဖဴရဲ႕ အသံကို ငါကိုယ္တိုင္ ၾကားတာ”လို႔ ေျပာၾကတယ္။
ငါ့နားျဖင့္ဆိုေတာ့ ေသာတပသာဒေခၚတဲ့ နားအၾကည္ကို ငါ့ဥစၥာဆိုတဲ့ တဏွာစြဲနဲ႔ သြားစြဲတယ္။
ငျဖဴရဲ႕အသံဆိုတဲ့ေနရာမွာ အသံကို ငျဖဴလို႔ သူသြားစြဲေနတယ္။ အသံဟာ အသံပါပဲ။ ငျဖဴရဲ႕အသံဆိုေတာ့ ပုဂၢလဒိ႒ိနဲ႔ စြဲၿပီး ေျပာျခင္း ျဖစ္တယ္။
ငါကိုယ္တိုင္ ၾကားတာဆိုတာက ေသာတဝိဉာဏ္ျဖစ္တာကိုပဲ ငါလို႔ မာနစြဲနဲ႔ စြဲလိုက္ျပန္တယ္။
အဲဒီလို အဘိဓမၼာပရမတၳတရားမ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ရင္ ဒီအတိုင္း ျမင္ရတယ္။

အဲဒီလို လံုးတိုင္းခြန္းတိုင္း အစြဲေတြက မွားေနတယ္။
အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱလို႔ ႐ႈမွ အဲဒီအမွားက ျပဳတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီႏွစ္ အဘိဓမၼာျပန္႔ပြားေရးအသင္းက ျဖန္႔တဲ့ ဓာတုဝိဘင္းပါဠိေတာ္ အစဥ္ကို ေတြ႕ရေတာ့ ဒီအသိဉာဏ္ေတြ ေပၚလာတယ္။

ဓာတ္တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါး ကမၼ႒ာန္း

ဓာတ္ကမၼ႒ာန္းကေတာ့ အဲဒီ ဓာတ္တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ႐ႈဖို႔ကေတာ့ ပါဠိေတာ္ေတြမွာ တိုက္႐ိုက္လာပါတယ္။

ဤတြင္ မ်က္စိျဖင့္ အဆင္းမ်ိဳးစံု ႐ူပါ႐ုံကို ျမင္တယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ -
(၁) မ်က္စိကို အရေကာက္လိုက္ရင္ မ်က္စိအၾကည္ ေခၚတဲ့ စကၡဳဓာတ္၊
(၂) အဆင္းမ်ိဳးစံု ႐ူပါ႐ုံက ႐ူပဓာတ္၊
(၃) ျမင္တယ္ဆိုတာ စကၡဳ၌ မွီၿပီးျဖစ္တဲ့ စကၡဳဝိညာဏဓာတ္လို႔ ဓာတ္သံုးပါး ထြက္လာတယ္။

ထို႔အတူ နားျဖင့္ အသံမ်ိဳးစံု သဒၵါ႐ုံကို ၾကားတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္း -
(၁) နားက ေသာတဓာတ္၊
(၂) အသံမ်ိဳးစံု သဒၵါ႐ုံက သဒၵဓာတ္၊
(၃) ၾကားမႈ ေသာတဝိညာဏ္က ေသာတဝိညာဏဓာတ္။
အဲဒီလို ပရမတၳမ်က္စိနဲ႔ ရွာၾကည့္ရင္ ဓာတ္သံုးခု ေတြ႔တယ္။

ၿပီးေတာ့ ႏွာေခါင္းျဖင့္ အနံ႔မ်ိဳးစံု ဂႏၶာ႐ုံကို နမ္း႐ႉတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္း -
(၁) ႏွာေခါင္းက ဃာနဓာတ္၊
(၂) အနံ႔မ်ိဳးစံု ဂႏၶာ႐ုံက ဂႏၶဓာတ္၊
(၃) နမ္း႐ႉတာက ဃာနဝိညာဏဓာတ္ လို႔ ဓာတ္သံုးလံုး။

