သာသနာအစဥ္အဆက္မွာ တခ်ိဳ႕ရဟန္းေတာ္မ်ား ကိေလသာေတြ ျဖစ္လာေတာ့ အဲဒီ ကိေလသာေတြ ၿငိမ္းေအာင္လို႔ အားထုတ္တာကိုး။
ဝဂႌသမေထရ္ဆိုရင္ ဆြမ္းခံသြားေနရင္း ကိေလသာျဖစ္လာေတာ့ အရွင္အာနႏၵာကို ေလွ်ာက္ထားတယ္။
“အရွင္အာနႏၵာ ..တဲ့၊ ကာမရာဂေတာ့ ျဖစ္လာၿပီတဲ့၊ ကာမရာဂမီးေတြ ေလာင္ေနပါတယ္ တဲ့၊ ကာမရာဂၿငိမ္းေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ တရားကို ေဟာပါဦး တဲ့၊ သြန္သင္ဆံုးမပါဦး” ဆုိၿပီးေတာ့ ေလွ်ာက္ထားတယ္။
ေလွ်ာက္ထားေတာ့ အရွင္အာနႏၵာက “အသုဘ ႏွလံုးသြင္းရမယ္လို႔၊ သင္ သုဘသညာ သြားႏွလံုးသြင္းမိလို႔ ကာမရာဂျဖစ္တယ္၊ ဝိသဘာဂအာ႐ုံေတြ ျဖစ္တယ္”။
ေယာက္်ားျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက မိန္းမမ်ားကို တမ်ိဳးတဖံု ထင္တယ္တဲ့၊ ေကာင္းတဲ့အေနအားျဖင့္ သြားၿပီး ႏွလံုးသြင္းရင္ ဒါက ျဖစ္တတ္တယ္။
မိန္းမျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း ေယာက္်ားျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြေပၚမွာ လွပတယ္၊ တင့္တယ္တယ္၊ ေကာင္းတဲ့အေနအားျဖင့္ သြားၿပီးေတာ့ ၾကည့္႐ႈ ႏွလံုးသြင္းလို႔ရွိရင္ ဒီကာမရာဂေတြဆိုတာ ျဖစ္တတ္တယ္။
အသုဘအာ႐ုံ ႏွလံုးသြင္းမွတဲ့။
အသုဘအာ႐ုံ ႏွလံုးသြင္းလိုက္ေတာ့ ႏွစ္သက္ သာယာစရာ မရွိဘူး။ ရာဂေတြ ၿငိမ္းသြားတယ္။
ေသေသခ်ာခ်ာ ႏွလံုးသြင္းရင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ၿငိမ္းေနတယ္။
တေန႔က ေမာ္လျမိဳင္ေရာက္တဲ့ေန႔ကပါပဲ။
က်ိဳက္မေရာဘုရား သြားဖူးတယ္။
က်ိဳက္မေရာဘုရားဆိုတာ ေမာ္လျမိဳင္မွာ နာမည္ႀကီး တန္ခိုးႀကီးပါပဲ။
ဘုရားဖူးေတြ ေရာက္ေရာက္သြားၾကတယ္။
အဲဒါနဲ႔ သူတို႔ လိုက္ပို႔လို႔ ဘုန္းႀကီးက ေရွးကလည္း ေရာက္ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ္လို႔ ဘယ္မွလဲ သြားစရာ မရွိတာနဲ႔၊ ကိုယ္နဲ႔ပါတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလဲ ေရာက္ရေအာင္၊ ေနာက္ လမ္းမွာလည္းပဲ ပုဗၺာ႐ုံေက်ာင္းဆိုတာ ဝင္ခ်င္တာနဲ႔ ဘုန္းႀကီးလိုက္သြားတယ္။
ဘုရားဖူးၿပီးေတာ့ အ႐ုပ္ကားေတြ ေရးထားတယ္။ (ေရးထားတာ ေတြ႕တယ္။)
ပထမဆံုး ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ပြဲၾကည့္တဲ့ပံု။
အ႐ုပ္ကားေတြ တယ္ သေဘာက်စရာ ေကာင္းတယ္။ တယ္ ေနရာက်တယ္။
ပြဲကေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔၊ ပြဲၾကည့္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ အ႐ုပ္ကားႀကီး ေရးထားတယ္။
