သာ၍ ေကာင္းစြာ ပယ္ျခင္းအက်ိဳးငွာလည္းေကာင္း၊
‘သတၱဝါ’ဟု ေတြေဝ သိမွားေသာ ေမာဟကို ေက်ာ္လြန္ျခင္း အက်ိဳးငွာလည္းေကာင္း၊
မေတြမေဝ သိေသာ ဉာဏ္အဆင့္၌ စိတ္ကိုထားျခင္း အက်ိဳးငွာလည္းေကာင္း မ်ားစြာေသာ သုတၱန္တို႔၏ အစြမ္းအားျဖင့္ “ဤအရာသည္ကား (အာ႐ုံဆီသို႔ ၫႊတ္တတ္ေသာ) နာမ္ႏွင့္ (ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ၊ အာ႐ုံကို မသိတတ္ေသာ) ႐ုပ္မွ်သာလွ်င္တည္း။ ‘သတၱဝါ’မည္သည္ မရွိ၊ ‘ပုဂၢိဳလ္’မည္သည္ မရွိ” ဟူေသာ ဤအနက္ကို ႏွီးေႏွာ၍ ပိုင္းျခား ဆံုးျဖတ္၏။
မွန္ေပ၏။
“(ဝင္႐ိုး, ရထားဘီး အစရွိေသာ) အစိတ္အပိုင္း အေဆာက္အဦ အေပါင္းရွိေသာေၾကာင့္ ‘ရထား’ဟူေသာ အမည္ သဒၵါသည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ဤအတူပင္ (ငါးပါးေသာ) ခႏၶာတို႔ရွိလွ်င္ ‘သတၱဝါ’ဟူေသာ အမည္ပညတ္သည္ ျဖစ္၏” ဟူေသာ ဤစကားကို (“ဝဇိရာ” အမည္ရွိေသာ ေထရီမသည္) ေဟာခဲ့ေပ၏။
ထိုမွတပါးလည္း -
“ငါ့ရွင္တို႔ ... ဥပမာအားျဖင့္ သစ္သားကိုလည္း စြဲမွီ၍၊ ႏြယ္ကိုလည္း စြဲမွီ၍၊ ေျမညက္ကိုလည္း စြဲမွီ၍၊ သက္ကယ္ျမက္ကိုလည္း စြဲမွီ၍ (၎တို႔ကို အတြင္းအပမွ) ဝန္းရံလ်က္ တည္ေသာ ဟင္းလင္းျပင္ အာကာသသည္ ‘အိမ္’ဟူ၍သာလွ်င္ ေရတြက္ (ေခၚေဝၚ)အပ္သည္၏အျဖစ္သို႔ ေရာက္၏။
ငါ့ရွင္တို႔ ... ဤအတူပင္လွ်င္ အ႐ိုးကိုလည္း စြဲမွီ၍၊ အေၾကာကိုလည္း စြဲမွီ၍၊ အသားကိုလည္း စြဲမွီ၍၊ အေရကိုလည္း စြဲမွီ၍ (၎တို႔ကို အတြင္းအပမွ) ဝန္းရံလ်က္ တည္ေသာ ဟင္းလင္းျပင္ အာကာသသည္ ‘႐ုပ္ကိုယ္’ဟူ၍ ေရတြက္ (ေခၚေဝၚ)အပ္သည္၏အျဖစ္သို႔ ေရာက္၏” ဟူေသာ ဤစကားကို (အရွင္သာရိပုၾတာမေထရ္သည္) ေဟာေတာ္မူခဲ့ေပ၏။
ထိုမွတပါးလည္း -
“ဆင္းရဲသည္သာလွ်င္ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ဆင္းရဲသည္သာလွ်င္ တည္လ်က္ ရွိ၏။ ဆင္းရဲသည္သာလွ်င္ ပ်က္စီး ကြယ္ေပ်ာက္၏။ ဆင္းရဲမွတပါး (တစံုတခုမွ်) မျဖစ္ေပၚလာေခ်။ ဆင္းရဲမွတပါး (တစံုတခုမွ်) မခ်ဳပ္မပ်က္ေခ”ဟူေသာ ဤစကားကို (“ဝဇိရာ” အမည္ရွိေသာ ေထရီမပင္) ေဟာခဲ့ေပ၏။
ဤသို႔လွ်င္ အရာမကေသာ သုတ္တို႔ျဖင့္ နာမ္ႏွင့္ ႐ုပ္ကိုသာလွ်င္ ျပ၏။
သတၱဝါကိုကား မျပ၊ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း မျပ။
ထို႔ေၾကာင့္ ဥပမာအားျဖင့္ - ဝင္႐ိုး, ရထားဘီး, ရထားအိမ္, ရထားသံ အစရွိကုန္ေသာ အစိတ္အပိုင္း အေဆာက္အဦတို႔သည္ တခုတည္း တေပါင္းတည္းေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ ေကာင္းစြာ တည္ေနကုန္လတ္ေသာ္ ‘ရထား’ဟူေသာ အမည္ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။
စင္စစ္ ဟုတ္မွန္ေသာ အနက္သေဘာအားျဖင့္မူကား တခုစီ တခုစီေသာ အစိတ္အပိုင္းကို ၾကည့္႐ႈ ဆင္ျခင္လွ်င္ ‘ရထား’မည္သည္ မရွိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း။
သစ္သား အစရွိကုန္ေသာ အိမ္၏ အေဆာက္အဦတို႔သည္ တခုတည္း တေပါင္းတည္းေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ ဟင္းလင္းျပင္ အရပ္ကို ကာရံ၍ တည္ကုန္လတ္ေသာ္ ‘အိမ္’ဟူေသာ အမည္ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။ စင္စစ္ ဟုတ္မွန္ေသာ အနက္သေဘာအားျဖင့္မူကား (တခုစီ တခုစီေသာ အစိတ္အပိုင္းကို ၾကည့္႐ႈ ဆင္ျခင္လွ်င္) ‘အိမ္’မည္သည္ မရွိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း။