လွ်ာျဖင့္ အရသာမ်ိဳးစံု ရသာ႐ုံကို လ်က္တယ္ စားတယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥမွာလည္းပဲ -
(၁) လွ်ာက ဇိဝွါဓာတ္၊
(၂) အရသာမ်ိဳးစံု ရသာ႐ုံက ရသဓာတ္၊
(၃) စားတယ္ လ်က္တယ္ဆိုတာက ဇိဝွါဝိညာဏဓာတ္လို႔ ဓာတ္သံုးလံုး။

ကိုယ္ျဖင့္ အၾကမ္းအႏု အပူအေအး အေပ်ာ့အမာ စတဲ့ အေတြ႕မ်ိဳးစံု ေဖာ႒ဗၺာ႐ုံကို ေတြ႕ထိတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ -
(၁) ကိုယ္က ကာယဓာတ္၊
(၂) အေတြ႕မ်ိဳးစံု ေဖာ႒ဗၺာ႐ုံက ေဖာ႒ဗၺဓာတ္၊
(၃) ေတြ႕ထိတာက ကာယဝိညာဏဓာတ္လို႔ ဓာတ္သံုးလံုး။

စိတ္ျဖင့္ ႐ုပ္နာမ္မ်ိဳးစံု ဓမၼာ႐ုံကို သိတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ -
(၁) စိတ္က မေနာဓာတ္၊
(၂) ႐ုပ္နာမ္မ်ိဳးစံု ဓမၼာ႐ုံက ဓမၼဓာတ္၊
(၃) သိတာက မေနာဝိညာဏဓာတ္လို႔ ဓာတ္သံုးလံုးစီ ရေတာ့ အားလံုး ဓာတ္တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါး ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီ စကားႀကီးေျခာက္ခြန္းဟာ စကားထဲက ဓာတ္သေဘာေတြ ဇာတိျပေနၾကတယ္။
အဲဒီလို ျမင္ရမယ္။

ပရမတၳျဖစ္တဲ့ -
စကၡဳဓာတ္, ႐ူပဓာတ္, စကၡဳဝိညာဏဓာတ္၊
ေသာတဓာတ္, သဒၵဓာတ္, ေသာတဝိညာဏဓာတ္၊
ဃာနဓာတ္, ဂႏၶဓာတ္, ဃာနဝိညာဏဓာတ္၊
ဇိဝွါဓာတ္, ရသဓာတ္, ဇိဝွါဝိညာဏဓာတ္၊
ကာယဓာတ္, ေဖာ႒ဗၺဓာတ္, ကာယဝိညာဏဓာတ္၊
မေနာဓာတ္, ဓမၼဓာတ္, မေနာဝိညာဏဓာတ္ ဆိုတဲ့ ဓာတ္တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးကို သံုးပါးတစ္စု သံုးပါးတစ္စု ပရမတၳ ႐ုပ္နာမ္ခိုက္ေအာင္ ဉာဏ္နဲ႔ဆင္ျခင္ၾကည့္လို႔ သိလာၿပီဆိုရင္ မ်က္စိျဖင့္ ဆိုတာမွာ မ်က္စိအၾကည္႐ုပ္ကေလးကို ျမင္လာတယ္။ သူ႕ရဲ႕ မၿမဲတဲ့ အနိစၥသေဘာ၊ ဆင္းရဲတဲ့ ဒုကၡသေဘာ၊ အစိုးမရတဲ့ မခိုင္မာတဲ့ အနတၱသေဘာကို ေပၚေအာင္ ျမင္လာတယ္။
သူ႔ကို ငါ့မ်က္စိ ငါ့မ်က္စိလို႔ တဏွာနဲ႔ မစြဲေအာင္၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ ငါ့လိပ္ျပာ ဘာမွ မဟုတ္ဘူးလို႔ သိရမယ္။

ျမင္ရာ ၾကားရာ စသည္၌ ဓာတ္သံုးပါးစီ ျမင္ေအာင္ ႐ႈ

မ်က္စိျဖင့္ အဆင္းမ်ိဳးစံု ႐ူပါ႐ုံကို ငါျမင္တယ္ ဆိုတဲ့ စကားမွာ -
မ်က္စိတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း (စကၡဳဓာတ္)၊
အဆင္းတြင္မည္ ႐ုပ္ထိုဤလည္းေကာင္း (႐ူပဓာတ္)၊
မ်က္စိ၌မွီ ဝိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း (စကၡဳဝိညာဏဓာတ္)လို႔ ဓာတ္သံုးမ်ိဳး ထြက္လာတယ္။