တဖက္က အ႐ုပ္ကားကေတာ့ ပကတိအတိုင္းေပါ့ေလ။ ပြဲကေနတာလည္းပဲ မင္းသမီး မင္းသားေတြ၊ လွလွပပ တင့္တင့္တယ္တယ္ ျပင္ဆင္လို႔ ကေနၾကတဲ့ ပံုေတြ။
ပြဲၾကည့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ေအာက္က လွလွပပ ျပင္ဆင္လို႔ အမ်ိဳးသမီးေတြ အမ်ိဳးသားေတြ ပကတိအတိုင္းေပါ့။ လွလွပပ တင့္တင့္တယ္တယ္။ ဆိုင္းတီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကပါ ပကတိပံုေတြ ခ်ယ္သ ေရးထိုးထားပါတယ္။
တဖက္ကေနၿပီးေတာ့ အသုဘသညာ ကမၼ႒ာန္းနဲ႔ ႏွလံုးသြင္းၾကည့္ေတာ့ ဒီက ျပေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြေရာ၊ ပြဲၾကည့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြေရာ၊ တီးမႈတ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြေရာ၊ အမွန္စင္စစ္ေတာ့ အ႐ိုးစုေတြပဲ ဆိုၿပီးေတာ့ အ႐ိုးစုေတြ ေရးျပထားတယ္။
အမယ္ သူက ေတာ္ေတာ္ ဟန္က်တယ္။ ေတာ္ေတာ္ သဘာဝက်တယ္။
အ႐ိုးစုေတြပဲလို႔ သူ႔ဟာ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားလိုက္ရင္ လက္ကေလးေကြးေနတာ အဲဒါ အ႐ိုးစုေတြပဲ။
ေခါင္းကေလးကို ငံု႔ေနတယ္၊ ေမာ့ေနတယ္၊ ယိမ္းယိုင္ေနတယ္ဆိုရင္ သူက အ႐ိုးစုပဲ။
တီးမႈတ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း အ႐ိုးေတြပဲ။
ပြဲၾကည့္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီး၊ အမ်ိဳးသားေတြ အကုန္လံုး တစုတေဝးႀကီး နည္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေတြ အ႐ိုးစုေတြ။ အကုန္လံုး စုၿပီးေတာ့ ေမာ့ၿပီးေတာ့ အ႐ိုးေတြပဲ။
ဒီပန္းခ်ီကား .. တယ္ဟန္က်တာပဲလို႔။
ေေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ သတၱဝါေတြဟာ ဒီအတိုင္းခ်ည္းပဲ။ အ႐ိုးစုေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ အသုဘသညာဆိုတာ အဲဒါလိုပဲ။
တကယ္ထင္ေအာင္ ႐ႈလို႔ရွိရင္ သုဘသညာ လံုးလံုး ေပ်ာက္သြားတယ္။
ေၾကာက္စရာေတာင္ ေကာင္းေသးတယ္။
႐ြံစရာ ေကာင္းေသးတယ္။
ကာမရာဂေတြ အကုန္လံုး ၿငိမ္းသြားႏိုင္တယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ အရွင္အာနႏၵာက ဝဂႌသမေထရ္ကို “အသုဘာယ စိတၱံ ဘာေဝဟိ”လို႔ အသုဘသညာျဖစ္ေအာင္၊ အသုဘအာ႐ုံျဖစ္ေအာင္၊ အသုဘ မတင့္တယ္ဘူးေပါ့။
စက္ဆုပ္ဖြယ္ ႐ြံရွာဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ သင္ ႏွလံုးသြင္းပါတဲ့။