လက္ေခ်ာင္း လက္မ စသည္တို႔သည္ တခုတည္း တေပါင္းတည္းေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ တည္ကုန္လတ္ေသာ္ ‘လက္သီးဆုပ္’ဟူေသာ အမည္ ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။
ေစာင္းခြက္ ေစာင္းၫႇိဳ႕ စသည္တို႔သည္ (တခုတည္းေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ တည္ကုန္လတ္ေသာ္) ‘ေစာင္း’ဟူေသာ အမည္ ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။
ဆင္တပ္ ျမင္းတပ္ စသည္တို႔သည္ (တခုတည္းေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ တည္ကုန္လတ္ေသာ္) ‘စစ္တပ္’ဟူေသာ အမည္ ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။
ၿမိဳ႕႐ိုး တံတိုင္း အိမ္ တံခါးမုခ္ စသည္တို႔သည္ (တခုတည္းေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ တည္ကုန္လတ္ေသာ္) ‘ၿမိဳ႕’ဟူေသာ အမည္ ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။
ပင္လံုး အကိုင္း အခက္ အ႐ြက္တို႔သည္ တခုတည္းေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ တည္ကုန္လတ္ေသာ္ ‘သစ္ပင္’ဟူေသာ အမည္ ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။
စင္စစ္ ဟုတ္မွန္ေသာ အနက္သေဘာအားျဖင့္မူကား တခုစီ တခုစီေသာ အစိတ္အပိုင္းကို ၾကည့္႐ႈ ဆင္ျခင္လွ်င္ သစ္ပင္မည္သည္ မရွိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ဤအတူပင္ ဥပါဒါနကၡႏၶာတို႔ ရွိလွ်င္ ‘သတၱဝါ’ ‘ပုဂၢိဳလ္’ဟူေသာ အမည္ ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။
စင္စစ္ ဟုတ္မွန္ေသာ အနက္သေဘာအားျဖင့္မူကား တခုစီ တခုစီေသာ သေဘာတရားကို ႐ႈဆင္ျခင္လွ်င္ -
အသိၼ - (ငါ) ျဖစ္သည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
အဟံ - ငါဟူ၍လည္းေကာင္း
စြဲလမ္းျခင္း (ဂါဟ)၏ တည္ရာျဖစ္ေသာ သတၱဝါမည္သည္ မရွိေခ်။
စင္စစ္ ဟုတ္မွန္ေသာ အနက္သေဘာအားျဖင့္မူကား နာမ္ႏွင့္ ႐ုပ္မွ်သာလွ်င္ ရွိသည္ဟု ျမင္၏။
ဤသို႔ ျမင္ေသာ ေယာဂီ၏ အျမင္သည္ ‘ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ျမင္ေသာ ဉာဏ္အျမင္’ (အျမင္မွန္) မည္၏။
(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ “ဝိသုဒၶိမဂ္ ျမန္မာျပန္” စတုတၳတြဲ မွ)
+++++
အပတ္စဥ္ စေနေန႔ မြန္းလြဲ ၂ နာရီမွ ၃ နာရီအထိ တရားမထိုင္မီ ‘ေလာကခ်မ္းသာ ငါးမိနစ္ တရားေတာ္’ကို နာယူၾကရရာ ယခုအပတ္တြင္လည္း ေလာကခ်မ္းသာဆရာေတာ္က ဝိသုဒၶိ ခုနစ္ပါးမွ ‘ဒိ႒ိဝိသုဒၶိ’အေၾကာင္း အက်ဥ္းမွ် ေဟာၾကား ခ်ီးျမႇင့္၏။
+++++
ဓမၼပဒသင္တန္းတြင္ ဆရာေတာ္ အရွင္စကၠိႏၵက ယမကဝဂ္ ဂါထာမ်ားကိုပင္ အက်ဥ္း ျပန္လည္ သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပး၏။
+++++
အဘိဓမၼာသင္တန္းဝယ္ ဆရာေတာ္ အရွင္ဝဏၰိတက မရဏာသႏၷဝီထိ၊ ပဋိသေႏၶဝီထိမ်ားအေၾကာင္းႏွင့္ ဝတၳဳသဂၤဟတို႔ကို ပို႔ခ် သင္ၾကားသြား၏။
+++++
ညေနခင္း ေလာကခ်မ္းသာ ဆည္းဆာတရားပြဲ၌ ဆရာေတာ္ အရွင္စကၠိႏၵကပင္ ဓမၼပဒ၊ အပၸမာဒဝဂ္၊ သာမာဝတီဝတၳဳလာ ဂါထာကို အေျခခံ၍ ‘အပၸမာဒတရားေတာ္’ကို ဓမၼဒါနျပဳ ေဟာၾကား၏။
တရားပြဲၿပီးေသာ္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္အဝဝတို႔ကို အမွ်ေပးေဝၾကေလသည္။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု။
No comments:
Post a Comment