ထို႔အတူ -
နားဟုတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊
အသံတြင္မည္ ႐ုပ္ထိုဤလည္းေကာင္း၊
နား၌စြဲမွီ ဝိညာဏ္သည္လည္းေကာင္းလို႔ ဓာတ္သံုးခုကို ျမင္ပါေစ။

ႏွာေခါင္းတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊
အနံ႔တြင္မည္ ႐ုပ္ထိုဤလည္းေကာင္း၊
ႏွာေခါင္း၌မွီ ဝိညာဏ္သည္လည္းေကာင္းလို႔ ျမန္မာဘာသာနဲ႔ ျဖည္းျဖည္း ျမင္ပါေစ။

လွ်ာဟုတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊
အရသာတြင္မည္ ႐ုပ္ထိုဤလည္းေကာင္း၊
လွ်ာ၌စြဲမွီ ဝိညာဏ္သည္လည္းေကာင္းလို႔ ဇိဝွါဓာတ္, ရသဓာတ္, ဇိဝွါဝိညာဏဓာတ္လို႔ ပရမတၳတရားသား ျမင္ေအာင္ အမိျမန္မာဘာသာနဲ႔ စူးစိုက္ၾကည့္ပါ။

ကိုယ္ဟုတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊
အေတြ႕တြင္မည္ ႐ုပ္ထိုဤလည္းေကာင္း၊
ကိုယ္၌စြဲမွီ ဝိညာဏ္သည္လည္းေကာင္းလို႔ ကာယဓာတ္, ေဖာ႒ဗၺဓာတ္, ကာယဝိညာဏဓာတ္ ဆိုတဲ့ ဓာတ္သံုးပါးကို ျမင္ေအာင္ ႐ႈပါ။

မေနာတြင္မည္ စိတ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊
ဓမၼတြင္မည္ ႐ုပ္နာမ္သည္လည္းေကာင္း၊
မေနာတြင္မည္ ဝိညာဏ္သည္လည္းေကာင္းလို႔ မေနာဓာတ္, ဓမၼဓာတ္, မေနာဝိညာဏဓာတ္ သံုးပါးကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရမယ္။

ဓာတ္သံုးပါးကို အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱဟု ဝိပႆနာပြားပံု

အဲဒီလို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ၿပီး ႐ႈၿပီးတဲ့ေနာက္ -

မ်က္စိတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊ အဆင္းတြင္မည္ ႐ုပ္ထိုဤလည္းေကာင္း၊ မ်က္စိ၌မွီ ဝိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ (ဒီတရားေတြဟာ ကာလရွည္ျမင့္စြာ မတည္ဘဲနဲ႔) ခဏျဖစ္လ်က္ ခဏပ်က္၏။ (အဲဒါ အနိစၥလကၡဏာ ေပၚေအာင္ ဆင္ျခင္တဲ့နည္း ျဖစ္တယ္။)

ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္ တရံမစဲ လြန္ဆင္းရဲ၏။ (ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းဆိုတဲ့ ဥပါဒ္သေဘာ ဘင္သေဘာ ျဖစ္တဲ့ ဇာတိမီး မရဏမီးတို႔ တညီးညီး တေျပာင္ေျပာင္ အေလာင္ခံေနရတယ္၊ အႏွိပ္စက္ခံေနရတယ္၊ “ဥဒယဗၺယပဋိပီဠနေ႒န”ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဒီလကၤာကို စီျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။)

(ၿပီးေတာ့) ခိုင္ၿမဲေက်ာမာ ႏွစ္မပါဘူး။ ဒါက “အသာရကေ႒န”ကို ၾကည့္ၿပီး စီျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အနတၱလို႔ ရဲရဲေတာက္ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္တဲ့ ဝိပႆနာ တီရဏပရိညာ ျဖစ္ေအာင္ အေျခခံေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလို အေျခခံသံုးခု ၿပီးၿပီဆိုေတာ့ -
ပညာစကၡဳ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္ သူ႔သဘာဝ အနိစၥႏွင့္ ဒုကၡ အနတၱာ မွန္လွစြာ၏။