သုဘ တင့္တယ္တယ္ ႏွလံုးသြင္းေနလို႔ ကိေလသာေတြ ျဖစ္ေနတာတဲ့။
တင့္တယ္တာေတြ ႏွလံုးသြင္းေနရင္ လူ႔ပံုသဏၭာန္ဆို မ်က္ခံုးနဲ႔ မ်က္လံုးနဲ႔ မ်က္ႏွာနဲ႔ ႏွာေခါင္းအေနနဲ႔ အဲဒါေတြ ေလွ်ာက္ၿပီး အခ်ိဳးအစားက်တာေတြ ဒီလို ႏွလံုးသြင္းေနရင္ ႏွစ္သက္စရာ သာယာစရာ ျဖစ္တယ္။
အဲဒါေတြကို အကုန္လံုး ပယ္ၿပီးေတာ့ အေရက အေရတျခား၊ အသားက အသားတျခား၊ အ႐ိုးက အ႐ုိးတျခား၊ အေၾကာက အေၾကာတျခား၊ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ ခြဲၿပီးေတာ့ ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ဒီထဲမွာ ႏွစ္သက္စရာ သာယာစရာ ဘာမွ မရွိဘူး။
အဲဒီေတာ့ “အသုဘ ႏွလံုးသြင္းပါ”လို႔ အရွင္အာနႏၵာက ၫႊန္ၾကားတဲ့အတိုင္း ႏွလံုးသြင္းလိုက္ေတာ့ သူ႔မွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ကာမရာဂေတြ ၿငိမ္းသြားတယ္။
အဲဒါဟာ ျဖစ္ၿပီးေသာ ကိေလသာေတြကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္လို႔ သူက အားထုတ္တာကိုး။
တခါက စာခ်ေနရင္း စာတက္ေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးက သူ႔မွာ ကိေလသာျဖစ္ဖူးတာ အေၾကာင္းျပဳၿပီး သူတရားအားထုတ္သြားဖို႔ရာ ေလွ်ာက္သြားေတာ့ တစ္ေနရာ ေရာက္သြားတယ္။
မေထရ္ႀကီးတစ္ပါးထံ ေရာက္သြားတယ္။
မေထရ္ႀကီးတစ္ပါးထံ ေရာက္သြားေတာ့ “အရွင္ဘုရားတဲ့ ... တပည့္ေတာ္ကို ခ်ီးေျမႇာက္ေတာ္မူပါတဲ့၊ ကယ္ေတာ္မူပါတဲ့၊ တပည့္ေတာ္ ေရာဂါစြဲလာလို႔”တဲ့။
ဒီေတာ့ ဟိုက ရိပ္မိတယ္။
ေကာင္းၿပီတဲ့။
ေရာဂါေဆးကုႏိုင္တဲ့ ဆရာသမားထံ ေရာက္လာတာပဲ ဆိုၿပီးေတာ့ ကာမရာဂၿငိမ္းေစႏိုင္တဲ့ ကမၼ႒ာန္း ေပးတယ္။
ကမၼ႒ာန္းေပးေတာ့ ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္လိုက္တဲ့အခါ ကာမရာဂေတြလည္း ၿငိမ္းၿပီးေတာ့ သြားတယ္တဲ့။ အရိယမဂ္ဖိုလ္ေတြလည္း ရၿပီးေတာ့ သြားတယ္တဲ့။
အဲဒါလည္းပဲ ျဖစ္ၿပီးေသာ အကုသိုလ္တရားေတြ ပယ္ႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္တာပဲ။
ကိေလသာျဖစ္ဖူးလို႔ ေနာင္ ဒီလို ကိေလသာေတြ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ႏိုင္ေအာင္လို႔ အားထုတ္ရတာကိုး။
(မဟာစည္သာသနာ့ရိပ္သာ၊ ဗုဒၶသာသနာႏုဂၢဟအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ပထမအႀကိမ္ ထုတ္ေဝေသာ
မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာၾကားေတာ္မူသည့္ “သစၥာေလးပါးတရားေတာ္” - စာ ၃၆၉-၃၇၁ မွ)
No comments:
Post a Comment