ဉာဏ္ပညာ မ်က္စိနဲ႔ စူးစူးစိုက္စိုက္ ၾကည့္လွ်င္ စကၡဳ, ႐ူပ, စကၡဳဝိညာဏ္ သံုးခုတို႔ရဲ႕ သဘာဝဟာ အနိစၥဧကန္ မွန္လွ၏။ ဒုကၡဧကန္ မွန္လွ၏။ အနတၱဧကန္ မွန္လွ၏လို႔ ဝိပႆနာ ႐ႈလိုက္ပါ။

တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႔ကို တဒဂၤပယ္ပံု

အနိစၥလို႔ ႐ႈလိုက္ရင္ ငါ,ငါဆိုတဲ့ မာနကို တစ္ႀကိမ္ ပယ္လိုက္ပါတယ္။
ဒုကၡလို႔ ႐ႈလိုက္ရင္ ငါ့ဥစၥာဆိုတဲ့ ေလာဘကို တစ္ႀကိမ္ပယ္လိုက္ပါတယ္။
အနတၱလို႔ ႐ႈလိုက္ရင္ ဒိ႒ိကို တစ္ႀကိမ္ပယ္လိုက္ပါတယ္။

ဒီ ပရမတၳသဘာဝဓမၼေတြဟာ မေကာင္းတဲ့ဘက္မွာလည္း မေကာင္းသလို အကုသိုလ္ေတြ တိုးပြားတယ္။
ေကာင္းတဲ့ဘက္မွာလည္း ေကာင္းသလို ကုသိုလ္ေတြ တိုးပြားတယ္။

“ပညာစကၡဳ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္ သူ႔သဘာဝ အနိစၥႏွင့္ ဒုကၡ အနတၱာ မွန္လွစြာ၏”လို႔ ႐ႈျမင္လွ်င္ တဏွာ, မာန, ဒိ႒ိ တစ္ႀကိမ္ျပဳတ္ပါတယ္။

(ၿပီးေတာ့) ငါ,ငါ့ဥစၥာ ငါ့လိပ္ျပာတို႔ ဘာတစ္ခုမွ် မဟုတ္ၾကဘူး။

အခုေျပာတဲ့ မ်က္စိရယ္ အဆင္းရယ္ စကၡဳဝိညာဏ္ရယ္ အဲဒီသံုးမ်ိဳးကို ငါ,ငါ့ဥစၥာလို႔ ငါ့လိပ္ျပာလို႔ သြားစြဲရင္ လြဲမယ္။ ကိုယ္က စြဲမယ္ၾကံ႐ုံရွိေသးတယ္၊ ဟိုက မရွိေတာ့ဘူး။ မရွိတာကိုဘဲ ကိုယ္က ထပ္ရွာၿပီး စြဲတယ္။ အဲဒီေတာ့ ငါ,ငါ့ဥစၥာ င့ါလိပ္ျပာတို႔ ဘာတစ္ခမွ် မဟုတ္ၾကဘူးလို႔ ႐ႈလိုက္ရင္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႔ကို တဒဂၤအားျဖင့္ ပယ္ၿပီးသား ျဖစ္တယ္။

ငါမဟုတ္ဘူးလို႔ ႐ႈလိုက္သျဖင့္ မာနကို တဒဂၤ ပယ္လိုက္တယ္။
ငါ့ဥစၥာမဟုတ္ဟု ႐ႈလိုက္သျဖင့္ ငါ့ဥစၥာလို႔ ထင္ေနတဲ့ တဏွာကို အတင္းတိုက္ အတင္းဖ်က္ၿပီး ပညာက တခဏ ပယ္လိုက္တယ္။
ငါ့လိပ္ျပာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ႐ႈလိုက္သျဖင့္ ငါ့လိပ္ျပာ ငါ့အတၱ ငါ့ကိုယ္ေကာင္ ထင္ေနတဲ့ ဒိ႒ိကို ပညာက တိုက္ဖ်က္ၿပီး ပယ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ေခါက္ တစ္ေခါက္မွာ တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႔ကို ႏွစ္ႀကိမ္ ႏွစ္ႀကိမ္ တဒဂၤအပယ္ႏွင့္ ပယ္ၿပီးသား ျဖစ္တယ္။
အဲဒီ တဒဂၤပယ္အားႀကီးလာေတာ့မွ ဝိကၡမ႓နပဟာန္နဲ႔ ပယ္ႏိုင္တယ္။
ဝိကၡမ႓နပဟာန္ဆိုတာ သမာဓိနဲ႔ ပယ္တယ္။ ဥပစာရသမာဓိေလာက္ ေရာက္ရင္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိကို ဝိကၡမ႓နပဟာန္နဲ႔ ပယ္ႏိုင္ၿပီ။

အဲဒီ ဥပစာရသမာဓိမွ အထက္တက္လို႔ မဂ္သမာဓိ ဖိုလ္သမာဓိ ေခၚတဲ့ အပၸနာသမာဓိ ေရာက္သြားရင္ သမုေစၧဒပဟာန္ျဖင့္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိကို အျမစ္ျပတ္ေအာင္ ပယ္ႏိုင္တယ္။
အဲဒီလို သမုေစၧဒပဟာန္နဲ႔ အျမစ္ျပတ္ ပယ္ႏိုင္ေအာင္ တဒဂၤပယ္နည္းက စ,ရမယ္။
ကိုယ္လက္လွမ္းမီတဲ့ တဒဂၤပဟာန္နဲ႔ ႀကိဳးစားမွ ဒုတိယ ဝိကၡမ႓နပဟာန္ ဥပစာရသမာဓိ ေရာက္မယ္။ ေနာက္ဆက္ၿပီး ႀကိဳးစားမွ သမုေစၧဒပဟာန္ျဖင့္ ပယ္ႏိုင္တဲ့ အရိယမဂ္တည္းဟူေသာ အပၸနာသမာဓိ ျဖစ္မယ္။

ဓာတ္ ၁၈-ပါး ဝိပႆနာကမၼ႒ာန္းလကၤာႀကီး

ဒီေတာ့ မိမိတို႔ လက္လွမ္းမီတဲ့ တဒဂၤပဟာန္ျဖင့္ ပယ္တဲ့ ပရိကမၼသမာဓိေလာက္ပဲ ရယူၾကပါဦးစို႔။
ဓာတ္တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးကို သံုးပါးတစ္တြဲ သံုးပါးတစ္တြဲ ဝိပႆနာ ႐ႈရေအာင္၊ စကၡဳေျႏၵ မ်က္လႊာကို ေအာက္သို႔ နည္းနည္း ခ်ထားၾက။ မိမိတို႔ ဆိုတဲ့ တရားထဲမွာ စိတ္ကို စူးစိုက္ထားပါ။ အားလံုး လုိက္၍ ဆိုၾကပါ။

မ်က္စိတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊
အဆင္းတြင္မည္ ႐ုပ္ထိုဤလည္းေကာင္း၊
မ်က္စိ၌မွီ ဝိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း၊
ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္ ခဏပ်က္၏။
ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ လြန္ဆင္းရဲ၏။
ခိုင္ၿမဲေက်ာမာ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊
သူ႕သဘာဝ အနိစၥႏွင့္ ဒုကၡ အနတၱာ မွန္လွစြာ၏။
ငါ,ငါ့ဥစၥာ ငါ့လိပ္ျပာတို႔ ဘာတစ္ခုမွ် မဟုတ္ၾကသည္
ဓမၼသက္သက္ပါတကား။

(စကၡဳဓာတ္၊ ႐ူပဓာတ္၊ စကၡဳဝိညာဏဓာတ္)

နားဟုတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊
အသံတြင္မည္ ႐ုပ္ထိုဤလည္းေကာင္း၊
နား၌စြဲမွီ ဝိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း၊
ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္ ခဏပ်က္၏။
ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ လြန္ဆင္းရဲ၏။
ခိုင္ၿမဲေက်ာမာ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊
သူ႕သဘာဝ အနိစၥႏွင့္ ဒုကၡ အနတၱာ မွန္လွစြာ၏။
ငါ,ငါ့ဥစၥာ ငါ့လိပ္ျပာတို႔ ဘာတစ္ခုမွ် မဟုတ္ၾကသည္
ဓမၼသက္သက္ပါတကား။

(ေသာတဓာတ္၊ သဒၵဓာတ္၊ ေသာတဝိညာဏဓာတ္)

ႏွာေခါင္းတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊
အနံ႔တြင္မည္ ႐ုပ္ထိုဤလည္းေကာင္း၊
ႏွာေခါင္း၌မွီ ဝိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း၊
ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္ ခဏပ်က္၏။
ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ လြန္ဆင္းရဲ၏။
ခိုင္ၿမဲေက်ာမာ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊
သူ႕သဘာဝ အနိစၥႏွင့္ ဒုကၡ အနတၱာ မွန္လွစြာ၏။
ငါ,ငါ့ဥစၥာ ငါ့လိပ္ျပာတို႔ ဘာတစ္ခုမွ် မဟုတ္ၾကသည္
ဓမၼသက္သက္ပါတကား။

(ဃာနဓာတ္၊ ဂႏၶဓာတ္၊ ဃာနဝိညာဏဓာတ္)

လွ်ာဟုတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊
အရသာတြင္မည္ ႐ုပ္ထိုဤလည္းေကာင္း၊
လွ်ာ၌စြဲမွီ ဝိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း၊
ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္ ခဏပ်က္၏။
ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ လြန္ဆင္းရဲ၏။
ခိုင္ၿမဲေက်ာမာ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊
သူ႕သဘာဝ အနိစၥႏွင့္ ဒုကၡ အနတၱာ မွန္လွစြာ၏။
ငါ,ငါ့ဥစၥာ ငါ့လိပ္ျပာတို႔ ဘာတစ္ခုမွ် မဟုတ္ၾကသည္
ဓမၼသက္သက္ပါတကား။

(ဇိဝွါဓာတ္၊ ရသဓာတ္၊ ဇိဝွါဝိညာဏဓာတ္)

ကုိယ္ဟုတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊
အေတြ႕တြင္မည္ ႐ုပ္ထိုဤလည္းေကာင္း၊
ကိုယ္၌စြဲမွီ ဝိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း၊
ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္ ခဏပ်က္၏။
ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ လြန္ဆင္းရဲ၏။
ခိုင္ၿမဲေက်ာမာ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊
သူ႕သဘာဝ အနိစၥႏွင့္ ဒုကၡ အနတၱာ မွန္လွစြာ၏။
ငါ,ငါ့ဥစၥာ ငါ့လိပ္ျပာတို႔ ဘာတစ္ခုမွ် မဟုတ္ၾကသည္
ဓမၼသက္သက္ပါတကား။

(ကာယဓာတ္၊ ေဖာ႒ဗၺဓာတ္၊ ကာယဝိညာဏဓာတ္)

မေနာတြင္မည္ စိတ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊
ဓမၼတြင္မည္ ႐ုပ္နာမ္သည္လည္းေကာင္း၊
မေနာတြင္မည္ ဝိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း၊
ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္ ခဏပ်က္၏။
ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ လြန္ဆင္းရဲ၏။
ခိုင္ၿမဲေက်ာမာ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊
သူ႕သဘာဝ အနိစၥႏွင့္ ဒုကၡ အနတၱာ မွန္လွစြာ၏။
ငါ,ငါ့ဥစၥာ ငါ့လိပ္ျပာတို႔ ဘာတစ္ခုမွ် မဟုတ္ၾကသည္
ဓမၼသက္သက္ပါတကား။

(မေနာဓာတ္၊ ဓမၼဓာတ္၊ မေနာဝိညာဏဓာတ္)

ဤကဲ့သို႔ ဆင္ျခင္လိုက္လို႔ရွိရင္ မိမိတို႔ရဲ႕ သႏၲာန္မွာ ဓာတ္တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးကို အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱလို႔ ႐ႈတဲ့ ဝိပႆနာပညာ ေကာင္းမႈဥစၥာ ရတနာကို ေကာင္းစြာ ရႏိုင္ပါတယ္။

+++++
မင္းကြန္းဆရာေတာ္ အရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသ၏ ေဟာစဥ္တရားေတာ္မ်ား (ပထမတြဲ)၊ “ၾသကာသကန္ေတာ့ခန္းႏွင့္ သီလယူရွင္းတမ္းတရားေတာ္” မွ

No comments: